Skocz do zawartości

Latajace myszy.


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

http://fakty.interia.pl/ciekawostki/news/f-16-nie-poleca-pokonaly-je-myszy,1029451

 

i rewelacyjny komentarz jednego i internautów.

 

     Cóż, maszyny F-16, po bombowcach B-1B, ...
     TO NAJBARDZIEJ AWARYJNE MASZYNY!!! Zauważa Zorro.
     B-1B, dzierży w tej niechlubnej dziedzinie palmę
     pierwszeństwa, i nosi zasłużenie tytuł "KRÓLA
     HANGARU". F-16 też NIE JEST WIELE LEPSZYM, też
     musi sporo czasu spędzać w hangarach remontowych,
     STĄD I CZĘSTO JEST ZWANYM "KSIĘCIEM HANGARU"!!!
     Cóż, za czasów Wkładu Warszawskiego LWP
     eksploatowało mocno toporne maszyny made in CCCP,
     nie mniej, NIE BYŁY ONE WYROBAMI SEWISOODPORNYMI,
     jak to ma miejsce w przypadku F-16! Co zatem
     powoduje, że myśliwce F-16, że sprawiają TYLE
     KŁOPOTÓW obsłudze naziemnej i to od zawsze?!! CZAS
     POWSTANIA, zauważa Zorro. Zarówno F-16, jak i
     wspomniany B-1B, TO KONSTRUKCJE POWSTAŁE JESZCZE W
     LATACH 60. XX wieku!!! To prawda, były
     modernizowane (B-1B, to nawet jest wersją uboższą
     od planowanej wersji B-1A), NIE MNIEJ PODSTAWOWA
     PLATFORMA, JEST NIEZMIENNA, bo inaczej F-16C/Block
     52+, NIE NOSIŁBY SYMBOLU F-16, TYLKO INNY, zauważa
     Zorro. F-16 JEST ZBUDOWANYM GŁÓWNIE Z METALU,
     udział komponentów syntetycznych JEST
     MINIMALNYM!!! Z metalu, czyli w praktyce ze stopów
     aluminium, który to materiał nie na wszystkie
     elementy jest odpowiednim! Choćby z tak
     prozaicznych powodów, jak rozszerzalność
     termiczna, czy podatność na zmęczenie. Co warto
     też wiedzieć, PIERWOTNIE F-16 BYŁ SAMOLOTEM O
     NIEPRZESUNIĘTYM ŚRODKU CIĘŻKOŚCI, czyli takimi,
     które SAMOCZYNNIE WYRÓWNYWAŁY TOR LOTU. To, co
     eksploatuje W.P., TO MODEL O PRZESUNIĘTYM ŚRODKU
     CIĘŻKOŚCI, czyli taki, który bez systemów kontroli
     lotu LATAĆ NIE JEST W STANIE!!! O ile w klasycznym
     wyważeniu systemy sterowania pracują tylko
     wówczas, jeśli pilot zamierza zmienić tor lotu, TO
     W SAMOLOTACH O PRZESUNIĘTYM ŚRODKU CIĘŻKOŚCI MUSZĄ
     DZIAŁAĆ BEZUSTANNIE, kompensując brak naturalnego
     trymu. A przecież te systemy projektowano dla
     samolotu trzymającego trym, ZATEM WSZYSTKO ZUŻYWA
     SIĘ W ZASTRASZAJĄCYM TEMPIE!!! Czemu nowoczesne
     myśliwce muszą mieć przesunięty środek ciężkości?
     ABY MÓC SKUTECZNIE UNIKAĆ POCISKÓW p.lot., które
     siłą rzeczy muszą być trymowanymi, aby szczątkowe
     skrzydła były w stanie otrzymać zadany kierunek,
     wyjaśnia Zorro. Reasumując, Zorro obawia się, że
     jeśli jest prawdą to, iż myszy przegryzły
     okablowanie w hangarowanych maszynach, TO MAMY DO
     CZYNIENIA Z NIEZNANYM DOTĄD GATUNKIEM MYSZY
     LATAJĄCEJ!!! Po prostu INACZEJ TRUDNO WYTŁUMACZYĆ,
