Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

berecik

Powrót samochodów z kratką

Polecane posty

berecik

Mali podatnicy bądź rozpoczynający działalność mogą korzystać z jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od aut. Podczas badania technicznego wystarczy zadbać, aby kupiony samochód był uznany za pojazd ciężarowy. Zdaniem ekspertów, taka preferencja może przyczynić się do powrotu samochodów z kratką.

 

Zgodnie z normalną procedurą przedsiębiorca, kupując samochód, zalicza jego wartość do kosztów uzyskania przychodów w ciągu pięciu lat po 20 proc. rocznie. Jednak jeśli przychód podatnika nie przekracza 3,18 mln zł rocznie, samochodu nie trzeba amortyzować tak długo. Cała kwota może być wpisana do kosztów już w roku jego zakupu. W ten sposób można zaliczyć do kosztów podatkowych samochód o wartości do 50 tys. euro, czyli w 2007 roku 199 tys. zł. To świetny sposób na to, żeby zapłacić niższy podatek, zyskując jednocześnie nowy samochód. Wystarczy postarać się, aby samochód miał cechy auta ciężarowego. Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu. Kryteria takie spełniają chociażby popularne, luksusowe pick-upy.

 

źródło Gazeta Prawna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Zdaniem ekspertów

 

zyskując jednocześnie nowy samochód. Wystarczy postarać się, aby samochód miał cechy auta ciężarowego. Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu

 

Ech... ci nasi "eksperci", wszystko badanie i badanie, a homologacja nowego pojazdu to pikuś???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
berecik

W razie czego ktoś musi "beknąć" ... najlepiej diagnosta :-x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Oj będzie się działo, będzie .... :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu. Kryteria takie spełniają chociażby popularne, luksusowe pick-upy.

Widoczny wzrost zainteresowania samochodami typu pick-up wynika z możliwości odliczenia pełnej kwoty VAT przy nabyciu czy leasingu takich samochodów - podkreślił Andrzej Pośniak, prawnik z Kancelarii CMS Cameron McKenna.

 

Dodaje, że przepisy ustawy o VAT są łaskawe dla pick-upów, bo prawo do odliczenia VAT obejmuje większość ich typów, tj. zarówno tych wyposażonych w jeden (lub więcej) rząd siedzeń i przegrodę dla części ładunkowej, tych wyposażonych w otwartą część ładunkową, jak i posiadających odrębną konstrukcyjnie kabinę pasażerską i część ładunkową.

 

- Jeśli dodamy do tego fakt, że obecne pick-upy zapewniają komfort podróżowania podobny do oferowanego przez samochody osobowe, wzrostowa dynamika sprzedaży nowych aut tego typu nie wydaje się niczym dziwnym - argumentował Andrzej Pośniak.

 

Wystarczy zaświadczenie

 

Od zakupu i leasingu oraz od zużywanego paliwa do pick-upów można w pełni odliczyć VAT, gdyż są to pojazdy samochodowe, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków.

 

Tomasz Cichy, ekspert z departamentu prawa podatkowego Kancelarii Grynhoff, Woźny i Wspólnicy, wskazał w rozmowie z nami, że pick-upy nie muszą już spełniać żadnych dodatkowych warunków wymienionych w ustawie o VAT.

 

- Nie ma potrzeby dokonywania pomiaru długości i porównania części służącej do przewozu ładunków z całkowitą długością pojazdu. Pełne odliczenie VAT nie zależy też od masy całkowitej pojazdu, liczby rzędów siedzeń ani od liczby osób, które można nim przewozić. Zatem można je zastosować również do pick-upów z dwoma rzędami siedzeń, co z punktu widzenia kupującego może zwiększać atrakcyjność takich samochodów - tłumaczył Tomasz Cichy.

 

Jego zdaniem, odliczenie pełnego VAT umożliwia stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym dokonany na podstawie zaświadczenia wydanego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzającego, że część przeznaczona do przewozu ładunków jest otwarta.

 

 

 

http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2019.27.0.39.9.1.0.1.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CMot

No ciekawe, czy wrócą? I zapewne Pickupy przestaną się sprzedawać :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Kto miał zarobić to zarobił. Tak więc wrócą napewno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CMot

Potwierdzone!. Już dealerzy ponownie homologują "kratki". Fajnie, może ruszy sprzedaż :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
berecik

Czesi idą dalej i kazde autko zarejestrowane na firme bedzie miało zwrot VAT (wlącznie z osobówkami ) !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

czyli w większości będą to auta 2albo 4 osobowe bo z czegoś ta ładowność musi wynikać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
bo z czegoś ta ładowność musi wynikać

 

Znowu pojawi się stado samochodów z zawyżona dmc względem tabliczki znamionowej... ręce opadają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

