abc Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Zapoznajcie się szybko obowiązuje od 20.10.2007r. http://www.prawo.lex.pl/serwis/pdf/d07d93.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Opublikowano nowelizację jednego z podstawowych aktów prawnych dotyczącego badań technicznych pojazdów - na którym to akcie oparta jest praca wszystkich Stacja Kontroli Pojazdów w Polsce ... Dz.U.2007.192.1393, ogłoszony dnia 19 października 2007 r. Minister Transportu, rozporządzenie z dnia 15 października 2007 r. Zm.: rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Znacząca część zmian wchodzi w życie jutro, tj. 20-go X br. Zapraszamy do pobierania !!! Dz.U.2007.192.1393.pdf [PDF, 322 kB] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Czyli jest czas na przyuczenie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Czyli jest czas na przyuczenie się My z forum tak , ale co mają powiedzieć inni którzy nie mają aż tak bieżących informacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 A ci co zdają egzamin w TDT ,napewno już będą pytania z tych zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rysieks1973 Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Całe szczescie ze mam juz egzamin za soba....... Wspólczuje przyszłym diagnosta bo tak czytajac te zmiany bedzie z czego pisac pytania a jak ktos sie uczył w/g starych zasad bedzie maiłó spory problem.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Październik 2007 Share Napisano 19 Październik 2007 Czy ktoś jest już w stanie zapodać najważniejsze kwestie w tych zmianach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 20 Październik 2007 Share Napisano 20 Październik 2007 zastanawia mnie sprawa bocznych siedzeń ,o co tam chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pleszew Napisano 20 Październik 2007 Share Napisano 20 Październik 2007 dzieki za szybka informacje pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lala17 Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 A gdzież to ten załącznik nr IV dyrektywy 97/27/WE pkt 2.2 dotyczący masy ciągniętej? Czy nie możnaby zacytować jej zamiast odsyłać nas do kolejnych aktów? (pytanie chyba do Ministra?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 Masz rację kolego "lala17". Odsyłanie do aktów prawnych, często nieosiągalnych dla zwykłych obywateli, lub po prostu z dostępem płatnym, to kolejne s...........o naszych "ukochanych prawotwórców". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 A gdzież to ten załącznik nr IV dyrektywy 97/27/WE Na stronie 28-mej dokumentu PDF pobranego stąd:. http://www.plikus.pl/zobacz_plik-31977l-58199.html pkt 2.2 dotyczący masy ciągniętej? brzmi: 2.2. Określenie maksymalnej dopuszczalnej masy ciągnionej do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu: 2.2.1. Maksymalna dopuszczalna masa ciągniona do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu silnikowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy, niezależnie od tego, czy jest to pojazd ciągnący czy nie, wynosi mniejszą z następujących wartości: a) technicznie dopuszczalna maksymalna masa ciągniona w oparciu o konstrukcję i osiągi pojazdu i/lub wytrzymałość mechanicznego urządzenia sprzęgającego; b) pojazdy przeznaczone tylko do ciągnięcia przyczep bez hamulców głównych: połowa masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy, lecz nie więcej niż 0,750 t; c) pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep wyposażonych w hamulce główne: maksymalna dopuszczalna masa do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu lub dla pojazdów terenowych (patrz ppkt 7.5 załącznika I) 1,5-krotność tej masy lecz nie więcej niż 3,5 t; d) pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep wyposażonych w hamulce główne bezwładnościowe (najazdowe): 3,5 t; e) pojazdy o masie maksymalnej przekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep wyposażonych w układ hamowania długotrwałego: 1,5-krotność maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu; jeżeli spełnione są wszystkie odpowiednie przepisy techniczne przedstawione w dyrektywie 96/53/WE. 13/t. 19 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 229 W drodze odstępstwa od przepisów ppkt 1.4 niniejszego załącznika, dla pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia więcej niż jednego rodzaju przyczep określonych w lit. b), c), d) i e) powyżej, dla każdej technicznej konfiguracji typu pojazdu można określić do trzech różnych maksymalnych dopuszczalnych mas ciągnionych do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych, zgodnie z właściwościami połączeń hamulcowych pojazdu silnikowego: jedną dla