Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic moze ktos mi podpowie co moge zrobic

w styczniu tego roku kupilem w niemczech samochod fiat ducato (kabina) z przeznaczeniem na camper auto jest nowe nie rejestrowane otrzymalem od sprzedawcy certyfikat wystawiony przez fabryke z numerami seryjnymi i vin oraz umowe kupna, nie dostalem wyciagu swiadectwa homologacji ktory jest niezbedny przy rejestracji. dzwonilem do fiat polska ale oni nie moga wystawic bo nie sprzedali tego pojazdu, zeby bylo łatwiej auto jest w angielskiej wersji czyli posiada kierownice po prawej stronie ale to nie jest problem co powinienem zrobic? moze mi ktos podpowie? jak uzyskac swiadectwo homologacji pojazdu? chce go uzywac nie jest na sprzedaz w planach mam przystosowanie go pod skrzynie ladunkowa bede wdzieczny za jaka kolwiek pomoc

Napisano

Twój pojazd jest pojazdem niekompletnym w świetle przepisów o homologacji pojazdów i nie możesz go w tym układzie zarejestrować. Możesz jedynie pobrać tablice i pozwolenie czasowe związane z koniecznością jego badania. Homologacji raczej tutaj nie będzie, więc nic dziwnego, że jej nie masz. Takie pojazdy nie podlegają wspólnotowej procedurze homologacyjnej, więc nawet gdybyś taka homologację niemiecka miał, to nie byłaby ona uznana w Polsce.

Żeby pojazd zarejestrować na stałe musi on przejść jeszcze jeden (co najmniej) etap kompletacji, w którym uzyska założone cechu użytkowe. W Twoim wypadku będzie to montaż zabudowy mieszkalnej. I to ten moment uważa się w świetle kodeksu drogowego za moment wyprodukowania finalnego pojazdu i w tym momencie dopiero musisz zacząć interesować się homologacją. Podmiot który dokona takiej zabudowy wystawi Ci wyciąg ze świadectwa homologacji na skompletowany w ten sposób pojazd - i na tej podstawie rejestrujesz. Wyjątek jest taki, ze każdy typ pojazdy wyprodukowany w ilości jednej sztuki rocznie jest zwolniony z obowiązku posiadania homologacji. Jeśli zatem producent zabudowy wystawi Ci zaświadczenie, że taki pojazd został zabudowany jako jedyny egzemplarz tego typu przez niego w danym roku, to nie będziesz musiał mieć homologacji, ale za to przed rejestracją będziesz musiał przejść pierwsze badanie techniczne pojazdu w Polsce.

Napisano
zeby bylo łatwiej auto jest w angielskiej wersji czyli posiada kierownice po prawej stronie ale to nie jest problem

będzie jeździło na wyspach :?::shock:

Napisano
za to przed rejestracją będziesz musiał przejść pierwsze badanie techniczne pojazdu w Polsce.

a wczesniej jeszcze przystosowanie do ruchu prawostronnego

Napisano

Nikt z Fiat Polska nie wyda Ci homologacji na ten pojazd. Po pierwsze jak sam napisałeś kierownica jest po prawej stronie, a w nr VIN który jest potrzebny dla stwierdzenia czy auto posiada polską homologację nie istnieje lub jest iż pojazd był wyprodukowany na ruch lewostronny. Po drugie Fiat nie ma możliwości przekładania kierownicy z prawej na lewą stronę i jest to zawarte w homologacji. Po trzecie jest ogólnie problem z anglikami i każdy sprawę odpycha od siebie. Życzę powodzenia w tej sprawie, zawsze można auto na części sprzedać.

Napisano

Trzeba się wcześniej spytać, a potem kupować kłopot.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.