Skocz do zawartości

Hak - Touran


Thomas_PL
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam następujący problem

Sprowadziłem tourana

Touran ma wpisane w niemieckim dowodzie rejestracyjnym w pkt. 0.1 masę 1500kg

a w uwagach: 0.1 do 1800 kg do 8% pochylania terenu przestrzegając masy całkowitej pojazdu z przyczepą 3710kg

Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 2210kg a masa pojazdu z przyczepą 3710kg

Diagnosta odjął od masy pojazdu z przyczepą masę pojazdu i wyszło mu właśnie 1500kg

Stwierdził, że w Polsce nie ma zróżnicowania na 12% pochylenia terenu i 8% pochylenia

Zerknąłem więc na stronę http://www.volkswagen.pl/modele/touran/wyposazenie_i_technika/dane_techniczne/

i jest tam jak byk zróżnicowanie na 8 i 12 %

Zadzwoniłem więc do Wolfsburga i dowiedziałem się, że w przypadku masy przyczepy 1800kg auto musi być załadowane tak, aby nie przekroczyło 3710kg

Czy więc diagnosta może mi wpisać w poz. 0.1 w PL dowodzie 1800kg czy nie, skoro taka adnotacja widnieje w niem. dowodzie. Dodam, ze wszystkie tourany maja taki wpis w niem. dowodach w miejscu na uwagi.

Co ciekawe auto będzie jezdziło rownież po Niemczech, a nie chcialbym płacić frajerskiego niem. policji, gdyż mam 1500kg a niemieckie tourany będą mnie mijały z przczepami do 1800kg bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 2210kg a masa pojazdu z przyczepą 3710kg

Diagnosta odjął od masy pojazdu z przyczepą masę pojazdu i wyszło mu właśnie 1500kg

Stwierdził, że w Polsce nie ma zróżnicowania na 12% pochylenia terenu i 8% pochylenia

I właśnie tak jest w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli znaczy to, ze mogę w Niemczech dostać mandat, jadąc niemieckim autem, bo w Polsce nie ma możliwości wpisać danych, które de facto obowiązują w Niemczech?

Przecież w niem. dowodzie jest czarno na białym (raczej na zielonym) 1800kg!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wypowiedziało sie ministerstwo transportu ,przy okazji nie uznawania przez niemców naszych badań autobusów na 100 , odnośnie rozbieżnosci badań w krajach uni europejskiej tzn niejednolitości w krajach wchodzących w skład unii. Niestety ale przepisy które obowiązują w Polsce , mogą być inne - diagnosta sprawdza w\g naszych przepisów i podejmuje decyzję na podstawie naszych dzienników ustaw . A może jedż na badanie do stacji Dekry ,bo dziwne ale badania tych stacji są uznawane w niemczech ,nie wiem dlaczego może to jest jakiś lobing niemców na te stacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważ, że niemiecki dowód rejestracyjny zawiera w adnotacjach cały szereg możliwych odstępstw od warunków technicznych w określonych warunkach. Oprócz odstępstw dotyczących możliwości zwiększenia masy przyczepy znajdziesz inne dotyczące m.in. możliwych wersji ogumienia i felg, opcjonalnych miejsc siedzących do zamontowania, warianty i wymagania dla używania łańcuchów i wiele innych. Tymczasem w Polsce wpisuje się jeden konkretny parametr - np. masę własną ustalana i wpisywana do DR z dokładnością co do kg, podczas gdy już zwykła wymiana felg czy opon może zmienić wagę samochodu. Przewidziane przez producenta i homologowane fotele opcjonalne do umieszczenia w przestrzeni bagażowej w ogóle ni jak maja się do zapisów w DR itd...

Tak jak napisał Ci boden - "tak właśnie jest w Polsce"...

Co do kwestii mandatowych za granicą - hmmm - nie mam pojęcia - pewnie będziesz musiał się zorientować u konkretnych służb jak podchodzą w danym kraju do kwestii kontrolnych z tym związanych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę przyczepy holowanej nie określa diagnosta odejmując kalkulatorkiem abo i bez kalkulatorka a... PRODUCENT SAMOCHODU. Jeżeli masz "niemiecką homologację" czyli rodzaj certyfikatu zgodności z CE lub zdobądź u polskiego dilera wyciąg dla samochodu takiego samego typu będziesz miał jasność co przewidział producent. Niemieckie dokumenty rejestracyjne w świetle naszego prawa nie mogą być 100% argumentem. Niestety nie znam możliwości usankcjonowania w Polsce różnic w dmc przyczepy w zależności od nachylenia drogi. Niemniej jednak ograniczanie się tylko do odejmowania jest błędem co juz wiele razy na tym forum omawiano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent pojazdu określił dmc ciągniętej przyczepy z hamulcem na 1800 kg , to nic nie stoi moim zdaniem na przeszkodzie aby taką przyczepę mógł tym pojazdem ciągnąć . To od kierującego zależy w jakim stopniu obciąży pojazd ciągnący a w jakim przyczepę - ważne jest aby całość nie przekroczyła w tym przypadku wartości 3710 kg .

Ten temat był obszernie poruszany na forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętajcie jeszcze o ograniczeniu nie tylko co do nie przekroczenia masy zestawu, ale także nachylenia drogi na jaką pojazd może wjeżdżać z taką przyczepą. W niemieckim DR jest to jasno wyrażone i jest to jasna informacja zarówno dla kierującego jak i dla organów kontroli. Tymczasem w naszym DR skończy się tylko na uwzględnieniu wyższej masy bez podania ograniczeń w możliwości jej wykorzystania. W razie "W" kierujący powie - nie wiedziałem, że z tą masą nie mogłem podjechać pod wzniesienie większe niż np. 8% - w dokumentach pojazdu nie ma mowy o takim ograniczeniu...

W homologacjach wydawanych na Polskę dla danego typu podawana jest tylko masa wyjściowa (mówimy o przyczepie) - nie przewiduje się podawania tych wyższych wariantów, więc ten dokument nic mu nie da... Jedyna podpórka to ten niemiecki dowód... Ale tak jak mówię - kogo i na jakich zasadach będzie obchodzić w razie ewentualnej kontroli to co było w nim zawarte trudno mi powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.