Skocz do zawartości

Samochód z Austrii


Jackow

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich użytkowników

jestem tu nowy – chciałem zapytać, jakie dokumenty są niezbędne do zarejestrowania samochodu sprowadzonego z Austrii

 

z tego, co wyczytałem wyżej wynika, że muszę mieć;

1 dowód rejestracyjny cz. 1 i cz. 2 (Zulassungscheins Teil I oraz Zulassungscheins Teil II )

w dowodach tych musi być informacja o wymeldowaniu (abgemeldung)

jeśli dobrze zrozumiałem czytając bez (Zulassungscheins Teil II) zarejestrowanie pojazdu może okazać się nie możliwe?

2 a co z tym typenshein ?

3 FV lub umowę kupna

Samochód jest uszkodzony, czy coś jeszcze będę potrzebował? na co należy zwrócić szczególną uwagę

To mój pierwszy samochód z zagranicy i nie chciałbym przypadkiem kupić go na części

( nie wiedza kosztuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem dotyczący tego ze byłem w Wk i powiedzieli mi , ze nie zarejestruje auta z Austrii mając typenschin i zulassungsschien 1 ( ma 2 kartki)

Powiedzieli ze musze napisac maila do austriii i powiedziec ze zgubilem dowód rejestracyjny i ze oni mają do mnie napisac odpowiedz , potem tą odpowiedz dać tłumacvzowi przysięgłemu i wtedy oni to uznają Skad mam wziąc takiego maila i jak to napisac , jestem typowym nowicjuszem prosze o szybką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

erazmuzz - musisz mieć następujące dokumenty:

1. Dowód rejestracyjny dwuczęściowy (Zulassungscheins Teil I oraz Zulassungscheins Teil II ) i owszem - bez którejkolwiek części tego dokumentu mogą być kłopoty z rejestracją pojazdu (wyjaśnienie na dole), nie ma jednak znaczenia fakt, czy pojazd będzie wyrejestrowany w Austrii, czy nie. Typeschein natomiast nie ma żadnego znaczenia. Pamiętaj, że dokument(y) ten musi być przetłumaczony na język polski przez tłumacza przysięgłego.

2. Dokument zakupu - umowa, rachunek (również przetłumaczony jeśli będzie sporządzony w języku obcym)

3. Zaśw.z Urzędu Celnego i Skarbowego

4. Badanie techniczne

5. Opłaty

 

Co do adnotacji o uszkodzeniu na umowie zakupu. W zasadzie nie powinny mieć znaczenia, ale może zdarzyć się, że w tym układzie będziesz musiał przejść szerszy zakres pierwszego badania technicznego (oprócz badania pierwszego również badanie dodatkowe pojazdu sprowadzonego a uszkodzonego w wypadku). Ale tu ocena stanu faktycznego należy do Twojego WK.

 

 

GRZESIEK - i tak i nie. Rozporządzenie jak najbardziej dopuszcza przedstawienie do rejestracji tylko I części DR, warunkując jednak wtedy rejestrację uzyskaniem przez WK potwierdzenia w kraju pochodzenia na temat II części i braku przeciwwskazań do rejestracji. Obowiązek ten oczywiście leży na organie rejestrującym, a nie Tobie! Wszystko to jasno reguluje §3.2a. rozporządzenia w sprawie rejestracji pojazdów: "W przypadku gdy dowód rejestracyjny, składa się z dwóch części: części I i części II, właściciel pojazdu powinien dołączyć do wniosku o rejestrację obie części dowodu rejestracyjnego. Jeżeli wnioskujący o rejestrację pojazdu nie dołączył części II dowodu rejestracyjnego, w szczególności w przypadku jej utraty, zgubienia lub zniszczenia, organ rejestrujący uznaje część I dowodu rejestracyjnego za wystarczającą do zarejestrowania pojazdu po otrzymaniu, na wniosek tego organu, pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia z organu rejestrującego państwa członkowskiego, że pojazd byt zarejestrowany w tym państwie i może być ponownie zarejestrowany w innym państwie członkowskim."

 

No czyli niby wszystko jasne, kto kiedy w jakim wypadku ma jak się zachować... Otóż nie... Polskie prawo dostosowywane jest wprost do dyrektyw unijnych bo mamy hopla na punkcie UE. Inne kraje maja te regulacje w... :) I to jest powód, dla którego wiele WK broni się przed takimi procedurami. W praktyce wygląda to bowiem tak, że mimo obowiązku nałożonego dyrektywą, wiele krajów UE NIE POTWIERDZA danych takich pojazdów, bo im się po prostu nie chce (np. Francja, a ostatnio Austria). Te zaś, które to robią, często żądają... opłat :) (np. ostatnio Niemcy). Kto ma ponieść koszty tego? Budżety WK nie przewidują ponoszenia takich kosztów, jak również kosztów tłumaczenia dokumentów itp. I tu zaczynają się schody... Pewnie jako gwoźdź do trumny dodam Ci jeszcze to, że w ostatnim czasie właśnie Austria (której brak II części DR dotyczy najbardziej) oświadczyła wprost - nie będziemy potwierdzać danych na temat II części DR. Właściciel (czy to obecny czy dotychczasowy) ma się udać do Austrii i uzyskać wtórnik takiego dokumentu :) I co im zrobisz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

witam mam problem z rejestracją samochodu. O tusz w urzędzie austriackim dostałem jeden dowód rejestracyjny tail 1 babka powiedziała mi żę zawiera on 2 części ale pisze tylko tail 1 chciałem zarejestrować samochód w Polsce i wołają tail 2 co mam robić ?? jak możecie wyślijcie mi przykład obrazkowy dowodu tail 2 proszę was !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 10 months later...

witam . mam problem kupiłem samochod w niemczech pochodzenia austryjackiego i posiadam dokumenty typenschein i teil 2 i mam dokumentu teil1 ktory brakuje do zarejestrowania.co mam zrobic zeby go uzyskac lub gdzie sie udac. dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.