rurek777 Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 mam pytanko . pchają mi sie na staćję z przyczepkami sprowadzonymi z UE.i chcą je rejestrować jako SAM. przyczepki nie mają oczywiście dokumentów z zagranicy tylko decyzję z WK.jak wy podchodzicie do takiego tematu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Listopad 2007 Share Napisano 3 Listopad 2007 Nie bardzo rozumiem... Jakich niby dokumentów na nie nie mają? W większości krajów UE przyczepy do 750 kg nie podlegają rejestracji więc niejako nie mają dokumentów z mocy prawa - po co tu cokolwiek kombinować? Na co "przerabiać" go na SAM'a, płacić za nabijanie nr i przechodzić nieco czasochłonną procedurę z tym związaną... Nie rozumiem. Chyba jeśli już to odwrotnie - często kombinują z krajowymi SAM'ami, pozostawionymi gdzieś na działkach albo w krzakach, gdzie nie ma nie dokumentów, nie można ustalić właściciela itd. Kombinują z nabijaniem numeru a'la fabrycznego, robią pierwsze badanie, spisują fikcyjną holenderska umowę i zgłaszają do pierwszej rejestracji jako niby sprowadzone z UE właśnie... Zresztą duże przyczepy, a nawet naczepy też nie wszędzie są rejestrowane - np. w Wielkiej Bryt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Listopad 2007 Autor Share Napisano 4 Listopad 2007 ni pisałem o przyczepkach lekkich choć takowe w polsce też podlegają rejestracji chodzi mi o przyczepy nawet do 3.5 t gość idzie do wk. bierze decyzje na sama a do przeglądu podstawia przyczepke fabryczną łatwo przecież zauważyć . co niektóry nawt się chwali że kupił w niemczech bez papierów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SKPAUTOMEX Napisano 4 Listopad 2007 Share Napisano 4 Listopad 2007 chodzi mi o przyczepy nawet do 3.5 t gość idzie do wk. bierze decyzje na sama a do przeglądu podstawia przyczepke fabryczną łatwo przecież zauważyć . co niektóry nawet się chwali że kupił w niemczech bez papierów. Miałem podobną sytuacje dwie ramy fabryczne z zagranicy na których firma zajmująca się produkcję przyczep wykonała zabudowęai chcą je zarejestrować jako Samy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Listopad 2007 Autor Share Napisano 4 Listopad 2007 dokładnie o to mi chodzi. [ Dodano: 04-11-2007, 20:41 ] I jeszcze jedno z angli prowadzą duże przyczepy nawet 12 t jedynym dokumentem jest faktura .pracuj.e na granicy dwóch powiatów w jednym powiedzieli że zarejestrują na podstawie faktuy i pierwszego badania a w drugim się zastanawiają już tydzień co wy na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Listopad 2007 Share Napisano 4 Listopad 2007 Przyczepa fabryczna jako SAM - to jest niezgodne z prawem. Sam to własna konstrukcja, a fabryczna to fabryczna. Przestrzegam wszystkich przed tym, sam ostatnio byłem w podobnej sprawie w sądzie (nie z mojej winy). Koledzy nigdy nie wolno nam zrobić badania SAMA pojazdu, który wyszedł z fabryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Listopad 2007 Autor Share Napisano 4 Listopad 2007 zgadzam się ale klient oświadcza w wk. że przyczepkę wykonał sam że znane mu jest pochodzenie części itd. czyli on sam jest odpowiedzialny za to jak ta przyczepa powstała my dopuszczamy ją na podstawie decyzji o nadaniu numerów i stanu technicznego . co do wykonania wiadomo że jest to przyczepa fabryczna ale nie ma na niej ani marki poj. ani nazy firmy tóra ją wykonała a u nas geniuszy nie brakuje wszystko można zrobić lubprzerobić może lepiej wołać op. rzeczoznawcy tylko czy coś to da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Listopad 2007 Share Napisano 5 Listopad 2007 Fabryczna posiada nadany numer identyfikacyjny, a SAM nie w tym jest różnica. SAM powinien też być wykonany samodzielnie (głównie chodzi o ramę) i my to potwierdzamy. SAM wykonany fabrycznie j w takie coś nie wchodzę N i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 5 Listopad 2007 Autor Share Napisano 5 Listopad 2007 numer można zeszlifować i zaszpachlować dzięki w takim razie ja też będę gonił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Listopad 2007 Share Napisano 5 Listopad 2007 SAM powinien też być wykonany samodzielnie (głównie chodzi o ramę) dopuściłem kiedyś SAM-a a'la Niewiadów N250 pomiędzy ośkę a skorupę skrzyni wstawiona była samodzielnie wykonana rama z kształtownika wyszło zawieszenie - fabryczne rama - sam nadwozie - fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Listopad 2007 Share Napisano 5 Listopad 2007 Kształtownik to nie wszystko jest jeszcze dyszel, mocowanie zawieszenia ,itp itd. Wg twojego myślenia to jak w osobówce przykręci się kasetkę to jest bankowóz, a jak wytnę numery ramy w przyczepce i wstawię swój profil to jest SAM - chyba nie o to chodzi. Obejść prawie wszystko można, ale czy warto nadstawiać swą d...ę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Listopad 2007 Share Napisano 6 Listopad 2007 rama wyglądała +/- jak na rys. wg mojego myślenia spełnia warunki dla SAM-a jak wytnę numery ramy w przyczepce i wstawię swój profil to jest SAM ... to jest SAMobujstwo Obejść prawie wszystko można jeżeli ma "ręce i nogi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 6 Listopad 2007 Autor Share Napisano 6 Listopad 2007 i znowu nie wszystko do końca wiadomo a jak co to wszystko na nasz diagnostyczny łeb. [ Dodano: 14-12-2007, 20:09 ] czy dopuszczacie przyczepy SAM pow. 3.5 t i jakich dokumentów żądać od klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.