SKP Kęty Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Czy opony w lawecie muszą mieć ''C'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Z przepisów aktualnie obowiązujących taki obowiązek nie wynika. Opony muszą odpowiadać warunkom określonym w Dz.U. 32 i spełniać zasady prawidłowego doboru, zgodnie z zał. 1 w Dz.U.227. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 C są to opony dla pojazdów dostawczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 C są to opony dla pojazdów dostawczych No nie tak do końca. C to są opony o wzmocnionej konstrukcji i nośności tak samo jak opony RF (reinforced) - ech... chyba dobrze napisałem Czy opony w lawecie muszą mieć ''C'' Powiem tak - nośność wszystkich opon razem musi byś większa niż dmc lawety. My sprzedajemy przyczepy i lawety i wszystkie mają opony C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 4 Październik 2007 Share Napisano 4 Październik 2007 Tak dla przypomnienia : Najczęstsze oznaczenia opon BLT - (Raised Black Lettering / Letters) wypukłe czarne litery BSW - (Black sidewall) czarne litery EMT - (Extended Mobility Tyre) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie DOT - (Department of Transportation) oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków. DSST - (Dunlop Self Supporting Technology) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie FP - (Fringe Protector) ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa FUL - (Full Load) maksymalne obciążenie HSF - (High speed use at full load) najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu HSN - (High speed use at normal load) najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu IL - (Load Index) wskaźnik maksymalnej nośności IS - (Speed Index) wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania JLB - (Jointless Nylon Bandage) bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop LR - (Low Rolling Resistance) niskie opory toczenia LT - (Light Truck) znak postawiony przed rozmiarem opona wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów 4x4 i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA) MFS - (Maximum Flange Shield) ochraniacz felgi M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych NRM - (Normal load) normalne obciążenie OWL - (Outlined White Lettering / Letters) białe litery P - (Passenger) znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do osobowych (oznaczenie USA) R - (Radial) opona radialna RBL - (Recessed Black Lettering / Letters) czarne wklęsłe litery RF - (Reinforced = XL) opona wzmocniona o większej ładowności RWL - (Raised White Lettering / Letters) wypukłe białe litery TL - (Tubeless Tyre) opona bezdętkowa TT - (Tubed Type Tyre) opona dętkowa XL - (Extra Load = RF) opona wzmocniona o większej ładowności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKP Kęty Napisano 5 Październik 2007 Autor Share Napisano 5 Październik 2007 Dziękuje bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.