Skocz do zawartości

Opony w lawecie


SKP Kęty
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Z przepisów aktualnie obowiązujących taki obowiązek nie wynika. Opony muszą odpowiadać warunkom określonym w Dz.U. 32 i spełniać zasady prawidłowego doboru, zgodnie z zał. 1 w Dz.U.227.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C są to opony dla pojazdów dostawczych

 

No nie tak do końca. C to są opony o wzmocnionej konstrukcji i nośności tak samo jak opony RF (reinforced) - ech... chyba dobrze napisałem :-P

 

Czy opony w lawecie muszą mieć ''C''

 

Powiem tak - nośność wszystkich opon razem musi byś większa niż dmc lawety. My sprzedajemy przyczepy i lawety i wszystkie mają opony C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przypomnienia :

Najczęstsze oznaczenia opon

BLT - (Raised Black Lettering / Letters) wypukłe czarne litery

 

BSW - (Black sidewall) czarne litery

 

EMT - (Extended Mobility Tyre) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie

 

DOT - (Department of Transportation) oznacza, że opona jest zgodna ze wszystkimi obowiązującymi normami bezpieczeństwa ustanowionymi przez amerykański Departament Transportu. Obok znajduje się kod identyfikacyjny opony lub jej numer seryjny: jest to ciąg cyfr i liter o długości do 12 znaków.

 

DSST - (Dunlop Self Supporting Technology) opona umożliwiająca jazdę po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie

 

FP - (Fringe Protector) ochraniacz felgi, znany też jako (RFP, Rim Fringe Protector) lub MFS; oznaczenie stosowane przez Dunlopa

 

FUL - (Full Load) maksymalne obciążenie

 

HSF - (High speed use at full load) najwyższa prędkość użytkowania przy maksymalnym obciążeniu

 

HSN - (High speed use at normal load) najwyższa prędkość użytkowania przy normalnym obciążeniu

 

IL - (Load Index) wskaźnik maksymalnej nośności

 

IS - (Speed Index) wskaźnik maksymalnej prędkości użytkowania

 

JLB - (Jointless Nylon Bandage) bezkońcowe opasanie nylonowe, stosowane w oponach Dunlop

 

LR - (Low Rolling Resistance) niskie opory toczenia

 

LT - (Light Truck) znak postawiony przed rozmiarem opona wskazuje, że jest to ogumienie do samochodów 4x4 i lekkich ciężarówek (oznaczenie USA)

 

MFS - (Maximum Flange Shield) ochraniacz felgi

 

M+S - (Mud + Snow) błoto i śnieg, oznaczenie wymagane na oponach zimowych i całorocznych

 

NRM - (Normal load) normalne obciążenie

 

OWL - (Outlined White Lettering / Letters) białe litery

 

P - (Passenger) znak przed rozmiarem opony wskazuje, że jest to ogumienie do osobowych (oznaczenie USA)

 

R - (Radial) opona radialna

 

RBL - (Recessed Black Lettering / Letters) czarne wklęsłe litery

 

RF - (Reinforced = XL) opona wzmocniona o większej ładowności

 

RWL - (Raised White Lettering / Letters) wypukłe białe litery

 

TL - (Tubeless Tyre) opona bezdętkowa

 

TT - (Tubed Type Tyre) opona dętkowa

 

XL - (Extra Load = RF) opona wzmocniona o większej ładowności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.