Skocz do zawartości

DMC Zestawu


Administrator
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Problem , na tabliczce znamionowej sam osobowego nie ma wybitej masy holowanej przyczepy, np Mercedes a w Brifie jest z hamulcem i bez, co w takiej sytuacji wpisujecie do dip przy pierwszej rejestracji

18-11-2004 14:06

Wiesław SKP BYDGOSZCZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dipie masz miejsce na masę przyczepy i z hamulcem i bez hamulca. Ja wpisuję obie masy z brief-u, ale dla wydziału komunikacji liczy się tylko masa z hamulcem.

18-11-2004 16:12

Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno jeśli na tabliczce nie jest wybita masa zestawu to nie posiada on w swojej homologacji przystosowania do ciągnięcia przyczepy i nie można go przystosować

18-11-2004 16:57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA TABLICZCE JEST DMC POJAZDU I DMC POJAZDU ZLOZONEGO Z PRZYCZEPY KALKULATOR DO REKI I LICZYMY I WYCHODZI NAM MASA PRZYCZEPY Z HAMULCEM

19-11-2004 09:00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest wiele pojazdów które mają w homologacji DMC przyczepy a na tabliczce jest tylko VIN.

19-11-2004 10:25

Leszek Warszawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestiach spornych zawsze decydujacy głoś ma rzeczoznawca i nie kombinujcie sami nie musimy wyręczać rzeczoznawców bo by pobankrutowali :))

19-11-2004 10:36

Tadeusz OSKP Zamość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem dwa przypadki gdzie z wydziału WROCŁAW skierowano klijęta na uzupełnienie danych z powody braku okrerśelenia masy przycepy bez ham.najazdowego pikanterji całej sprawie dodaję fakt że jeden z pojazdów to fiat 126p który miał w dow.rej zapis 400 kg max masa całkowita przyczepy a należało dopisać 400/400kg i było 0k paranoja /oczywiście klijęci musieli wnieść stosowną opłatę/ pozdra

19-11-2004 11:46

DZIDEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D.M.C ciągniętej przyczepy Fiata 126p z hamulcem najazdowym 400 kg bez hamulca najazdowego 300 kg !

19-11-2004 12:38

bercik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak ustalacie masę przyczepy jeśli nie ma żadnych danych, tj. na tabliczce nie ma masy zestawu i w katalogu też nie ma danych?

19-11-2004 12:42

Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek , w Bydg żądają masy z hamulcem i bez , ale nie o to chodzi , pytanie dlaczego tak jest ze firma Mercedes nie zezwala danemu modelowi holować przyczepy i na tabliczce wybija 4 kreski , a urząd Niemiecki ustala masy z ham i bez to na jakiej podstawie.odpowiedź dla kolegi bez podpisu - kalkulator mam i obliczać potrafię i brif też znam.i jeszcze jedno , czy w waszych rejonach są rzeczoznawcy prawdziwi czy tylko emerytowani wojskowi, bo jak ja mam wysłać przy pierwszej rej. do nich to sobie tylko wstydu narobię takie bzdury wypisują. problem zaczyna się z pojazdami z Holandi gdzie w dokumentach nie ma podanych mas przyczepy , na tabliczkach pojazdów Holenderskich nie ma masy zestawu , czyli dmc przyczepy a katalogi to wiecie.

19-11-2004 13:50

Wiesław SKP Bydgoszcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Wiesław to w końcu jak liczysz tą masę przyczepy jak nie ma danych?????

19-11-2004 16:51

Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek - ITS odpisał mi że dane pojazdu wpisane do np brifu są danymi miarodajnymi i należy je respektować , no to wpisuje to co jest w brifie , jedynie co się dowiedziałem nie wpisuje żadnej masy przyczepy do sam kombi bo tam tył pojazdu jest już bardzo mocno obciążony na podłużnicach [ tak mówił gośc z MI z Warszawy na szkoleniu ] i jak zapakujesz np 300 kg bagażu i do tego podczepicz 1300 kg przyczepę to ten hak oderwie cały tył , a z Holandi to porównuje z markami które miałem wcześniej i katalogami , a jak nic nie mogę znaleźć bo jakaś nietypówka to wpisuje 750 kg.

19-11-2004 18:56

Wiesław SKP Bydgoszcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jezeli na tabliczce producent nie wpisal DMC przyczepy to nie wolno zakladac do tego pojazdu haka holowniczego i koniec. Nie wolno bezmyślnie przepisywać tego co jest w brifie. Bo co jezeli urzednik sie pomylil ? Jezeli dojdzie do sytuacji ze wpiszecie w DIPie DMC przyczepy i ktos zamontuje hak i cos sie stanie (np sie urwie) to prokurator scignie diagnoste ze zezwoli na zalozenie haka wpisujac DMC przyczepy. Tabliczka jest wyrocznia bo dane techniczne ustala producent a nie niemiecki urzędnik. To prawda ze dane zawarte w brifie sa wiarygodne i miarodajne ale bez przesady. Mają służyć ewentualną pomocą.

Mialem sytuacje, gdzie staly obok siebie identyczne samochody i jeden mial na tabliczce dane przyczepy a drugi nie. I co ? Święty Boże nie pomoże, nie można i koniec.

Zapraszam na szkolenia do Bydgoszczy, które prowadzi Pan Wróblewski.

19-11-2004 23:49

Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co w takim przypadku? Pojazd sprowadzony np z niemiec z zamontowanym hakiem w serwisie w niemczech. W brifie wpisane dmc p-py bez i z hamulcem a na tabliczce znamionowej w pozycji drugiej brak danych tech.I co klient ma zdemontować hak?

22-11-2004 12:06

pablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że w pojeździe jest brak świateł kierunkowskazów bocznych i producent nie określa DMC przyczepy na tabliczce(pojazd nie spełnia warunków technicznych).

23-11-2004 13:55

ZiBi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.