Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
berecik

Sejm otwiera drogę dla podrabianych części do aut

Polecane posty

berecik

Czy po fali używanych aut z UE teraz nasze warsztaty samochodowe zaleje fala podrabianych na Dalekim Wschodzie części zamiennych do karoserii aut, które mają podstawowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy?W czwartek niemal jednogłośnie Sejm znowelizował ustawę Prawo własności przemysłowej. Przy tej okazji usunięto zapisy pozwalające zastrzec koncernom samochodowym wygląd i cechy budowy dużych części, przede wszystkim - elementów karoserii. Zdaniem zwolenników takiego rozwiązania pozwoli ono kierowcom kupować tańsze części. Postanowiono przy tym, że po wejściu w życie ustawy wygaśnie prawo do zastrzeżonych już przez koncerny części. Obecnie takie prawo wygasa po 25 latach.

 

Przedstawiciele branży samochodowej są zbulwersowani. - Do tej pory można było zastrzec wzory tylko 5 proc. części stosowanych w autach. Ale są to części, które mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa w razie wypadku - podkreśla Jakub Faryś, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), które zrzesza gros firm motoryzacyjnych w Polsce. - To nie jest dobre rozwiązanie, bo koncerny samochodowe inwestują olbrzymie pieniądze w konstrukcję takich części, dbając o zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym. Słychać głosy, że nowe regulacje będą korzystne dla polskich rzemieślników. Ale my obawiamy się, że faktycznie dojdzie do zalewu tanimi podróbkami z Dalekiego Wschodu, które nie będą spełniać standardów bezpieczeństwa, jakie stosują producenci aut - powiedział rzecznik Fiat Auto Poland Bogusław Cieślar.

 

Źródło: Gazeta Wyborcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Rozumiem, że Dz.227.2003 zał.1 pkt 11.1 lub pkt 11,4, które i tak są praktycznie nie wykonalne (zastosowanie oryginalnych części) spowoduje, że w przypadku "w" na garb zbierze zaś diagnosta bo dopuścił pojazd na częściach bez standardów bezpieczeństwa :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.