elliot Napisano 11 Maj 2010 Share Napisano 11 Maj 2010 Tak jak napisałem: raczej bym to składał na karb 'chochlików' katalogowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Maj 2010 Share Napisano 11 Maj 2010 Bez przesady. To są dziesiątki homologacji w różnych wariantach i typach - setki, jeśli liczyć wartości podane w widełkach (ja przytoczyłem tylko przykłady "sztywne"). Chochlik to mógłby być w dwóch-trzech pojedynczych rekordach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FARMER Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Dzięki za wasze wyjaśnienia. Temat powraca jak bumerang. Pierwsza rejestracja i znowu problem z niemieckim DR. Dwie naczepy Schmitz S01, trzyosiowe z 2006r, PRAWIE takie same nr VIN 17 cyfra 1 i 2. Tym się rużnią. To w teorii bo w: Naczepa 1- w DR masa własna 27 000 kg, dmc 39000 kg , naciski 24000 kg. Na tabliczce dmc a/k - 35000/39000 kg, naciski a/k 24000/27000 kg, nacisk na siodło 11000/15000. Naczepa 2 - w DR masa własna 6550, dmc 27000 kg, naciski 27000 kg. Na tabliczce dmc a/k - 35000/39000 kg, naciski a/k 24000/27000 kg, nacisk na siodło 11000/15000. No i problem w WK bo dmc w DR 27000 a/k (musi badanie być poprawione na 27000) po rozmowie telefonicznej narazie się zastanawiają Ja obstawiam że szwabisku się pomyliło, a WK , że tak ma być. Nie wspomne już o liezingu co za cyrki odstawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 (....) nacisk na siodło 11000/15000. (....) nacisk na siodło 11000/15000. (...) Mała poprawka - pewnie miało być 11000/12000 A z resztą się zgadzam - WK czasami uważą że u Niemców "Ordnung muss sein" - ale niestety to nie prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Rozmów o dmc naczepy było całe mnóstwo, wiem... Ale... Powiedzcie, jaka będzie dmc naczepy, która na tabliczce ma takie dane: Pierwszy rząd - 39000/ 9000/9000/9000 Drugi rząd - 39000/8000/8000/8000 A na końcu jedna wartość - 15000 8000 x 3 + 15000= wychodzi mi 39000 kg A Wam jak wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Tutaj zarówno DMC administracyjne jak i konstrukcyjne jest takie samo: 39 ton. Naciski tylko są inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Grudzień 2015 Share Napisano 11 Grudzień 2015 A Wam jak wychodzi? Coś Ci kiedyś obiecałem,niestety z wiadomych powodów wyleciało z głowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JusLew Napisano 16 Sierpień 2023 Share Napisano 16 Sierpień 2023 Naczepa 3-osiowa Kassbohrer LB3E, sprowadzona z Niemiec do rejestracji w PL. Dane z dowodu: F1 -48000 F2 -42000 G -12520 Dane z tabliczki: 42000 / O 18000 / 1-8000/ 2-8000/ 3-8000/ T-24000 48000/ O 48000/ 1-18000 / 2-10000/ 3-10000/ T-30000 Axle load 30000 5th wheel 18000 Gross weight 48000 Klient będzie wnioskował o odstępstwo na naciski do 10 t. Pytanie: badanie techniczne z wynikiem negatywnym? Jakie dmc wpisać przy badaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Sierpień 2023 Share Napisano 16 Sierpień 2023 Wrzuć skan tego dowodu i tabliczki znamionowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JusLew Napisano 16 Sierpień 2023 Share Napisano 16 Sierpień 2023 Naczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 16 Sierpień 2023 Share Napisano 16 Sierpień 2023 (edytowane) 2 godziny temu, JusLew napisał: Pytanie: badanie techniczne z wynikiem negatywnym? A niby czemu? Ograniczasz do parametrów administracyjnych jeśli trzeba i tyle. 2 godziny temu, JusLew napisał: Jakie dmc wpisać przy badaniu? 42 t. Edytowane 16 Sierpień 2023 przez aboz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 Przykłady wyznaczania dopuszczalnych mas i nacisków Przykład 1. Naczepa ciężarowa 3-osiowa Rozstaw osi: 1-2: 1,41m; 2-3: 1,31m W dowodzie rejestracyjnym niemieckim: F1: 41000 kg, F2: 40000 kg. Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U.2016 r. poz. 2022 t.j. z dnia 15 grudnia 2016 późn. zm.): §5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 3) grupy osi składającej się z trzech osi nienapędowych pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) nie większej niż 1,30 m (d ≤ 1,30) - 21 ton, b) większej niż 1,30 m i nie większej niż 1,40 m (1,30 < d ≤ 1,40) - 24 tony, c) większej niż 1,40 m i nie większej niż 1,80 m lub w przypadku pojazdów, o których mowa w § 4 ust. 2, nie większej niż 2,00 m (1,40< d ≤ 1,80 lub 2,00) - 27 ton; … 3. W przypadku różnych odległości (d) między osiami składowymi wchodzącymi w skład tej samej grupy osi, dopuszczalny nacisk grupy osi nie może przekraczać wartości dopuszczalnej określonej w ust. 1 dla najmniejszej odległości (d) między osiami składowymi. Dane do obliczenia DMC naczepy na podstawie powyższych przepisów: dopuszczalny nacisk grupy osi wynosi 24 tony, stanowi to 89% nacisku maksymalnego grupy osi, nacisk maksymalny na sworzeń królewski to 14 ton więc 89% z 14 ton to 12,5 tony, w sytuacji gdy nie mamy potwierdzenia producenta o możliwości nierównomiernego obciążania naczepy najbezpieczniej (nie wynika to z przepisów ale przemawiają za tym względy bezpieczeństwa) jest przyjąć taką właśnie wartość i podać tę informację w uwagach. Rozwiązanie: DMC naszej naczepy to 12,5 t + 24 t = 36,5 t DMC wyliczasz Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U.2016 r. poz. 2022 t.j. z dnia 15 grudnia 2016 późn. zm.): §5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 3) grupy osi składającej się z trzech osi nienapędowych pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) nie większej niż 1,30 m (d ≤ 1,30) - 21 ton, b) większej niż 1,30 m i nie większej niż 1,40 m (1,30 < d ≤ 1,40) - 24 tony, c) większej niż 1,40 m i nie większej niż 1,80 m lub w przypadku pojazdów, o których mowa w § 4 ust. 2, nie większej niż 2,00 m (1,40< d ≤ 1,80 lub 2,00) - 27 ton; … 3. W przypadku różnych odległości (d) między osiami składowymi wchodzącymi w skład tej samej grupy osi, dopuszczalny nacisk grupy osi nie może przekraczać wartości dopuszczalnej określonej w ust. 1 dla najmniejszej odległości (d) między osiami składowymi. Dane do obliczenia DMC naczepy na podstawie powyższych przepisów: dopuszczalny nacisk grupy osi wynosi 24 tony, stanowi to 89% nacisku maksymalnego grupy osi, nacisk maksymalny na sworzeń królewski to 14 ton więc 89% z 14 ton to 12,5 tony, w sytuacji gdy nie mamy potwierdzenia producenta o możliwości nierównomiernego obciążania naczepy najbezpieczniej (nie wynika to z przepisów ale przemawiają za tym względy bezpieczeństwa) jest przyjąć taką właśnie wartość i podać tę informację w uwagach. Rozwiązanie: DMC naszej naczepy to 12,5 t + 24 t = 36,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 52 minuty temu, Janusz72 napisał: nacisk maksymalny na sworzeń królewski to 14 ton więc 89% z 14 ton to 12,5 tony, w sytuacji gdy nie mamy potwierdzenia producenta o możliwości nierównomiernego obciążania naczepy najbezpieczniej (nie wynika to z przepisów ale przemawiają za tym względy bezpieczeństwa) jest przyjąć taką właśnie wartość i podać tę informację w uwagach. Kim Ty jesteś żeby ograniczać klientowi użytkowanie pojazdu? Może zamierza przewozić ładunek który nie daje się rozłożyć równomiernie. Rozporządzenie na ten temat milczy a tu proszę Pan diagnosta stawia się ponad ministra. Może zaczniemy decydować w jakich godzinach dany pojazd może się poruszać. Robimy badanie naczepy, ograniczamy nacisk osi więc DMC= MMC - masa zdjęta z osi. Przypominam że badamy naczepę więc wywody o DMC zestawu mnie nie interesują, może klient dysponuje ciągnikiem który zaprzecza zasadom grawitacji. Jak producent ustali nacisk na siodło 100t to nic mi do tego. Dla diagnosty ważny jest nacisk osi, podobnie na drodze OKRD nie będzie stawiał wagi na siodło ciągnika tylko pod koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 1 godzinę temu, Janusz72 napisał: Dane do obliczenia DMC naczepy na podstawie powyższych przepisów: stanowi to 89% nacisku maksymalnego grupy osi, nacisk maksymalny na sworzeń królewski to 14 ton więc 89% z 14 ton to 12,5 tony, w sytuacji gdy nie mamy potwierdzenia producenta o możliwości