Skocz do zawartości

VW Sharan z hakiem


rurek777

Rekomendowane odpowiedzi

miałem na badaniu pierwszym VW SHARAN d.m.c pij. 2400 kg. zespól 4000 kg. dane z tabliczki znam. klient chciał przyczepkę na 2000 kg. oczywiście odmówiłem .Jjeśli przywiezie wyciąg ze św. hom. i będzie tam 2000 kg. to można dopuścić |?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w homologacji jest napisane , że pojazd o numerze VIN ...... może ciągnąć przyczepę 2000 kg , to tak . Dla asekuracji wepnij w swoje dokumenty ksero tego poświadczenia , a oryginał dopnij do DIP-u , żeby WK nie miało wątpliwości. W uwagach napisz , że dane dmc przyczepy ustalono na podstawie homologacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram Co się na jutro sprawdzić, czy były homologowane wg katalogu ITS z takimi przyczepkami - będziesz miał jasność.

 

[ Dodano: 03-12-2007, 08:52 ]

Rzeczywiście jeden z modeli SHARANA (1.9D) był homologowany z takimi danymi, czyli DMC 2400 przy masach przyczepy 2000/700 i zestawie równym 4000. A podaj może jeszcze rocznik, albo model rocznikowy bo to istotne wg katalogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli była taka homologacja to te same dane powinny być zapisane na tabliczce znamionowej bo przy jakielkowiek kontroli zapisane dane w dowodzie rejestracyjnym

nie będą zgodne z tabliczką znamionową i dla policjanta jest podstawa do zatrzymania

dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ważniejsza homologacja. Masa przyczepy nie musi wynikać z prostego odejmowania (dmc zespołu) - (dmc pojazdu) = masa przyczepy. Znam parę samochodów gdzie to się niezgadza bo w homolagacji jest inaczej. VW Sharan, Seat Alhambra, Renault Kango, Citroen BX - to te co pamiętam bez sprawdzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem - zrobisz jak zechcesz i jak podpowiada Ci rozum, bo z tego co czytam, rzeczywiście ustalenie dmc przyczepy w takim układzie prosta sprawą nie jest. Można się posiłkować treścią załącznika nr 6 do Dz.U.Nr 227 z 2003, który mówi o ustalaniu nieznanych parametrów technicznych w ten sposób, że:

"...Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (...) wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak (...) katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, opracowywany przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie..."

Mogę Ci podać konkretny identyfikator tego pojazdu (a o tych parametrach jest tylko jeden) i w rejestrze badań zapiszesz sobie adnotację, że nieznany parametr ustalono właśnie zgodnie z cytowanym przepisem na podstawie katalogu ITS ... Chociaż w tym wypadku informacja/potwierdzenie od producenta byłoby najlepsze, bo na wyciąg z homologacji w takim aucie raczej już nie ma pewnie co liczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.