Administrator Napisano 25 Maj 2005 Napisano 25 Maj 2005 Co Panowie sądzą o zmianie kwalifikacji samochodów z kratką czy możemy zmieniać ją samochodom posiądającym homologację fabryczną na ciężarówkę.Czy też tylko tym które zostały przerobione na osobowe przez odpowiednie firmy na osobówki , co było normalną praktyką w końcu lat 90. 18-11-2004 10:12 Leszek Warszawa
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 świetne pytanie ,ale na razie cisza na ten temat???????!!!!!! Mamy zbyt skomplikowane przepisy!!!!! 18-11-2004 17:35
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 w Gdansku z tym nie ma m problemu tylko pytanie po co komu samochod ciezarowy bez homologacji ?? ,gdyz urzad skarbowy rzada od wlasciciela samochodu ciezarowego homologacji a jezdzic z kratka ktora nc nie daje tylko szpeci ale jak ktos chce no problem /nasz klient nasz pan/ 19-11-2004 08:56
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Chodzi o samochód z kratką który posiada homologację fabryczną na ciężarówka, a klient chce się pozbyć kratki i zmienić przeznaczenie na osobowy. 19-11-2004 10:20 Leszek Warszawa
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Są firmy upowaznine , majace regon które dokonują takich przeróbek klient musi mieć fakture z przeróbki auta i nie ma problemu , ocena rzeczozawcy i wykonujemy badanie . 19-11-2004 10:42 Tadeusz OSKP Zamość
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Opinia rzeczoznawcy nie jest konieczna. Procedura jest taka: Pojazd moze miec zdemontowana krate pod warunkiem ze dokona tej przerobki firma ktora posiada do tego uprawnienia (PKD 5020A). JA mam )) Ta firma daje fakturę, ksero REGONU, wpsu do ewidencji. Z tymi dokumentami klient udaje sie do wydzialu komunikacji po skierowanie na badanie pojazdu po zmianach technicznych. Musi rowniez po drodze uzyskac poswiadczenie od producenta lub uprawnionego przedstawiciela prodcenta, ze owy pojazd byl rowniez homologowany jako osobowy. (Np. skoda fabia byla homologowana na ciezarowy i osobowy.) Ze skierowaniem i poswiadczeniem jedzie na stacje kontroli pojazdow, ktora posiada uprawnienia do wykonywania tego typu badan. Stacja przeprowadza badanie, wystawia stosowne dokumenty (m.in. opis zmian) i z tymi dokumentami nalezy udac sie do wydzialu komunikacji, który to wydział dokonuje odpowiednich zapisów w dowodzie rejestracyjnym. Proste nie ? Pamiętać jednak należy, że przeróbka o której mówimy to nie tylko zdjęcie kraty. Należy wziąć pod uwagę ilość miejsc siedzących, pasay bezpieczeństwa, widoczność w lusterku wstecznym, przewietrzalność wnętrza itp. To wszystko diagnosta musi uwzględnić podczas badania. Ja wykonuję takie przeróbki i mam stację, jak chcecie szczegółów to ptajcie, jeżeli będę wiedział podpowiem. Pozdrawiam wszystkich. 19-11-2004 23:59 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Kamil czy znasz jakąś podstawę prawną konieczności uzyskania poświadczenia że dany typ samochodu był również homologowany jako osobowy. ja tego nigdy nie żądałem i wydziały komunikacji również.Odrębną sprawą jest to że praktycznie 100% samochodów z kratką to tak naprawdę samochody osobowe.Tak na marginesie wiele wydziałów komunikacji w Warszawie pomija konieczność uzyskania skierowań na takie badania. 20-11-2004 10:30 Leszek Warszawa
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Leszek, poszukam, bo ten przepis istnieje od kilku miesiecy. Wczesniej faktycznie nie bylo to konieczne. Tak w ogole to wiem, ze niektorzy robia te badania bez potwierdzenia homologacji bo tak jak wspmniales, to sa tak na prawde samochody osobowe. No i nikt tego nie zakwestionuje, ze zrobiles badanie focusowi czy golfowi. My to wiemy, ale wiesz, jak ktos bedzioe chcial cie udupic (odpukac) to bedzie sie czepial wszystkiego. W sumie nawet wtedy uzyskac takie potwierdzenie nie jest problemem. Zwroc tylko na to uwage SCZEGOLNIE gdy bedziesz mial auto nietypowe. Nie wiem, jakis pickup, wiesz takie nietypowe auto, ktore budzi watpliwosci. 20-11-2004 11:16 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 No może nie 100 % jest osobówek bo niektóre mają inna płyte podłogową i producent nie zezwala na zamiane z ciężarówki na osobówke. Znajdziemy to w homologacji. 26-11-2004 09:09 berecik
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 A które to popularne auta mają inną płytę podłogową z racji tego, że otrzymały homoloację ciężarową na skutek zamontowania kraty ? 27-11-2004 00:27 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 niechodzi mnie o to czy została założona kratka czy nie ale o sytuacje gdzie rzeczywiście był u mnie ostatnio klient który chciał dołożyć siedzenia w Renault Nevada ponieważ jego wersja wychodziła 7 osobowa a miał 5 osobową i po zdemontowaniu kraty okazało się że owszem jest to wersja przedłużana ale w płycie podłogowej brak mocowań siedzeń i pasów a ma takie auta 2 i to drugie ma, oczywiście nieneguje sprawy naszych popularnych autek 28-11-2004 19:06 berecik
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Berecik, jezeli nie ma oryginalnych miejsc kotwiczenia siedzen to bezwzglednie nie mozna tych siedzen dolozyc. 07-01-2005 11:28 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Kamil czy podasz kiedyś w jakim dzienniku jest przepis odnośnie posiadania potwierdzenia o homalogacji osobowej lub odwrotnie? Bo wydaje mi się że puszczasz tu takie bajki chyba po to aby inni diagności stali się równie "nadgorliwi" 15-01-2005 16:59 LPG
Rekomendowane odpowiedzi