I znów nikt o mnie nie zadbał ... :sad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz
I znów nikt o mnie nie zadbał ... :sad:

Trzeba będzie zainwestować w firme i kupić jakiegoś z kratką hi hi :x może być skoda :D

A tak nawiasem mówiąc to wymyślą znowu jakiś bubel prawny i będą się nam kazali pod tym podpisywać :? No ale życie pokaże :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

miałem przed chwilą klienta z pytaniem: co zrobic aby z osobowego sharana zrobic cięzarowy z kratką bo gdzieś cos przeczytał, ktoś mu powiedział ze już można. Będzie się działo :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

A co sądzicie o tym:

miałem dziś klienta który chce się posunąć dalej, otóż mówi iż widział interpretację MF i chce się przygotować do odliczania VAT-u od paliwa, ale chce dodatkowo zwiększyć liczbę miejsc siedzących z czterech do pięciu

dane z Wyciągu ze Świadectwa Homologacji

pojazd kat. N1G- rodzaj AF

DMC - 2590

MW - 1960

podstawiłem te dane do wzoru z DzU 32 par. 9a

2590-((1960+75)+4x68)>=4x68

2590-(2035+272)>=272

2590-2307>=272

283>=272

czy dobrze rozumuję iż powyższym przypadku mogę dokonać zmiany ilości miejsc siedzących i klient nadal będzie posiadał prawo do ewentualnego odliczania VAT-u od paliwa?

oczywiście czy może odliczać paliwo czy nie to już osobna kwestia, która obecnie mniej mnie interesuje.

z góry dziękuje za głosy w tej kwestii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
dane z Wyciągu ze Świadectwa Homologacji

 

A spójrz na dmc na tabliczce znamionowej, bo te auta z odliczeniem vat-u to często jeden wielki przekręt i zawyżone dmc coby się zmieścił we wzorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

dzięki Psuj za podowiedź

ale :-), (nie lubię tego słowa) co ważniejsze tabiczka czy homologacja?

ps

pracuję na syku kilku WK, i niestety nie raz były boje o ujednolicenie danych w DR i tabiczce znamionowej, w skrócie dla jednych ważniejsza tabiczka dla innych homologacja

(tych przypadków to tak naprawde miałem trzy, ale TO SIĘ pamięta)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

jeśli chodzi o d.m.c to tabliczka rzecz święta :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Tabliczkę wydaje producent pojazdu na konkretny samochód, natomiast homo jest wydawana zazwyczaj przez ITS na partie pojazdów i są tylko zmieniane numery vin :(

 

W przypadku dmc pojazdu tabliczka ważniejsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

nie chodzi mi o to abysmy skupiali się na tabliczkach, bo to róznie bywa, w DR DMC 2400 na tabilczce 2500 (dane oszywiście przykładowe), ale miałem dwie take batalie z WK gdzie te róznice były dość znaczace tj. ok 100 kg, bo te w granicach 10 kg to jest prawie norma (słowa Kierownika z WK: na te 5 czy 10 kg to pan nie zwracaj uwagi, pisz pan zaświadczenie z prawidłowymi danymi i już, a przy wiekszych różnicach no to do producenta o homologację)

natomiast chciałbym abyscie podpowiedzieli mi czy

"czy dobrze rozumuję iż powyższym przypadku mogę dokonać zmiany ilości miejsc siedzących i klient nadal będzie posiadał prawo do ewentualnego odliczania VAT-u od paliwa?"

::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

zmiany możesz dokonać ,ale na dzień dzisiejszy obowiązuje jeszcze bad. na vat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

dzięki rurek777, ale tak jak napisałem wczesniej to czy może odliczać paliwo czy nie to pozostawiam w gesti księgowego, pojazd jako taki VAT-u 1,2,3 lub 4 nie spełnia i klient jest tego w pełni świadomy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

Rozmawiałem z US i dowiedziałem się że Urząd uznaje orzeczenie ETS i jeżeli klient przyjdzie do nich z Wyciągiem z homo że pojazd kat.N i ładownością powyżej 500 kg, to VAT bez dodatkowych badań, czyli żadnych odwiedzin na stacji, o ile dobrze ich zrozumiałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max72

wszystko by było dobrze z tym moim wzorem gdybym korzystał z oficjalnych Dzienników Ustaw (korzystam z dzienników opracowanych przez ITS, nie powiem, bardzo ładnie opracowane), w dzienniku z którego korzystam we wzorze jest przestawiony znak równości zamiast < jest > ot mała różnica

powiem że dawno nie korzystałem ze wzoru i po prostu zapomniałem (w sumie po co mamy literaturę)

zaczęło mnie zastanawiać dlaczego importer od razu nie dał mu pięć miejsc jeżeli pojazd spełniał wymagania, no i wyszło szydło z worka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.