pasza Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Pytanko, Wy się znacie lepiej dlatego pytam.. Czy jako organ kontroli, zatrzymam obywatelowi DR od pojazdu za to, że ma zainstalowany LPG a nie ma zmienionej masy własnej pojazdu- wpisu w DR to jest wszystko ok?. Niezgodność danych zawartych ze stanym faktycznym.. Ile kosztuje takie badanie?, Bo takich pojadów jest max... Szacunek.. Cytuj
bohdang Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Zamontowanie w pojeździe instalacji zasilania gazem, w zdecydowanej większości przypadków, nie powoduje zwiększenia masy własnej pojazdu w stopniu na tyle istotnym, aby konieczne było zwiększenie masy własnej. Czasami sam producent pojazdu tej samej marki i typu podaje wartości masy własnej z pewnymi "odchyłkami" (np. w zależności od wyposażenia), co świadczy o tym, że nie jest to prametr całkowicie "sztywny". Ważne jest aby nie została przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu. Cytuj
Jacdiag Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Producent określa MW przy zbiorniku paliwa napełnionym około 95%. Po zainstalowaniu gazu, właściciel w zbiorniku paliwa pozostawia ok. 5 litrów a czasem mniej. Ile waży inst gazowa 10-50 kg (pełny zb. gazu ) - a brakujące paliwo czyli jedno wchodzi w drugie a nie ma zmienionej masy własnej pojazdu- wpisu w DR to jest wszystko ok?. po zmianie parametrów zawartych w DR - WK wydaje nowy więc i tak nie będzie śladu po zmianie MW będzie to widoczne w KP a nie ma obowiązku wożenia jej w pojeździe Cytuj
blakop Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 No i właśnie nie do końca Panowie. Nie można liczyć tak, że mam pusty zbiornik paliwa jak mam LPG to się wyrówna. A jak będę miał pełne to i to? MW należy liczyć jako tzw. masę służbową, czyli ze wszystkimi płynami w ilościach nominalnych (pomijam, że dla sprawnego funkcjonowania wielu instalacji LPG jest zalecane posiadanie zawsze przynajmniej połowy pełnego zbiornika paliwa z uwagi na poprawne działanie pompy paliwowej, która w wielu modelach aut musi pracować nawet przy zasilaniu LPG - w tej sytuacji jazda na rezerwie to morderstwo dla pompy) Nie wiedzieć dlaczego, ale ITS zajmujący sie homologacjami i odpowiednie organy MT wydające homologacje wydają je w Polsce z dokładnością do jednego kg! Bardzo często podczas rejestracji zdarza sie pomyłka w wyciągu ze świadectwa homologacji np. 2 kg. I wierzcie lub nie, takiego pojazdu po odpowiedzi z ITS, że homologacja nie przewiduje widełek dla MW nie można zarejestrować! Cytuj
boden Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 W sumie : - diagnosta czy policjant nie jest w stanie sprawdzić masy własnej pojazdu - do tego potrzebne są wagi , a gdyby były , to jakie przyjąć kryteria ? [ ile paliwa w zbiornikach ? 50 % ; 70 % ? ] - czy na zmianę MW jest potrzebna zgoda producenta lub opinia rzeczoznawcy ? -po zainstalowaniu gazu , przepis wskazuje na dokonanie wpisu przez WK - WK z kolei nie ingeruje w MW pojazdu - itp, itd Zbyt wiele niejasności i komplikacji . Niech lepiej jest jak jest - Przyjąć by trzeba , że butla z gazem to tylko bagaż Cytuj
rurek777 Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 to każdy pojazd po zamontowaniu inst. gazowej powinien mieć zmienianą MW ? i czy jest to stosowane ? czy czegoś nie rozumiem [ Dodano: 03-03-2008, 21:24 ] chyba się spóżniłem z pytaniem Cytuj
boden Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 Nie dokonuje się zmiany dotyczącej masy własnej [jeśli zamontowano gaz ] - jak na razie Cytuj
