Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Hak - Touran


Thomas_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

mam następujący problem

Sprowadziłem tourana

Touran ma wpisane w niemieckim dowodzie rejestracyjnym w pkt. 0.1 masę 1500kg

a w uwagach: 0.1 do 1800 kg do 8% pochylania terenu przestrzegając masy całkowitej pojazdu z przyczepą 3710kg

Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 2210kg a masa pojazdu z przyczepą 3710kg

Diagnosta odjął od masy pojazdu z przyczepą masę pojazdu i wyszło mu właśnie 1500kg

Stwierdził, że w Polsce nie ma zróżnicowania na 12% pochylenia terenu i 8% pochylenia

Zerknąłem więc na stronę http://www.volkswagen.pl/modele/touran/wyposazenie_i_technika/dane_techniczne/

i jest tam jak byk zróżnicowanie na 8 i 12 %

Zadzwoniłem więc do Wolfsburga i dowiedziałem się, że w przypadku masy przyczepy 1800kg auto musi być załadowane tak, aby nie przekroczyło 3710kg

Czy więc diagnosta może mi wpisać w poz. 0.1 w PL dowodzie 1800kg czy nie, skoro taka adnotacja widnieje w niem. dowodzie. Dodam, ze wszystkie tourany maja taki wpis w niem. dowodach w miejscu na uwagi.

Co ciekawe auto będzie jezdziło rownież po Niemczech, a nie chcialbym płacić frajerskiego niem. policji, gdyż mam 1500kg a niemieckie tourany będą mnie mijały z przczepami do 1800kg bez żadnego problemu.

Napisano
Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 2210kg a masa pojazdu z przyczepą 3710kg

Diagnosta odjął od masy pojazdu z przyczepą masę pojazdu i wyszło mu właśnie 1500kg

Stwierdził, że w Polsce nie ma zróżnicowania na 12% pochylenia terenu i 8% pochylenia

I właśnie tak jest w Polsce.

Napisano

Czyli znaczy to, ze mogę w Niemczech dostać mandat, jadąc niemieckim autem, bo w Polsce nie ma możliwości wpisać danych, które de facto obowiązują w Niemczech?

Przecież w niem. dowodzie jest czarno na białym (raczej na zielonym) 1800kg!

Napisano

Ostatnio wypowiedziało sie ministerstwo transportu ,przy okazji nie uznawania przez niemców naszych badań autobusów na 100 , odnośnie rozbieżnosci badań w krajach uni europejskiej tzn niejednolitości w krajach wchodzących w skład unii. Niestety ale przepisy które obowiązują w Polsce , mogą być inne - diagnosta sprawdza w\g naszych przepisów i podejmuje decyzję na podstawie naszych dzienników ustaw . A może jedż na badanie do stacji Dekry ,bo dziwne ale badania tych stacji są uznawane w niemczech ,nie wiem dlaczego może to jest jakiś lobing niemców na te stacje

Napisano

Zważ, że niemiecki dowód rejestracyjny zawiera w adnotacjach cały szereg możliwych odstępstw od warunków technicznych w określonych warunkach. Oprócz odstępstw dotyczących możliwości zwiększenia masy przyczepy znajdziesz inne dotyczące m.in. możliwych wersji ogumienia i felg, opcjonalnych miejsc siedzących do zamontowania, warianty i wymagania dla używania łańcuchów i wiele innych. Tymczasem w Polsce wpisuje się jeden konkretny parametr - np. masę własną ustalana i wpisywana do DR z dokładnością co do kg, podczas gdy już zwykła wymiana felg czy opon może zmienić wagę samochodu. Przewidziane przez producenta i homologowane fotele opcjonalne do umieszczenia w przestrzeni bagażowej w ogóle ni jak maja się do zapisów w DR itd...

Tak jak napisał Ci boden - "tak właśnie jest w Polsce"...

Co do kwestii mandatowych za granicą - hmmm - nie mam pojęcia - pewnie będziesz musiał się zorientować u konkretnych służb jak podchodzą w danym kraju do kwestii kontrolnych z tym związanych...

Napisano

Masę przyczepy holowanej nie określa diagnosta odejmując kalkulatorkiem abo i bez kalkulatorka a... PRODUCENT SAMOCHODU. Jeżeli masz "niemiecką homologację" czyli rodzaj certyfikatu zgodności z CE lub zdobądź u polskiego dilera wyciąg dla samochodu takiego samego typu będziesz miał jasność co przewidział producent. Niemieckie dokumenty rejestracyjne w świetle naszego prawa nie mogą być 100% argumentem. Niestety nie znam możliwości usankcjonowania w Polsce różnic w dmc przyczepy w zależności od nachylenia drogi. Niemniej jednak ograniczanie się tylko do odejmowania jest błędem co juz wiele razy na tym forum omawiano.

Napisano

Jeśli producent pojazdu określił dmc ciągniętej przyczepy z hamulcem na 1800 kg , to nic nie stoi moim zdaniem na przeszkodzie aby taką przyczepę mógł tym pojazdem ciągnąć . To od kierującego zależy w jakim stopniu obciąży pojazd ciągnący a w jakim przyczepę - ważne jest aby całość nie przekroczyła w tym przypadku wartości 3710 kg .

Ten temat był obszernie poruszany na forum .

Napisano

Też tak uważam. Cała odpowiedzialność za obciążenie (przekroczone bądź nie)pojazdu spoczywa wyłącznie na kierowcy. Czytać i liczyć chyba potrafi.

Napisano

Ale pamiętajcie jeszcze o ograniczeniu nie tylko co do nie przekroczenia masy zestawu, ale także nachylenia drogi na jaką pojazd może wjeżdżać z taką przyczepą. W niemieckim DR jest to jasno wyrażone i jest to jasna informacja zarówno dla kierującego jak i dla organów kontroli. Tymczasem w naszym DR skończy się tylko na uwzględnieniu wyższej masy bez podania ograniczeń w możliwości jej wykorzystania. W razie "W" kierujący powie - nie wiedziałem, że z tą masą nie mogłem podjechać pod wzniesienie większe niż np. 8% - w dokumentach pojazdu nie ma mowy o takim ograniczeniu...

W homologacjach wydawanych na Polskę dla danego typu podawana jest tylko masa wyjściowa (mówimy o przyczepie) - nie przewiduje się podawania tych wyższych wariantów, więc ten dokument nic mu nie da... Jedyna podpórka to ten niemiecki dowód... Ale tak jak mówię - kogo i na jakich zasadach będzie obchodzić w razie ewentualnej kontroli to co było w nim zawarte trudno mi powiedzieć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.