Skocz do zawartości

Pierwsze badanie Naczepa z Finlandi ?


OSKP PKS
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam ciekawy przypadek odnośnie pierwszego badania technicznego ,sprawa dotyczy Naczepy sprowadzona jest z FINLANDIIna tabliczce znamionowej DMC 41000 tyś/kg Naciski na oś po 9000 tyś a w dokumentach Finskich DMC 24000 tyś kg naciski po 8000tyś i masa własna 5550 tyś a w szczegółach technicznych Całkowita Masa własna 7350 tyś a DMC 27000 tyś kg naciski pozostają po 8000 tyś kg i co teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz w DIP-e

13. masa własna ? (poświadczenie z wagi samochodowej)

16. MMC = 41 000

17. DMC = 32 000 (siodło 8 + 3 osie x 8*)

28. max. nacisk osi - z tabliczki

29. dop nacisk osi - 8*

 

*zależy od rozstawu osi

zawsze pozostaje - wysłać gościa do rzeczoznawcy

 

41000 tyś kg

tyle waży chyba statek morski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MASA WŁASNA - 7350 KG

DMC - 24000 KG + NACISK NA SIODŁO Z TABLICZKI (BO NIEPODAŁEŚ)

MMC - 41000 KG

NACISKI NA OŚ

ADMINISTRACYJNA KONSTRUKCYJNA

1- 8000 KG 1- 9000 KG

2- 8000 KG 2 -9000 KG

3- 8000 KG 3- 9000 KG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie do końca jezeli chodzi o wagi samochodowej.

jak zwał tak zwał, może być nawet kieszonkowa, jeżeli tylko będzie miała odpowiedni zakres pomiarowy

Dz. U. nr 227 poz. 2250

Załącznik nr 6

SPOSÓB USTALANIA NIEZNANYCH DANYCH TECHNICZNYCH POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

1) przez zważenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

 

3. W razie powstania trudności w ustaleniu podstawowych parametrów pojazdu, powinno się zażądać opinii rzeczoznawcy samochodowego,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17. DMC = 32 000 (siodło 8 + 3 osie x 8*)

Jeżeli dopuszczalny nacisk podwójnej osi napędowej przy ciągniku może być 19 t , to dlaczego nacisk na siodło ma być tylko 8 t ?

Na tabliczce często jest podany nacisk na siodło i na pewno wynosi kilkanaście ton.

Przecież jak rozłożyć naciski , to decyduje o tym przewoźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dopuszczalny nacisk podwójnej osi napędowej przy ciągniku może być 19 t , to dlaczego nacisk na siodło ma być tylko 8 t ?

Na tabliczce często jest podany nacisk na siodło i na pewno wynosi kilkanaście ton.

Przecież jak rozłożyć naciski , to decyduje o tym przewoźnik.

Też tak uważam :-)

Tylko zastanawiam się czy jeśli konstrukcja naczepy pozwala na nacisk np: 16 ton czy DMC naczepy może być : 24 ton z osi + 16 na siodło = 40 DMC naczepy, wiem że coś tą naczepe musi ciągnąć ale niegdy nie wiadomo pod jaki Ciągnik sam. trafi (tzn: ile ciągnik waży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez względu na wynik dmc naczepy , zespół i tak nie może przekroczyć 40 t, a tym samym naczepa również 40 t

Osobiście nie spotkałem się z naciskiem na siodło 16 t , ale 13 t- tak

Przypuszczam , że tabliczka wiele wyjaśni.

 

[ Dodano: 19-11-2007, 20:12 ]

DMC 41000 tyś/kg Naciski na oś po 9000 tyś

Według tych danych , to nacisk na siodło wynosi 14 t. przy mmc

Tak więc administracyjnie , 24-osie + 14 siodło = 38 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.