Skocz do zawartości

Kupiłem motorower w Niemczech ...


Eugeniusz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem motorower w Niemczech. Mam dwujęzyczną umowę kupna - sprzedaży.

Otrzymałem pozytywny wynik badania technicznego jako "motorower"

Jest to Hamaha Ne'os 50 rocznik 1999

Wykonałem tłumaczenie dokumentów przez przysięgłego tłumacza.

W urzędzie skarbowym otrzymałem zaświadczenie o zwolnieniu od podatku WAT.

Złożyłem wniosek w Wydziale Komunikacji i tu mam problem.

Kazali mi go przekwalifikować na motocykl i udać do tego diagnosty, który miał zmienić badanie techniczne na "motocykl".

Nie jest to dla mnie korzystne, nie będę mógł jeździć na dowód osobisty, nie mam prawa jazdy.

Najpierw tłumaczyli, że ma za dużą prędkość w briefie jest 50 km/h, potem, że jak został wyprodukowany w Hiszpanii to jest motocyklem.

Złożyłem jednak wymagane dokumenty, pracownik twierdzi, że mają miesiąc na odpowiedź, ale i tak będzie negatywna.

Co mam robić, czy jest szansa zarejestrowania jako "motorower".

Czy można zamontować blokady, czy udać do jeszcze innego diagnosty.

Ten sprzęt jest już stary i dużo nie wyciąga.

Jak to wygląda prawnie?

 

Proszę o jak najszybszą odpowiedź (nawet dziś)

Pozdrawiam

Eugeniusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - motorower nie może osiągać prędkości więcej niż 45 km/h. Jesli z dokumentów zagranicznych wynika, ze pojazd jeździ szybciej to WK ma punkt zaczepienia, żeby Ci odmówić. A powiedz jakie masz dokumenty z Niemiec i jakie zapisy w nich - tzn. jak tam zakwalifikowano pojazd - jako motorower czy motocykl, bo chyba na tym prędzej może się opierać odmowa WK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd w Niemczech nie był zarejestrowany tylko ubezpieczony. Tam motorowery nie są rejestrowane. Rejestrowane są motocykle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się - masz ten dokument ubezpieczenia? (i co w takim razie rozumiesz przez brief o którym piszesz wcześniej - ten właśnie dokument ubezpieczenia?) Będzie on dodatkowym dowodem, że pojazd był tak traktowany w państwie pochodzenia. Nie wiem czy jest techniczna możliwość założenia ogranicznika prędkości na taki motorower - jesli tak powinieneś go mieć (bo zakładam, że rzeczywiście wyciaga te 50 km/h) - dobrze by było, aby diagnosta na badaniu potwierdził Ci to adnotacją, że pojazd taki ogranicznik posiada i w związku z tym na podstawie oględzin i stanu faktycznego pojazd zakwalifikowano tak a nie inaczej...

Tu chyba jednak doszło do lekkiej nadinterpretacji ze strony WK z tego co mówisz... No ale - prawo WK odmówić, a Twoje prawo to móc się od takiego stanowiska WK odwołać do SKO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby diagnosta na badaniu potwierdził Ci to adnotacją, że pojazd taki ogranicznik posiada

A nioby jak ma potwierdzić? I przede wszystkim jak sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym przypadku nie jest tak, że

Eugieniusz powinien udać sie do rzeczoznawcy (on zapewne skieruje cię do serwisu, aby zamontować blokade do 45 km/h) który wystawi opinie że pojazde jest motorowerem. ::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kombinujcie chłopaki

 

A co tu jest do kombinowania???

