Skocz do zawartości

Powrót samochodów z kratką


berecik

Rekomendowane odpowiedzi

Mali podatnicy bądź rozpoczynający działalność mogą korzystać z jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od aut. Podczas badania technicznego wystarczy zadbać, aby kupiony samochód był uznany za pojazd ciężarowy. Zdaniem ekspertów, taka preferencja może przyczynić się do powrotu samochodów z kratką.

 

Zgodnie z normalną procedurą przedsiębiorca, kupując samochód, zalicza jego wartość do kosztów uzyskania przychodów w ciągu pięciu lat po 20 proc. rocznie. Jednak jeśli przychód podatnika nie przekracza 3,18 mln zł rocznie, samochodu nie trzeba amortyzować tak długo. Cała kwota może być wpisana do kosztów już w roku jego zakupu. W ten sposób można zaliczyć do kosztów podatkowych samochód o wartości do 50 tys. euro, czyli w 2007 roku 199 tys. zł. To świetny sposób na to, żeby zapłacić niższy podatek, zyskując jednocześnie nowy samochód. Wystarczy postarać się, aby samochód miał cechy auta ciężarowego. Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu. Kryteria takie spełniają chociażby popularne, luksusowe pick-upy.

 

źródło Gazeta Prawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • berecik

    7

  • Psuj

    6

  • max72

    5

  • DARIO64

    5

Top Posters In This Topic

Zdaniem ekspertów

 

zyskując jednocześnie nowy samochód. Wystarczy postarać się, aby samochód miał cechy auta ciężarowego. Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu

 

Ech... ci nasi "eksperci", wszystko badanie i badanie, a homologacja nowego pojazdu to pikuś???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Te oczywiście muszą być potwierdzone badaniem technicznym pojazdu. Kryteria takie spełniają chociażby popularne, luksusowe pick-upy.

Widoczny wzrost zainteresowania samochodami typu pick-up wynika z możliwości odliczenia pełnej kwoty VAT przy nabyciu czy leasingu takich samochodów - podkreślił Andrzej Pośniak, prawnik z Kancelarii CMS Cameron McKenna.

 

Dodaje, że przepisy ustawy o VAT są łaskawe dla pick-upów, bo prawo do odliczenia VAT obejmuje większość ich typów, tj. zarówno tych wyposażonych w jeden (lub więcej) rząd siedzeń i przegrodę dla części ładunkowej, tych wyposażonych w otwartą część ładunkową, jak i posiadających odrębną konstrukcyjnie kabinę pasażerską i część ładunkową.

 

- Jeśli dodamy do tego fakt, że obecne pick-upy zapewniają komfort podróżowania podobny do oferowanego przez samochody osobowe, wzrostowa dynamika sprzedaży nowych aut tego typu nie wydaje się niczym dziwnym - argumentował Andrzej Pośniak.

 

Wystarczy zaświadczenie

 

Od zakupu i leasingu oraz od zużywanego paliwa do pick-upów można w pełni odliczyć VAT, gdyż są to pojazdy samochodowe, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu ładunków.

 

Tomasz Cichy, ekspert z departamentu prawa podatkowego Kancelarii Grynhoff, Woźny i Wspólnicy, wskazał w rozmowie z nami, że pick-upy nie muszą już spełniać żadnych dodatkowych warunków wymienionych w ustawie o VAT.

 

- Nie ma potrzeby dokonywania pomiaru długości i porównania części służącej do przewozu ładunków z całkowitą długością pojazdu. Pełne odliczenie VAT nie zależy też od masy całkowitej pojazdu, liczby rzędów siedzeń ani od liczby osób, które można nim przewozić. Zatem można je zastosować również do pick-upów z dwoma rzędami siedzeń, co z punktu widzenia kupującego może zwiększać atrakcyjność takich samochodów - tłumaczył Tomasz Cichy.

 

Jego zdaniem, odliczenie pełnego VAT umożliwia stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym dokonany na podstawie zaświadczenia wydanego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzającego, że część przeznaczona do przewozu ładunków jest otwarta.

