Skocz do zawartości

1 stycznia 2008 ?????


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No właśnie, przeczuwam kłopoty w pracy w związku z:

 

OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ

z dnia 7 marca 2003 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo o ruchu drogowym

(Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz. 0515)

Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 marca 2003 r. (poz. 515)

DZIAŁ III

POJAZDY

Rozdział 1

Warunki techniczne pojazdów

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.

 

* Uwaga: ZMIANY W USTAWIE Prawo o ruchu drogowym (z dnia 24 kwietnia 2004) !!!

 

5) w art. 66 ust. 1a otrzymuje brzmienie:

 

"1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h.";

 

Art. 3. 1. Przepis art. 66 ust. 1a ustawy, o której mowa w art. 1, w stosunku do:

1) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 stycznia 1988 r.,

b) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.;

 

2) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 10 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 12 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 12 t, nie dotyczy:

a) pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 października 2001 r.,

b) pojazdów zarejestrowanych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 1 stycznia 2005 r. - do dnia 1 stycznia 2006 r.,

c) pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2007 r.;

 

3) autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 5 t, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, ale nie przekraczającej 7,5 t, i ciągnika samochodowego, dla którego dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi powyżej 3,5 t, ale nie przekraczającą 7,5 t, nie dotyczy pojazdów wykorzystywanych w krajowym transporcie drogowym, nie zarobkowym krajowym przewozie drogowym oraz w międzynarodowym transporcie drogowym i nie zarobkowym międzynarodowym przewozie drogowym na terytorium państw nie będących członkami Unii Europejskiej - do dnia 1 stycznia 2008 r.

 

2. Przepisu ust. 1 pkt 1 lit. b, pkt 2 lit. c i pkt 3 nie stosuje się do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.

 

 

I tak było malinowo, a tu się zacznie Nowy Rok od takiej gwiazdki która rzeczywiście spada jak piorun z jasnego nieba . Czy wyobrażacie sobie dym na stacjach. Co o tym myślicie?????

  • 2 months later...
Napisano

Byłem na szkoleniu odnośnie montażu w/w ograniczników prędkości. Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości. Jeśli jest dokument, w którym podana jest prędkość max niższa od 90 lub 100 km/h, pojazd zwolniony z obowiązku ogranicznika. Nie jest istotne, że pojazd nie osiąga w/w prędkości - nie ma dokumentu, musi być założony ogranicznik. Tak samo ma postępować ITD. Czyli nawet STAR 66 ( max. 60-70 km/h), który nie ma kwitu, też się łapie.

Będzie ciekawie. :-)

Napisano
wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

A co wspominali o autobusach ? , czy każdy autobus , nawet poniżej 3,5 t musi mieć ogranicznik ? . Bo w art 3 pkt 3 napisano - autobus o dmc do 5 t , a ciężarowy powyżej 3,5 t ......

Napisano
wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

A co wspominali o autobusach ? , czy każdy autobus , nawet poniżej 3,5 t musi mieć ogranicznik ? . Bo w art 3 pkt 3 napisano - autobus o dmc do 5 t , a ciężarowy powyżej 3,5 t ......

 

Z tego co pamiętam, wszystkie pow 3,5 t. Dostałem materiały od nich, ale jeszcze nie przeglądałem.(leżą na skp, jutro popatrzę )

Napisano

Chodzi mi o zapisy w DZ.U. , gdzie przy ciężarowych wskazuje się dolną granicę od 3,5 t , natomiast przy autobusach nie ma tej dolnej , jest tylko górna granica ton .

Taki zapis jest w DZ.U.108 art 66 ust 1a , oraz DZ.U.92 art 3.

zapis - autobus, pojazd ciężarowy powyżej 3,5 t ........ [ po wpisie autobus jest przecinek , co oddziela go od dalszej części ].

Dlatego jest moje pytanie do foxa , który był na szkoleniu .

A może ktoś inny wie coś na ten temat ?

Napisano
Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

Rozumiem że pan X montuje takie ograniczniki lub je sprzedaje.

Napisano
Według Pana z firmy X, wszystkie pojazdy oraz zespoły pojazdów (oczywiście pow. 3,5 T DMC), jeśli nie mają dokumentu (wyciągu z homologacji), muszą mieć ogranicznik prędkości.

Rozumiem że pan X montuje takie ograniczniki lub je sprzedaje.

 

Tak, jedno i drugie.

Napisano

Panowie... To juz było i to ze trzy razy...

 

 

Tu macie ściągi odnośnie ograniczników, bardzo przydatne...

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34555&highlight=#34555

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Może i było, ale przepis jest nie jasny i zagmatwany.

Rozmawiałem dzisiaj z Panem odnośnie ograniczników i powiedział tak:

wszystkie ograniczenia wymienione wcześniej (U z 24.04.2004) i cytowane są od 01.01.2008 nie ważne. Obowiązuje:

 

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

 

1a. Autobus, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i ciągnik samochodowy, dla którego określono dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów powyżej 3,5 t, powinny być wyposażone w homologowany ogranicznik prędkości montowany przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, ograniczający maksymalną prędkość autobusu do 100 km/h, a samochodu ciężarowego i ciągnika samochodowego do 90 km/h

 

Odnośnie autobusów, to po 01.01.2008r. nie decyduje DMC tylko liczba miejsc pow. 9, tak mi przekazał.

 

Jak zwykle u nas, jeden przepis, a każdy go inaczej interpretuje

Napisano

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.