Skocz do zawartości

TUR - polski HUMMER ...


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

Co Wy na to ?

 

http://moto.onet.pl/61299,galeria_media.html

 

973e7a4389db94a76e2f14b6f1de8e9a,14,1.jpg

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA POJAZDU:

SILNIK: Iveco Aifo 4-cylindrowy, 16 zaworów (4 na cylinder), z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowującego, układ Common Rail,

Pojemność skokowa: 2998 cm3

Moc maksymalna: 122 kW (166 KM)

Skrzynia biegów: 6-biegowa zsynchronizowana + bieg wsteczny

Stały napęd na 4 koła

Sprzęgło: Hydrauliczne, suche, jednotarczowe

Przekładnia redukcyjna oraz skrzynia rozdzielcza umożliwiająca wykorzystanie łącznie 24 przełożeń : 12 do jazdy po drogach utwardzonych oraz 12 do jazdy terenowej

Zbiornik paliwa: pojemność 220 litrów.

 

Tur to przebudowany przez Kutno włoski SCAM.

 

Waga Tura gotowego do jazdy to 5200kg.

 

Tur ma służyć jako pojazd patrolowo-interwencyjny. Jest przystosowany do transportu małego plutonu (5 żołnierzy) w warunkach takich, jak choćby bagdadzkie ulice, najeżone stanowiskami rkm. Z tego powodu nie postawiono na własności terenowe, tylko na ochronę przed ostrzałem.

 

Wersji nieopancerzonej nie przewidziano - lekki pojazd terenowy to Honker.

 

Tur służy już w polskiej armii. Jego lżejsza wersja, Dzik 2, została wyprodukowana już w liczbie kilkudziesięciu egzemplarzy i służyła m.in. w misjach EUFOR w Afryce (chyba Kongo). W tym roku poleciały też do Libanu.

 

Dziki można zobaczyć w jednostce w Mińsku Mazowieckim, a także w wyspecjalizowanych jednostkach ŻW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie i sprzęt wojskowy to będzie następna hała dla wojska ,bo jeszcze do dzisiaj nie spotkałem pojazdu który byłby w stanie przejechać wiekszą ilość kilometrów a nie spędzić jedną trzecią czasu w serwisie - ale wojsko bierze wszystko bo w tych zakładach siedzą panowie którzy mają wspólne interesy z panami z górnych półek wojska i wszystko się kręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMZ Kutno specjalizuje się w takich bryczkach. To już nie pierwsza ich konstrukcja na bazie IVECO lub pokrewnej. Ten rzeczywiście urodą nie grzeszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.