Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Młody8

PRZYCZEPA ŚREM T035

Polecane posty

Młody8

Koledzy posiada ktoś dane do tej przyczepy, 3-osiowa niskopodwoziowa :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiki

DMC 12900

M.W 4900

ŁAD. 8000

MAX NACICK OSI -51kN

Dane z katalogu ITS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Młody8

Wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

odgrzebię temat. Czy taką przyczepę da się zrobić na ciężarową-rolniczą? Obecnie w DR jest ciężarowa. Rolnicza jak wiadomo OBT na 2 latka, brak podatku od środków transportu w gminie.

Ktoś spyta po co rolnikowi przyczepa z najazdami, otóż przydaje się, drewno, słupy, szyny no i słoma+siano da się wozić, od biedy nawet jak ciągnik się rozkrzaczy 15km od domu to lepiej taką pojechać niż holować ciągnik drugim ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie jesteś tu od dziś, więc chyba znasz odpowiedź...

 

Z drugiej strony szalenie ciekaw jestem uzasadnienia tezy:

 

jak ciągnik się rozkrzaczy 15km od domu to lepiej taką pojechać niż holować ciągnik drugim ciągnikiem.

 

Że co? Że ta przyczepa jest samojezdna i nie wymaga aby ją inny ciągnik holował? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

czyli da się zmienić na rolniczą ;)

Za samochodem nie będzie latała.

 

Co do rozkrzaczenia się ciągnika, zawsze jest drugi ciągnik a jak nie ma to jest sąsiad co ściągnie swoim ale holować do 500m to ok ale nie więcej. Przerobiliśmy raz urwany wąs kierowniczy w ciągniku (jedno koło lata jak chce), demontaż koła+blokada belki i wracać ponad 10 km 5-10km/h żeby nie wyrwało drugiego "wąsa kierowniczego" a po drodze jakiś dzielny patrol nie zabrał DR;)

Drugim razem też pękł ale wąs od serwa układu kierowniczego - 200 metrów i miałem dość bo co zakręt musiałem wyjść i przestawiać ręcznie koło-dobrze że polne drogi. Innym razem poszedł płyn z ukł.wspomagania - ciężko się kręci bez wspomagania, na serwie jeszcze się da ale na orbitrolu nie bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No da się... Co nie znaczy, że schodów nie będzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

hmm,

Diagnosta dziś mi powiedział, że jak dostanę skierowanie z WK to zrobi ;) z wynikiem pozytywnym.

Zostaje podmiot co wykona zmianę - raczej wystawi (3x wystawiał i nie pytał).

W WK będę po niedzieli ;)

 

 

Czy ktoś wie jak ta przyczepa jest obecnie klasyfikowana?

 

 

No jeszcze muszę podpytać w WK czy aby uniknąć podatku od środków transportu w U.Gminy wystarczy że będę współwłaścicielem czy też muszę być w 100%właścicielem (płacę podatek rolny jak każdy inny rolnik). Bo wg znajomej z U.Gminy to czy podatek się płaci zależy w pewnej mierze od tego co jest w WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Skierowanie z WK?

 

No cóż. W tym układzie możesz spokojnie jechać do takiego diagnosty tylko z papierami. pojazd nie będzie potrzebny. Bo i po co? Przecież gość i tak nie ma pojęcia o przepisach i systemie badań :evil:

Kasę szykuj w tym układzie i samogonu może troszkę, a nie jakieś tam dokumenty :x

 

Jak to się dzieje, że takie osoby są jeszcze w zawodzie? :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

chciałbym tak, sprzęt ma przejechać przez kanał.

Sprawny jest bo po remoncie kapitalnym (nie takim pędzlem tylko zrobionym dla siebie).

A skierowanie potrzebne bo kiedyś robił zmiany bez i WK mu odrzucało (chcieli ŚH).

 

Czy ktoś wie jak ta przyczepa jest obecnie klasyfikowana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Jak to się dzieje, że takie osoby są jeszcze w zawodzie?

Na czas kontroli biorą urlop lub idą na chorobowe :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A skierowanie potrzebne bo kiedyś robił zmiany bez i WK mu odrzucało (chcieli ŚH).

 

Zgodnie z ustawą WK nie ma prawa kierować na takie badanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

pisałem już kiedyś - dziwny mam WK i dziwne rzeczy się tu dzieją czasem. Zresztą ostatnio taki wysyp stacji podstawowych się zrobił że nie wiem kto nad tym wszystkim trzyma pieczę.

 

Czy nie wiesz jak to jest z podatkiem od środków transportu płaconym w Gminie?

