Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
berecik

ZUS: część wniosków można składać przez internet

Polecane posty

berecik

Część wniosków kierowanych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych można od piątku składać przez internet.

 

 

 

 

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił Elektroniczny Urząd Podawczy. Dzięki niemu klienci ZUS mogą już załatwić niektóre sprawy wyłącznie przez Internet - bez konieczności wychodzenia z domu.

 

Wchodząc na stronę internetową serwisu, dostępną pod adresem http://eup.zus.pl/,'>http://eup.zus.pl/, zainteresowani mogą złożyć następujące wnioski: wniosek płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS - EWN); wniosek ubezpieczonego o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS - EWZ); wniosek płatnika składek o zwrot nadpłaconych składek (ZUS-EZS); wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (30-krotność) (ZUS-EPW) a także zgłosić reklamację do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej (ZUS-ERU).

 

Prawidłowo wypełniony wniosek należy podpisać przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu. Do podpisania wniosku niezbędny jest więc czytnik kart kryptograficznych oraz odpowiedni podpis elektroniczny wystawiany przez dowolne polskie centrum certyfikacji.

 

Po wysłaniu wniosku, zainteresowany otrzyma na wskazany adres poczty elektronicznej, wiadomość o przyjęciu dokumentu oraz Urzędowe Poświadczenie Odbioru. W poświadczeniu zostanie podany unikalny elektroniczny numer. Dzięki niemu, na specjalnej podstronie serwisu EUP można śledzić stan sprawy.

 

Odpowiedź zostanie przekazana - zgodnie z życzeniem klienta - pocztą na wskazany adres lub elektronicznie na adres e-mailowy (UWAGA! - elektroniczna odpowiedź nie dotyczy „Wniosku płatnika składek o wydanie zaświadczenia o nie zaleganiu w opłacaniu składek”). Odpowiedź można również odebrać osobiście w placówce ZUS.

 

Wdrożenie Elektronicznego Urzędu Podawczego ma usprawnić obsługę klientów Zakładu i ułatwić im załatwienie najczęściej zgłaszanych rodzajów spraw.

 

- Mamy nadzieję, że nowa usługa spodoba się naszym klientom. Dzięki niej sprawy w ZUS-ie będzie można załatwiać szybciej i wygodniej - mówi Grażyna Lisowska, dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w Centrali ZUS.

 

4 czerwca w oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w całej Polsce odbędzie się otwarta prezentacja nowej usługi i szkolenie dla zainteresowanych użytkowników. Informacje o numerach telefonów, pod którymi przyjmowane są zgłoszenia telefoniczne uczestników szkoleń podawane są w lokalnych mediach i na salach obsługi klientów w jednostkach ZUS.

 

http://eup.zus.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Błyskawiczna reakcja na oczekiwania użytkowników Internetu :ok :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
berecik

W sześciu polskich miastach - Warszawie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Lublinie - można "od ręki" załatwić podpis elektroniczny i otrzymać wszystko, co potrzebne do jego stosowania. Dotychczas było to możliwe tylko w Warszawie i mogło wiązać się z kilkudniowym oczekiwaniem.

 

Punkty, w których generowane są certyfikaty niezbędne do składania e-podpisu, uruchomiła na przełomie września i października w sześciu miastach Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).

 

W innych miastach wojewódzkich oraz w Koszalinie, klienci Izby mogą zapoznać się z ofertą, uzyskać pomoc techniczną, podpisać umowę na świadczenie usług certyfikacyjnych, a także zamówić i odebrać certyfikat wraz z zestawem, czyli czytnikiem i kartą kryptograficzną.

Cena certyfikatu i zestawu - jak poinformował reprezentujący KIR Adam Mitura - to ok. 200 zł rocznie. Z podpisu można korzystać niemal natychmiast po podłączeniu sprzętu do komputera. O e-podpis mogą starać się także osoby fizyczne, jednak na razie niewiele mogą załatwić z jego pomocą.

 

źródło PAP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.