 

 

 

http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2019.27.0.39.9.1.0.1.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
bo z czegoś ta ładowność musi wynikać

 

Znowu pojawi się stado samochodów z zawyżona dmc względem tabliczki znamionowej... ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów nikt o mnie nie zadbał ... :sad:

Trzeba będzie zainwestować w firme i kupić jakiegoś z kratką hi hi :x może być skoda :D

A tak nawiasem mówiąc to wymyślą znowu jakiś bubel prawny i będą się nam kazali pod tym podpisywać :? No ale życie pokaże :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem przed chwilą klienta z pytaniem: co zrobic aby z osobowego sharana zrobic cięzarowy z kratką bo gdzieś cos przeczytał, ktoś mu powiedział ze już można. Będzie się działo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o tym:

miałem dziś klienta który chce się posunąć dalej, otóż mówi iż widział interpretację MF i chce się przygotować do odliczania VAT-u od paliwa, ale chce dodatkowo zwiększyć liczbę miejsc siedzących z czterech do pięciu

dane z Wyciągu ze Świadectwa Homologacji

pojazd kat. N1G- rodzaj AF

DMC - 2590

MW - 1960

podstawiłem te dane do wzoru z DzU 32 par. 9a

2590-((1960+75)+4x68)>=4x68

2590-(2035+272)>=272

2590-2307>=272

283>=272

czy dobrze rozumuję iż powyższym przypadku mogę dokonać zmiany ilości miejsc siedzących i klient nadal będzie posiadał prawo do ewentualnego odliczania VAT-u od paliwa?

oczywiście czy może odliczać paliwo czy nie to już osobna kwestia, która obecnie mniej mnie interesuje.

z góry dziękuje za głosy w tej kwestii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane z Wyciągu ze Świadectwa Homologacji

 

A spójrz na dmc na tabliczce znamionowej, bo te auta z odliczeniem vat-u to często jeden wielki przekręt i zawyżone dmc coby się zmieścił we wzorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Psuj za podowiedź

ale :-), (nie lubię tego słowa) co ważniejsze tabiczka czy homologacja?

ps

pracuję na syku kilku WK, i niestety nie raz były boje o ujednolicenie danych w DR i tabiczce znamionowej, w skrócie dla jednych ważniejsza tabiczka dla innych homologacja

(tych przypadków to tak naprawde miałem trzy, ale TO SIĘ pamięta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczkę wydaje producent pojazdu na konkretny samochód, natomiast homo jest wydawana zazwyczaj przez ITS na partie pojazdów i są tylko zmieniane numery vin :(

 

W przypadku dmc pojazdu tabliczka ważniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o to abysmy skupiali się na tabliczkach, bo to róznie bywa, w DR DMC 2400 na tabilczce 2500 (dane oszywiście przykładowe), ale miałem dwie take batalie z WK gdzie te róznice były dość znaczace tj. ok 100 kg, bo te w granicach 10 kg to jest prawie norma (słowa Kierownika z WK: na te 5 czy 10 kg to pan nie zwracaj uwagi, pisz pan zaświadczenie z prawidłowymi danymi i już, a przy wiekszych różnicach no to do producenta o homologację)

natomiast chciałbym abyscie podpowiedzieli mi czy

"czy dobrze rozumuję iż powyższym przypadku mogę dokonać zmiany ilości miejsc siedzących i klient nadal będzie posiadał prawo do ewentualnego odliczania VAT-u od paliwa?"

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki rurek777, ale tak jak napisałem wczesniej to czy może odliczać paliwo czy nie to pozostawiam w gesti księgowego, pojazd jako taki VAT-u 1,2,3 lub 4 nie spełnia i klient jest tego w pełni świadomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z US i dowiedziałem się że Urząd uznaje orzeczenie ETS i jeżeli klient przyjdzie do nich z Wyciągiem z homo że pojazd kat.N i ładownością powyżej 500 kg, to VAT bez dodatkowych badań, czyli żadnych odwiedzin na stacji, o ile dobrze ich zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko by było dobrze z tym moim wzorem gdybym korzystał z oficjalnych Dzienników Ustaw (korzystam z dzienników opracowanych przez ITS, nie powiem, bardzo ładnie opracowane), w dzienniku z którego korzystam we wzorze jest przestawiony znak równości zamiast < jest > ot mała różnica

powiem że dawno nie korzystałem ze wzoru i po prostu zapomniałem (w sumie po co mamy literaturę)

zaczęło mnie zastanawiać dlaczego importer od razu nie dał mu pięć miejsc jeżeli pojazd spełniał wymagania, no i wyszło szydło z worka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.