 

Ma mieć max 50 ccm i 45 km/h (jak będzie miał 50 km/h to motocykl) i już a w hiszpanii to mógł sobie być zarejestrowany nawet jako statek kosmiczny bliskiego zasięgu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie musi nim jeździć potrebny jest dokument od rzeczoznawcy lub serwisu o zmianie prędkości maksymalnej i to wtedy może być respektowane przez WK ale najpierw to co jest w tych papierach bo ubezpieczenie to takjakby nie dokońca dla nas dokument w takich przypadkach ja miałem wyciąg z homologacji od producenta

i koniec dyskusji

ja mam lepszy przypadek motocykl z ZSSR K650 z 1970r i on nie ma numerów ramy tylko silnika i to jest zagwozdka a jest sprowadzony z rosji .

kto coś powie ? :D::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposobów na ograniczenie prędkości jest 3:

1. Zmiana zębatki - przełożenie

2. Zduszenie go tłumikiem

3. Ograniczenie ilości paliwa - mniejsza dysza.

 

Sprawdzenie tylko próba drogowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy to jest dwusuw czy czterosuw ?

Jeśli motorower jest dwusuwem zarejestrowanym po 30.04.1993, to w myśl Dz. U. 32 warunki ogólne rozdział 2, par. 11. pkt 21 ust 3 i 4 - nie może być dopuszczony do ruchu (nie stosuje się do pozostałych pojazdów zarej. przed 30.04.1993).

Inną sprawą jest ustalenie jego daty rejestracji (na podstawie umowy zakupu?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli motorower jest dwusuwem zarejestrowanym po 30.04.1993, to w myśl Dz. U. 32 warunki ogólne rozdział 2, par. 11. pkt 21 ust 3 i 4 - nie może być dopuszczony do ruchu (nie stosuje się do pozostałych pojazdów zarej. przed 30.04.1993).

 

Ale jest jeszcze zapis [ definicja ] -" pojazd silnikowy "- pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego

 

Z zapisu wynika , że rodzaj silnika nie dotyczy motoroweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie WK nadużył tu swoich kompetencji co do oceny stanu faktycznego i odmowy rejestracji pojazdu jako motoroweru.

Zakładając, że badanie techniczne będzie zawierać dod. informację o faktycznej prędkości takiej a takiej (czyli do 45 km/h) lub info o zainstalowanym ograniczniku prędkości absolutnie nie widzę podstaw do odrzucenia takiego wniosku. Tu muszę się zgodzić, że diagnosta robi badanie na podstawie stanu faktycznego, a inne dokumenty - w tym wypadku dokumenty ubezpieczeniowe pojazdu mogą stanowić jedynie element pomocniczy - należy przyjąć, że pojazd nie był rejestrowany za granica - nie podlegał takiemu obowiązkowi - bo tak to w Niemczech jest - motorowery nie sa tam rejestrowane i już. Przedkładanie zatem za bardziej wiarygodne dokumentów z niemieckiej ubezpieczalni która oznacza takie pojazdy dla swoich potrzeb nad badanie z SKP kwestionuje moim zdaniem sens wykonywania badań technicznych w ogóle. Mało tego - tak naprawdę klient nie ma w ogóle obowiązku przedstawić tego dokumentu w WK! Należy mieć na uwadze, że niektóre zapisy w zagranicznych dok. pojazdów mogą nieco różnic się z uwagi na rozbieżne przepisy dotyczące warunków technicznych dla danego rodzaju pojazdu - ale to diagnosta ocenia stan faktyczny i tyle! Tak samo i w druga stronę - Ciężarowe Cinquecento wywiezione do Niemiec raczej nie zostanie tam zarejestrowane jako LKW ;) Choć przecież taki będzie wpis w Polskim DR... Zainstalowanie ogranicznika i zmniejszenie prędkości mogło nastąpić już w kraju pochodzenia, a nawet na etapie produkcji - takich zmian nie trzeba tam nigdzie zgłaszać, bo jak powtarzam motorowery nie są tam rejestrowane. Odmowę WK uważam więc za bezzasadną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Prosze o pomoc tel..(880179716 ja zadzwonie) lub gg(7139926) Nie posiadam 2 cześći dowodu rejestracyjnego i nie chca mi zarejestrować motoru. Prosze o pomoc ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.