nierównomiernego obciążania naczepy najbezpieczniej (nie wynika to z przepisów ale przemawiają za tym względy bezpieczeństwa) jest przyjąć taką właśnie wartość i podać tę informację w uwagach. "na podstawie powyższych przepisów" A skądżeś Ty Janusz wziął te 89% i jeszcze do tego te wyliczenia ? Z którego to rozporządzenia są te wytyczne? I dlaczego śmiesz podważać homologację producenta który ustalił, że jego naczepa wytrzyma 30t nacisku na sprzęg. Na TZ producent podaje. Cytat 7) w przypadku przyczepy i naczepy, maksymalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające; Ale nasze przepisy nie ograniczają ADMINISTRACYJNIE tego nacisku. Kolejna sprawa to bierzesz się za jakieś liczenie procentów nie wiadomo skąd, bo przypuszczam, że nawet pojęcia nie masz ile jest rodzajów urządzeń sprzęgających. I gwarantuje Ci, że ciągnik 4 osiowy nie ma takiego samego siodła jak ciągnik 2-osiowy. Proszę, to jest katalog dostępnych urządzeń sprzęgających dla VOLVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 (edytowane) Nie rozmawiamy o uciągu , a o DMC naczepy Ja nic nie ograniczam stanowią o tym przepisy administracyjne dla każdego kraju które ustalają dany parametr . Nawet ITS poruszał to na szkoleniu , a informacja zawarta jest w informacjach technicznych jak ktoś jest pod patronatem Edytowane 17 Sierpień 2023 przez Janusz72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 19 godzin temu, JusLew napisał: Naczepa ta -ma wszystkie parametry podane, prościej nie będzie. 8 minut temu, Janusz72 napisał: ITS no tak , its.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz72 Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 Co byś nie wpisał i tak ogranicz klienta DMC zestawu 40 ton / 42 w transporcie inter modularnym Chyba że ma odstępstwo to może ciagnąć zestaw nawet do 100 ton 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 15 minut temu, Janusz72 napisał: Ja nic nie ograniczam stanowią o tym przepisy administracyjne dla każdego kraju które ustalają dany parametr . To zacytuj polski przepis, na podstawie którego wpisujesz mniejszy nacisk na sprzęg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 3 godziny temu, Janusz72 napisał: Ja nic nie ograniczam Zaprzeczasz sam sobie 6 godzin temu, Janusz72 napisał: nacisk maksymalny na sworzeń królewski to 14 ton więc 89% z 14 ton to 12,5 tony 3 godziny temu, Janusz72 napisał: Co byś nie wpisał i tak ogranicz klienta DMC zestawu 40 ton / 42 w transporcie inter modularnym Nie dyskutujemy o zestawie tylko o DMC naczepy które nie jest określone przepisami. Jak zjawi się na badaniu koń to będziesz mu ustalał DMC zestawu. Pewnie że rozłożenie ładunku ma znaczenie dla bezpieczeństwa, tylko to nie rola diagnosty. Diagnosta ma się trzymać przepisu, ITS jest instytucją która może mieć wpływ na treść rozporządzenia i tam niech temat drąży, żeby w rozporządzeniu znalazł się zapis o DMC naczepy, ale oni wolą szkolić bo diagności im za to płacą, tylko te ich interpretacje nie zawsze idą w parze z rozporządzeniem. Jak załatwią żeby w rozporządzeniu znalazł się § określający dopuszczalny nacisk na siodło to będę się do niego stosował i ograniczał. W obecnym stanie prawnym to nasuwa się pytanie, czy ITS robi cokolwiek aby mieć wpływ na treść przepisów czy może ma na to wywalone, a może w ministerstwie mają w d co sądzi ITS. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Sierpień 2023 Share Napisano 17 Sierpień 2023 10 godzin temu, Janusz72 napisał: (nie wynika to z przepisów ale przemawiają za tym względy bezpieczeństwa I tak rodzą się herezje po których czkawki dostaję . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Sierpień 2023 Share Napisano 18 Sierpień 2023 Jeszcze się pod tym its podpisze i dopiero będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Sierpień 2023 Share Napisano 18 Sierpień 2023 W dniu 17.08.2023 o 17:41, DARIO64 napisał: po których czkawki dostaję Ciekawe gdzie lub w czym - patrz awatar... 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.