pasza Napisano 3 Marzec 2008 Autor Napisano 3 Marzec 2008 Dzięki za odp. Generalnie skończyłem niedawno kurs, przygotowuję się do egzaminu i każdy z wykładowców na kursie opowiada o MW w LPG inaczej. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Cytuj
blakop Napisano 3 Marzec 2008 Napisano 3 Marzec 2008 - czy na zmianę MW jest potrzebna zgoda producenta lub opinia rzeczoznawcy ? Z literalnym podejściem do § 14 rozporządzenia w sprawie rejestracji pojazdów jak najbardziej tak... (zaświadczenie producenta) Cytuj
boden Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 DZ.U.108 art 81 ust 8 .......dodatkowemu badaniu podlega również pojazd : 1),. 2) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.............z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem 3).itd Instalacja gazowa nie jest potraktowana jako zmiany konstrukcyjne , czyli uznano ,że nie może mieć wpływ na jakiekolwiek masy Cytuj
blakop Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Owszem - nie jest zmiana konstrukcyjną - ale dalsza część zdania to już Twoja twórczość i interpretacja Cytuj
boden Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 ale dalsza część zdania to już Twoja twórczość i interpretacja Moje domysły Cytuj
wiesław Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 po zamontowaniu haka masa się zmieni ,po przerobieniu na L ,na Taxi też się zmieni ! i co na wagę i korekta masy?a po likwidacji np L znowu korekta ? komu to przeszkadza te pare kilogramów Cytuj
boden Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 komu to przeszkadza te pare kilogramów Myślę że niewielu osobom. Jeszcze nadmiar kilogramów można spotkać u samych pasażerów . Pojazd jest na 5 osób , pasażer statycznie ma 68 kg , a jeżeli wsiądzie do pojazdu 4 osoby po 150 kg ?. Cytuj
pasza Napisano 8 Marzec 2008 Autor Napisano 8 Marzec 2008 Witam, dla upewnienia na kursie ,ponownie zapytałem diagnostę , który prowadzi nasze szkolenie. Czy zmienia się masę własną pojazdu, po zainstalowaniu LPG. Oświadczył, że tak. I ma tezy na swoją obronę. Poinformowałem go, że odpisaliście mi to wszystko powyżej.. On się z tym nie zgadza.. Pytanko, co zrobicie jeśli jako organ kontroli zatrzymam DR pojazdu, za brak zmienionej masy własnej w pojeździe po zainstalowaniu LPG? Pozdrawiam.. każdy ma inne zdanie. Pomóżcie. Cytuj
zebo Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 DZ.U.108 art 81 ust 8 .......dodatkowemu badaniu podlega również pojazd : 1),. 2) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych.............z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem 3).itd Skoro zamontowanie gazu nie jest zaliczane do zmian konstrukcyjnych , to jak można zmienić masy ? Przecież aby zmianić masy muszą być zmiany konstrukcyjne. Cytuj
boden Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 Pytanko, co zrobicie jeśli jako organ kontroli zatrzymam DR pojazdu, za brak zmienionej masy własnej w pojeździe po zainstalowaniu LPG? 1] A jak organ kontroli sprawdzi , że masa wpisana w DR nie jest masą po zmianach ? 2] A może masa w DR jest masą faktyczną ? 3] Jak zmienić masę bez zmian konstrukcyjnych ? Cytuj
blakop Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 Oświadczył, że tak. I ma tezy na swoją obronę. A możesz je przytoczyć? Pamiętaj, że brnąc literalnie w ten paradoks, to "papierek z SKP" od Twojego wykładowcy z nową masą będzie guzik obchodził WK, bez zaświadczenia od producenta, że dany pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi (nowymi) danymi, a te z koli jak już pisałem są określane z dokładnością co do kg - i co wtedy? Zapytaj, czy i na to ma jakąś tezę Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.