Skocz do zawartości

Ciągnik samochodowy jakie DMC itd.


Nowicjusz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jest ciagnik samochodowy i ma na tabliczce:

26000

75000

1- 8000

2- 8000

3- 12000

druga oś nienapendowa koła pojedyncze, trzecia oś napędowa kołe bliźniacze,

osie 1-2 2630cm 2-3 1340 cm

Pytanie: 1 - jakie DMC pojazdu

2- jakie naciski osi 2 i 3

3- ile osi

Nie ma dnia bez problemu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy osie, oś napędowa na bliźniaku ...

Hmmm, ile kół, ile opon do dokładnego sprawdzenia ciśnienia podczas badania :P

O ile się nie zapomni ...

 

Pozdrawiam :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać markę i typ? Popatrzymy i porównamy trochę :)

Nie jestem pewien, czy w przypadku ciągnika nie powinniśmy bardziej mówić o MMC niż DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie zapomni ...

No i już kasa uszczuplona o 5000PLN :evil:;D

 

A może to ma być kara adekwatna do ustalonej miesięcznej pensji dla diagnostów.

Masz wpadkę , cały miesiąc pracujesz za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wpadkę , cały miesiąc pracujesz za darmo.

Albo kwartał :D

 

Norbert Jezierski napisał/a:

dokładnego sprawdzenia ciśnienia podczas badania

 

Ale niektóre osoby są pamiętliwe ;D

Zaraz tam pamiętliwe :D

Swoją drogą - takich diagnostów się pamięta. Jak będę emerytki w Ciechocinku za lat 30 podrywał to będę o tym incydencie pamiętał (albo - co bardziej prawdopodobne - nie) ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niektóre osoby są pamiętliwe

Czyżbym jakąś głupote walnoł :o

A tak serio jest to MAN TGA 26.530 6x2/2 BLS

Co do MMC to :

MMC konstrukcyjna 75000 kg.

MMC administracyjna 40000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że niektóre osoby zamiast coś doradzić koledze zajmują się słodkim pierdzeniem

 

Ja bym zrobił tak

DMC - 26000

1 - 8000

2 - 8000

3- administracyjna 9500 konstrukcyjna 12000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to jakoś dziwnie odebrałem.

widzę że niektóre osoby zamiast coś doradzić koledze zajmują się słodkim pierdzeniem

Dzieki za wsparcie. :-D

Najgorsze że chodzi o kumpla po fachu (diagnoste) który zrobił rok temu badanie pierwsze i teraz przy przerejestrowaniu gościu pojechał na przeglad ( w innym mieście) i tam zmienili mu liczbe osi i naciski ( co do nacisków to maja rację co do osi to sam nie wiem) próbóje mu jakos pomóc, aby był wilk syty i owca cała.

Poniewaz wezwali go na wyjasnienia do WK.(przyszło pismoz "zaprzyjaźnionego WK" o wyjasnienie sprawy :sad: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek D napisał/a:
Ale niektóre osoby są pamiętliwe

 

Czyżbym jakąś głupote walnoł :o

Nie. To takie tam rozgrywki słowne między mną a jednym z forumowiczów :D

Kiedyś robił przegląd mojego ślicznego auta i .... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja bym zrobił tak

DMC - 26000

1 - 8000

2 - 8000

3- administracyjna 9500 konstrukcyjna 12000

Czyż nie za mała wychodzi suma nacisków do DMC (suma-25 500, DMC-26 000)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ 3 oś jest osią pojedynczą napędową , to nacisk osi wpisujemy 11500 kg

 

3- administracyjna 9500 konstrukcyjna 12000

- 9500 jest dla podwójnej osi napędowej

 

1- 8000

2- 8000

3- 11500 - konstrukcyjna 12000

dmc 26000 - z zawieszeniem pneumatycznym lub równoważnym

jeżeli zawieszenie ma inne , to dmc 25000 - konstrukcyjne 26000

 

I wszystko pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tez chciałem zaproponować że może zrobić DMC 25, a MMC 26, ale w tym układzie naciski powinny być:

1. 77,80

2. 77,80

3. 88,20 ( bo w tym układzie bierzemy zgodnie z tym co mówi Tomek D. nacisk z Dz.U. 32 jako ten nizszy 18 na pół) i wtedy wychodzi.

 

No bo tak jak podał boden to wychodzi to z sum 11500 +8000 + 8000 = 27500- czyli żaden z tych wariantów...

 

A jako ciekawostkę podam, że w homologacjach ten typ ma podawany jako nacisk... 98kN :) (i 3 osie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce znamionowej pojazdu są wypiane dopuszczalne masy i naciski fabryczne.

Jeśli dane fabryczne przekraczają wartosciowo dane administracyjne to wartoscią

obowiązującą dla danego pojazu jest wartość administracyjna...

Pozdrawiam kolegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo tak jak podał boden to wychodzi to z sum 11500 +8000 + 8000 = 27500- czyli żaden z tych wariantów...

 

Suma nacisków wszystkich osi musi być co najmniej równa lub wyższa od DMC pojazdy.

A zatem moja propozycja jest prawidłowa - ja bym takie dane zapisał.

 

[ Dodano: 09-11-2007, 19:42 ]

A jako ciekawostkę podam, że w homologacjach ten typ ma podawany jako nacisk... 98kN :) (i 3 osie)

98 kN było do nacisku na oś 10 000 kg , obecnie dopuszczenie jest do 11500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak podchodzisz kolego boden do rozstawu osi bo jak narazie to go wogule nie uwzględniasz. A w końcu po coś są podane :-P

Dobrze że jest to forum gdzies to przynajmniej można przedyskutować i może dojdziemy razem do jakiegoś wyjaśnienia :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.