SKP Kęty Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 Czy opony w lawecie muszą mieć ''C'' Cytuj
bohdang Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 Z przepisów aktualnie obowiązujących taki obowiązek nie wynika. Opony muszą odpowiadać warunkom określonym w Dz.U. 32 i spełniać zasady prawidłowego doboru, zgodnie z zał. 1 w Dz.U.227. Cytuj
kowal Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 C są to opony dla pojazdów dostawczych Cytuj
Psuj Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 C są to opony dla pojazdów dostawczych No nie tak do końca. C to są opony o wzmocnionej konstrukcji i nośności tak samo jak opony RF (reinforced) - ech... chyba dobrze napisałem Czy opony w lawecie muszą mieć ''C'' Powiem tak - nośność wszystkich opon razem musi byś większa niż dmc lawety. My sprzedajemy przyczepy i lawety i wszystkie mają opony C. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
berecik Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 Tak dla przypomnienia : Najczęstsze oznaczenia opon BLT - (Raised Black Lettering / Letters) wypukłe czarne litery BSW - (Black sidewall) czarne litery EMT - (Extended Mobility Tyre) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie DOT - (Department of Transportation) oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków. DSST - (Dunlop Self Supporting Technology) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie FP - (Fringe Protector) ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa FUL - (Full Load) maksymalne obciążenie HSF - (High speed use at full load) najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu HSN - (High speed use at normal load) najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu IL - (Load Index) wskaźnik maksymalnej nośności IS - (Speed Index) wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania JLB - (Jointless Nylon Bandage) bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop LR - (Low Rolling Resistance) niskie opory toczenia LT - (Light Truck) znak postawiony przed rozmiarem opona wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów 4x4 i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA) MFS - (Maximum Flange Shield) ochraniacz felgi M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych NRM - (Normal load) normalne obciążenie OWL - (Outlined White Lettering / Letters) białe litery P - (Passenger) znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do osobowych (oznaczenie USA) R - (Radial) opona radialna RBL - (Recessed Black Lettering / Letters) czarne wklęsłe litery RF - (Reinforced = XL) opona wzmocniona o większej ładowności RWL - (Raised White Lettering / Letters) wypukłe białe litery TL - (Tubeless Tyre) opona bezdętkowa TT - (Tubed Type Tyre) opona dętkowa XL - (Extra Load = RF) opona wzmocniona o większej ładowności Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.