wiesław Napisano 20 Listopad 2007 Napisano 20 Listopad 2007 Fiat Seicento Van 1.1 sprowadzony z Hiszpani rok 2005 jako Van z kratką produkcja Polska,w dowodzie ma zapis -dmc 1210 kg masa własna 760 kg ,czy w tym wypadku ładowność 450 kg wystarczy żeby był ciężarowym i spełniał wymogi dla VAT Cytuj
Tomek D Napisano 20 Listopad 2007 Napisano 20 Listopad 2007 Jeśli ma dwa miejsca i dane z DR pasują z tabliczką to tak Cytuj
blakop Napisano 20 Listopad 2007 Napisano 20 Listopad 2007 A skąd wiecie czy był homologowany jako VAN czy FURGON uniwersalny? Cytuj
wiesław Napisano 21 Listopad 2007 Autor Napisano 21 Listopad 2007 ok ,tylko to jest pierwsze badanie po sprowadzeniu z Hiszpani i w dowodzie Hiszpańskim są te dane i czy przy ładownosci 450 kg zaliczyć go mozna do cięzarówki ,być może pojechał do Hiszpani jako normalna osobówka i tam ktoś go przerobił na ciężarowy? Cytuj
boden Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 A skąd wiecie czy był homologowany jako VAN czy FURGON uniwersalny? Może być vanem lub wielozadaniowym. Furgon to pojazd o oddzielnej kabinie, a on ma jedną bryłę. Cytuj
blakop Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 Jest jeszcze pojęcie furgonu zintegrowanego. Większośc samochodów ciężarowych (pseudo - czyli w nadwoziu osobówki z kratka) była do ok.2004 roku homologowana jako podrodzaj furgon. Trudno taki zapis w dokumentach homologacyjnych podważyć badaniem z SKP. Cytuj
boden Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 była do ok.2004 roku homologowana jako podrodzaj furgon. To się zgadza . Ale przy pierwszej rejestracji to my opisujemy pojazd na podstawie wizualnej , z natury - chyba że właściciel ma wyciąg ze świadectwa homologacji, w co watpię. Cytuj
blakop Napisano 21 Listopad 2007 Napisano 21 Listopad 2007 Ale przy pierwszej rejestracji to my opisujemy pojazd na podstawie wizualnej , z natury Jestem za - choć w temacie o VAT pojawiła się nie tak całkiem bezsensowna opinia, że określenie takiego parametru (podrodzaj) tak naprawdę możliwe jest tylko na podstawie danych od producenta (z homologacji) - tym bardziej w sytuacjach, gdzie ten sam pojazd posiada różne homologacje w tym względzie (a to właśnie jest ten pojazd) Cytuj
wiesław Napisano 22 Listopad 2007 Autor Napisano 22 Listopad 2007 ok ,ale czy 450 kg ładowności wystarczy żeby był cięzarowy? Cytuj
koko Napisano 22 Listopad 2007 Napisano 22 Listopad 2007 Zaglądnij do Dz.U. 238 poz.2010 z 2005r./rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep/ . ZAŁĄCZNIK NR 1 A.DEFINICJE KATEGORII POJAZDÓW. pkt.2 podpunkt 1/ - N1- pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków majace maksymalna mase nieprzekracajaca 3,5 tony , oraz ; C. DEFINICJE RODZAJU NADWOZIA pkt.3 kod BB I OKREŚLONE W NIM WARUNKI /wzorek/. Cytuj
zjc Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 witam fiat seicento był homologowany w Polsce jako VAN. widziałem świadectwo homologacji i kartę pojazdu. pozdrawiam Cytuj
boden Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 określenie takiego parametru (podrodzaj) tak naprawdę możliwe jest tylko na podstawie danych od producenta (z homologacji) - tym bardziej w sytuacjach, gdzie ten sam pojazd posiada różne homologacje Spotkałem się na kursie uzupełniającym dla diagnostów z podanym przykładem ustalenia podrodzaju pojazdu . Przyjmując teoretycznie , że nasz żuk został 15 lat temu wyeksportowany do Czechosłowacji , wtedy był furgonem. Obecnie wraca do Polski i jest robiona pierwsza rejestracja gdzie trzeba ustalić podrodzaj. Od kilku lat , zaistniał podział na pojazd wielozadaniowy [ pojazd w jednej bryle] , a furgon to pojazd z oddzielną kabiną . Co mamy wybrać ? .Po nowemu powinien być wielozadaniowym , bo określenie to ustalamy obecnie jako pierwsza rejestracja w Polsce. Cytuj
blakop Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 fiat seicento był homologowany w Polsce jako VAN. widziałem świadectwo homologacji i kartę pojazdu.pozdrawiam Owszem - nie twierdzę, że nie, ale pod tym samym nr homologacji - ba nawet o tym samym wariancie i wersji było homologowany również jako FURGON! W temacie o VAT podałem dokładnie o jaki nr homologacji chodzi - i dotyczy to właśnie pojazdu o tych danych technicznych (DMC) Cytuj
zjc Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 witam ale o ile dobrze pamiętam do potwierdzenia pojazdu na VAT ma być homologacja jako VAN lub FURGON i to wystarczy pozdrawiam Cytuj
markes30 Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 ale o ile dobrze pamiętam do potwierdzenia pojazdu na VAT ma być homologacja jako VAN lub FURGON i to wystarczy Z laty z tą pamięcią nie bardzo - VAN lub Wielozadaniowy . Furgon odpada. Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 Mam przed sobą wyciąg homo: -rok produkcji-2004 0.2.1 nazwa handlowa -Seicento Van 04. kategoria /rodzaj -N1/samochód cięzarowy .... 12.2 masa własna -755kg 14.1DMC -1260kg .... 37.rodzaj nadwozia -Furgon .... 50. uwagi -dop. ładownośc ---505kg -Samochód nie jest przeznaczony do ciagnięcia przyczepy Cytuj
Psuj Napisano 27 Listopad 2007 Napisano 27 Listopad 2007 Seicento Van rodzaj nadwozia -Furgon i 50000 dla producenta za poświadczenie nieprawdy Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.