przyczep bez hamulców głównych, jedną dla przyczep wyposażonych w hamulce bezwładnościowe oraz jedną dla przyczep posiadających układ hamowania długotrwałego. Masy te są określane zgodnie z tym, co powiedziano powyżej, poprzez odpowiednie stosowanie lit. b), c), d) i e). Masa mniejsza od tej, jaka została w ten sposób określona może zostać przyjęta przez Państwo Członkowskie na wniosek producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 A może na forum założyć dział z aktami prawnymi unijnymi dla nas niezbędnymi, tak jak mamy teksty jednolite dzięki jednemu z nas tak może i to żeby mieć wszystko w jednym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 dobrze być na takim forum wiem teraz co może mnie czekać na egzaminie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 Czy ktoś jest już w stanie zapodać najważniejsze kwestie w tych zmianach? szlaban na orurowanie - § 7 p 11 - tylko homologowane dla danego pojazdu § 8 p 2a - dopuszczenie drzwi z zawiasami z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 A może na forum założyć dział z aktami prawnymi unijnymi dla nas niezbędnymi, tak jak mamy teksty jednolite dzięki jednemu z nas tak może i to żeby mieć wszystko w jednym miejscu. Jestem za tym pomyslem! i nie tylko akty ale także orzecznictwo tak jak w sprawie Holandii,co załączam ... można sie dowiedzieć ile trwa badanie w Holandii i ile kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 Jak się przeniesiemy na inny serwer /co mam nadzieję nastąpi niebawem/ to też będę za ... Jak najbardziej za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lena Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 Polecam stronę z jednolitymi tekstami aktów prawnych unijnych. Klikając na link dokumenty skonsolidowane, a następnie wpisując oznaczenie aktu mamy to co chcemy np: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/Result.do?T1=V3&T2=1970&T3=156&RechType=RECH_consolidated&Submit=Szukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 Polecam stronę Ale to jest strona płatna... niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 No i w końcu unormowanie "pierwszej rej. za granicą" o ile nie można jej ustalić. Wpis "rok produkcji i pierwszy stycznia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boden Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 2.2. Określenie maksymalnej dopuszczalnej masy ciągnionej do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu: 2.2.1. Maksymalna dopuszczalna masa ciągniona do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu silnikowego przeznaczonego do ciągnięcia przyczepy, niezależnie od tego, czy jest to pojazd ciągnący czy nie, wynosi mniejszą z następujących wartości: c) pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 t przeznaczone do ciągnięcia wyłącznie przyczep wyposażonych w hamulce główne: maksymalna dopuszczalna masa do celów rejestracyjnych/eksploatacyjnych pojazdu lub dla pojazdów terenowych (patrz ppkt 7.5 załącznika I) 1,5-krotność tej masy lecz nie więcej niż 3,5 t; Tu przy terenówce mówi się o 1,5 krotności masy pojazdu , a w DZ.U.103 o 150 % wartości urządzenia sprzęgającego Chyba zaistniało jakiej przejęzyczenie[ oczywiście w naszym DZ.U.] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lena Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 Ta strona nie jest płatna, sama z niej korzystam i ściągam akty prawne potrzebne mi w pracy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 Ta strona nie jest płatna Faktycznie - zwracam honor coś mi się pokićkało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pleszew Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 dobra ta stronka z aktami pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 31 Październik 2007 Share Napisano 31 Październik 2007 Naklejka obowiązkowa Wszystkie nowe samochody sprzedawane w Polsce muszą mieć informację o właściwym sposobie montowania dziecięcego fotelika. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, każde miejsce siedzące samochodu wyposażone w poduszkę powietrzną powinno mieć ostrzeżenie przed montowaniem na tym miejscu fotelika ochronnego dla dziecka, tyłem do kierunku jazdy. Takie ostrzeżenie w formie piktogramu, któremu może towarzyszyć wyjaśnienie słowne, powinno być trwale zamocowane i umieszczone w taki sposób, aby było widoczne dla osoby montującej fotelik. Jeśli ostrzeżenie jest niewidoczne, podczas gdy zamknięte są drzwi pojazdu, należy umieścić dodatkową, stale widoczną informację. Dotyczy to pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po 20 października 2007 r. www.motofakty.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.