Chodzi o to czy aby taka przyczepa była zwolniona z tego podatku wystarczy że byłbym współwłaścicielem czy musi być w 100% tylko na mnie. Pracownik U.Gminy powiedział że powie mi jak dostanie dane z WK a ja chcę to zrobić raz a dobrze. Zmiana na rolniczą tylko w przypadku gdybym rejestrował ją na siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie pytaj nas o ten podatek, bo jeśli Twoja gmina działa tak jak starostwo, czyli kompletnie niezgodnie z prawem, a jedynie wg swojego widzimisię, to co niby mamy Ci powiedzieć? Do Pani "Grażynki" idź i pytaj. Całkiem możliwe, że jeżeli przyczepa jest zielona, to nie będzie podatku :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Akurat Gmina i WK są oddalone od siebie z 20km, w Gminie jest OK,szybciej powiedzą że sprawdzą i powiadomią niż wprowadzą w błąd i dotyczy to nietypowych sytuacji bo te proste to od ręki załatwiają. W starostwie mają burdel prawie wszędzie, jak nie pójdziesz nie hukniesz porządnie to ciężko coś załatwić. Ostatnio się poprawia ale idzie to powoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olga
Czy nie wiesz jak to jest z podatkiem od środków transportu płaconym w Gminie?

Chodzi o to czy aby taka przyczepa była zwolniona z tego podatku wystarczy że byłbym współwłaścicielem czy musi być w 100% tylko na mnie. Pracownik U.Gminy powiedział że powie mi jak dostanie dane z WK a ja chcę to zrobić raz a dobrze.

Dziwi mnie odpowiedź osoby z UG, bo wiadomym dla niej jest, co dostanie w sprawozdaniu z WK i nawet jak jest to przyczepa ciężarowa, to ona na podstawie swoich przepisów pobiera, bądź nie podatek. Z tego, co mnie wiadomo od przyczepy ciężarowej, jeśli jest wykorzystywana wyłącznie do celów rolniczych podatek nie jest pobierany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
W starostwie mają burdel prawie wszędzie, jak nie pójdziesz nie hukniesz porządnie to ciężko coś załatwić. Ostatnio się poprawia ale idzie to powoli.

 

 

no może teraz jak NIK ich prześwietli to może sie poprawia - nie tak jak parę lat temu pogadali i rozeszło się po kościach......................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Dziwi mnie odpowiedź osoby z UG, bo wiadomym dla niej jest, co dostanie w sprawozdaniu z WK i nawet jak jest to przyczepa ciężarowa, to ona na podstawie swoich przepisów pobiera, bądź nie podatek. Z tego, co mnie wiadomo od przyczepy ciężarowej, jeśli jest wykorzystywana wyłącznie do celów rolniczych podatek nie jest pobierany.

Raczej w Gminie nie powiedzą jak uniknąć płacenia podatku bo to im nie na rękę.

Przyczepa jest na "nie rolnika" więc musi płacić. Pytanie co zrobić aby nie płacił? Obecnie widzę tylko przerejestrowanie tego na mnie bo ja płacę podatek rolny.

Przyczepa sklasyfikowana jako ciezarowa inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No to resztę Olga Ci napisała. Jest używana wyłącznie do celów rolniczych?

 

A raporty z WK są standardowe, więc to akurat faktycznie żaden wyznacznik.

Więc albo decyduje sposób używania, albo sposób rejestracji. Z tego wniosek, że może jednak Twój UG tez jest "inny"... Może bliskość starostwa jest "toksyczna"? :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

wczoraj przejrzałem trochę orzecznictwa w pracy i chyba musi być w 100% zarejestrowana (współwłasność odpada) na rolnika bo podlegają temu podatkowi:

"przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego;"

A odpowiadają solidarnie wszyscy wbici w DR

 

Poza tym dostałem DR przyczepy i jest to POM-ŚREM, PTN 8, przyczepa ciężarowa, inna

dop ład 8000kg

Naj. dop. nacisk=0,00kN

F1=F2=12900kg

G=0kg

L=3

O1=O2=0kg

S1=S2=0

 

Czy:

G=0 czy może 4900kg??

Naj. dop. nacisk, O1 i O2 oraz S1 i S2 nie powinny być wykreskowane skoro nie są określone??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
G=0 czy może 4900kg??

Raczej 4900 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

a może ktoś podrzuci dane z katalogu ITS?

Bo na ładne oczy to mi WK nie poprawi tych danych.

 

 

A i nie wie ktoś gdzie to miało nabity nr ramy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zapewne Pani w WK ma dostęp do katalogu ITS...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

powinni mieć ale znamy życie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.