rurek777 Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 mam pytanko . pchają mi sie na staćję z przyczepkami sprowadzonymi z UE.i chcą je rejestrować jako SAM. przyczepki nie mają oczywiście dokumentów z zagranicy tylko decyzję z WK.jak wy podchodzicie do takiego tematu . Cytuj
blakop Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Nie bardzo rozumiem... Jakich niby dokumentów na nie nie mają? W większości krajów UE przyczepy do 750 kg nie podlegają rejestracji więc niejako nie mają dokumentów z mocy prawa - po co tu cokolwiek kombinować? Na co "przerabiać" go na SAM'a, płacić za nabijanie nr i przechodzić nieco czasochłonną procedurę z tym związaną... Nie rozumiem. Chyba jeśli już to odwrotnie - często kombinują z krajowymi SAM'ami, pozostawionymi gdzieś na działkach albo w krzakach, gdzie nie ma nie dokumentów, nie można ustalić właściciela itd. Kombinują z nabijaniem numeru a'la fabrycznego, robią pierwsze badanie, spisują fikcyjną holenderska umowę i zgłaszają do pierwszej rejestracji jako niby sprowadzone z UE właśnie... Zresztą duże przyczepy, a nawet naczepy też nie wszędzie są rejestrowane - np. w Wielkiej Bryt. Cytuj
rurek777 Napisano 4 Listopad 2007 Autor Napisano 4 Listopad 2007 ni pisałem o przyczepkach lekkich choć takowe w polsce też podlegają rejestracji chodzi mi o przyczepy nawet do 3.5 t gość idzie do wk. bierze decyzje na sama a do przeglądu podstawia przyczepke fabryczną łatwo przecież zauważyć . co niektóry nawt się chwali że kupił w niemczech bez papierów. Cytuj
SKPAUTOMEX Napisano 4 Listopad 2007 Napisano 4 Listopad 2007 chodzi mi o przyczepy nawet do 3.5 t gość idzie do wk. bierze decyzje na sama a do przeglądu podstawia przyczepke fabryczną łatwo przecież zauważyć . co niektóry nawet się chwali że kupił w niemczech bez papierów. Miałem podobną sytuacje dwie ramy fabryczne z zagranicy na których firma zajmująca się produkcję przyczep wykonała zabudowęai chcą je zarejestrować jako Samy. Cytuj
rurek777 Napisano 4 Listopad 2007 Autor Napisano 4 Listopad 2007 dokładnie o to mi chodzi. [ Dodano: 04-11-2007, 20:41 ] I jeszcze jedno z angli prowadzą duże przyczepy nawet 12 t jedynym dokumentem jest faktura .pracuj.e na granicy dwóch powiatów w jednym powiedzieli że zarejestrują na podstawie faktuy i pierwszego badania a w drugim się zastanawiają już tydzień co wy na to. Cytuj
wolf Napisano 4 Listopad 2007 Napisano 4 Listopad 2007 Przyczepa fabryczna jako SAM - to jest niezgodne z prawem. Sam to własna konstrukcja, a fabryczna to fabryczna. Przestrzegam wszystkich przed tym, sam ostatnio byłem w podobnej sprawie w sądzie (nie z mojej winy). Koledzy nigdy nie wolno nam zrobić badania SAMA pojazdu, który wyszedł z fabryki. Cytuj
rurek777 Napisano 4 Listopad 2007 Autor Napisano 4 Listopad 2007 zgadzam się ale klient oświadcza w wk. że przyczepkę wykonał sam że znane mu jest pochodzenie części itd. czyli on sam jest odpowiedzialny za to jak ta przyczepa powstała my dopuszczamy ją na podstawie decyzji o nadaniu numerów i stanu technicznego . co do wykonania wiadomo że jest to przyczepa fabryczna ale nie ma na niej ani marki poj. ani nazy firmy tóra ją wykonała a u nas geniuszy nie brakuje wszystko można zrobić lubprzerobić może lepiej wołać op. rzeczoznawcy tylko czy coś to da. Cytuj
wolf Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 Fabryczna posiada nadany numer identyfikacyjny, a SAM nie w tym jest różnica. SAM powinien też być wykonany samodzielnie (głównie chodzi o ramę) i my to potwierdzamy. SAM wykonany fabrycznie j w takie coś nie wchodzę N i koniec. Cytuj
rurek777 Napisano 5 Listopad 2007 Autor Napisano 5 Listopad 2007 numer można zeszlifować i zaszpachlować dzięki w takim razie ja też będę gonił Cytuj
Jacdiag Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 SAM powinien też być wykonany samodzielnie (głównie chodzi o ramę) dopuściłem kiedyś SAM-a a'la Niewiadów N250 pomiędzy ośkę a skorupę skrzyni wstawiona była samodzielnie wykonana rama z kształtownika wyszło zawieszenie - fabryczne rama - sam nadwozie - fabryczne Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
wolf Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 Kształtownik to nie wszystko jest jeszcze dyszel, mocowanie zawieszenia ,itp itd. Wg twojego myślenia to jak w osobówce przykręci się kasetkę to jest bankowóz, a jak wytnę numery ramy w przyczepce i wstawię swój profil to jest SAM - chyba nie o to chodzi. Obejść prawie wszystko można, ale czy warto nadstawiać swą d...ę. Cytuj
Jacdiag Napisano 6 Listopad 2007 Napisano 6 Listopad 2007 rama wyglądała +/- jak na rys. wg mojego myślenia spełnia warunki dla SAM-a jak wytnę numery ramy w przyczepce i wstawię swój profil to jest SAM ... to jest SAMobujstwo Obejść prawie wszystko można jeżeli ma "ręce i nogi" Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
rurek777 Napisano 6 Listopad 2007 Autor Napisano 6 Listopad 2007 i znowu nie wszystko do końca wiadomo a jak co to wszystko na nasz diagnostyczny łeb. [ Dodano: 14-12-2007, 20:09 ] czy dopuszczacie przyczepy SAM pow. 3.5 t i jakich dokumentów żądać od klienta. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.