     JAKIM CUDEM MAŁY GRYZOŃ POKONAŁ PONAD METROWY
     DYSTANS, JAKI ZAPEWNIA PODWOZIE SAMOLOTU!!!
     Zastanawiającym jest też to, JAKIM CUDEM DOSTAŁY
     SIĘ DO KANAŁÓW Z OKABLOWANIEM, które z racji
     występujących dopuszczalnych przeciążeń 9g, SĄ
     PRAKTYCZNIE BARDZO DOKŁADNIE WYPEŁNIONE
     PRZEWODAMI, WRĘCZ UŁOŻONYMI Z ZEGARMISTRZOWSKA
     PRECYZJĄ!!! I czemu, do cholery, nie zżerają
     okablowania ruskim maszynom!!! Czyżby preferowały
     zachodni produkt?!! Cóż, Zorra trapią mroczne
     wizje, ŻE PO PROSTU, NASI SPECE OD SERWISU, NIE
     RADZĄ SOBIE Z DELIKATNYMI I CHIMERYCZNYMI
     MASZYNAMI F-16!!! Z resztą, NIE ONI JEDYNI! Ich
     jankescy koledzy TEŻ SĄ NIEWIELE LEPSZYMI, bo i im
     maszyny F-16 "zalegają" po hangarach, uziemione z
     powodu awarii, czego, diabli wiedzą! Być może,
     ZOSTAWIONO GDZIEŚ "NA WIERZCHU" jakiś podzespół,
     być może dorwały się do niego wredne gryzonie, ALE
     CO Z POZOSTAŁYMI PAŚCIAMI?!! Zorro podnosi, że
     taki zabytkowy dziś MiG-29, MAJĄC ZAPAS PRZECIĄŻEŃ
     POWYŻEJ 11g, PRZEKROCZENIEM wartości 9g, NAWET NIE
     ZAWRACA GŁOWY obsłudze. Po prostu takie
     przeciążenia znosi bezproblemowo! A CO Z
     GWARANCJĄ?!! Pyta Zorro. Jak ruskie podesłały
     bubla, a zarżało to się dość często, TO W TRYBIE
     PILNYM WYSYŁALI EKIPĘ, KTÓRA PROBLEMY
     ROZWIĄZYWAŁA. No ale KTO OŚMIELI SIĘ FATYGOWAĆ
     Jankesów? Z resztą, procedury serwisowe przy F-16
     są tak zawiłe, ŻE DOWÓDZTWO ZWYCZAJNIE BOI SIĘ
     TEGO, IŻ Jankesi ZWALĄ WINĘ NA JAKIEŚ UCHYBIENIE!
     Pierwsze maszyny ZDEFEKTOWAŁY JUŻ W TRAKCIE
     DOSTARCZANIA!!! Z kolejnymi WCALE NIE BYŁO
     LEPIEJ, TYLE, ŻE AWARIE POZWALAŁY KONTYNUOWAĆ LOT!
     Za takie awarie ZWYKLE PŁACI PRODUCENT, ...ZWYKLE
     BO JEŚLI PRODUCENTEM JEST JANKESKI KONCERN, A
     ODBIORCĄ "POLSKI KUBEK", (taki, w wolnym
     tłumaczeniu z jankeskiego, mocno negatywny termin,
     określający przygłupa), TO POJĘCIE GWARANCJI NIE
     JEST BRANE POD UWAGĘ!!! Paście, jakie gracą dziś
     hangary w Krzesinach, MAJĄ LEDWIE PO KILKADZIESIĄT
     GODZIN LOTU, a JUŻ WYMAGAJĄ POWAŻNYCH NAPRAW!
     Wymagają też wymiany tzw. zużywalnych podzespołów,
     KTÓRYCH ZAPOMNIANO DOSTARCZYĆ, ALBO ZAKUPIĆ!
     Możliwym JEST CZARNY SCENARIUSZ, TAKI, że cena 4
     miliardów dolarów TO TYLKO POCZĄTEK KOLOSALNYCH
     KOSZTÓW EKSPLOATACYJNYCH myśliwców F-16!!! Zorro
     dobrze radzi, ABY ZASTANOWIĆ SIĘ I CZY NIE BYŁOBY
     TANIEJ WYCOFAĆ SIĘ Z TEGO KONTRAKTU!!! Po cholerę
     nam KOSZTOWNE ZABAWKI, KTÓRE, JAKBY CO, TO NAWET
     NIE SĄ W STANIE WZBIĆ SIĘ W POWIETRZE!!! O
     jakichkolwiek działaniach bojowych nawet nie
     wspominając! Co do okazania było. Bóg zapłać za
     zamieszczenie na Forum. Spooczniiij! Amen.

 

 

Źródło: Interia PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.