Administrator Napisano 25 Maj 2005 Napisano 25 Maj 2005 Problem , na tabliczce znamionowej sam osobowego nie ma wybitej masy holowanej przyczepy, np Mercedes a w Brifie jest z hamulcem i bez, co w takiej sytuacji wpisujecie do dip przy pierwszej rejestracji 18-11-2004 14:06 Wiesław SKP BYDGOSZCZ
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 W dipie masz miejsce na masę przyczepy i z hamulcem i bez hamulca. Ja wpisuję obie masy z brief-u, ale dla wydziału komunikacji liczy się tylko masa z hamulcem. 18-11-2004 16:12 Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Podobno jeśli na tabliczce nie jest wybita masa zestawu to nie posiada on w swojej homologacji przystosowania do ciągnięcia przyczepy i nie można go przystosować 18-11-2004 16:57
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 NA TABLICZCE JEST DMC POJAZDU I DMC POJAZDU ZLOZONEGO Z PRZYCZEPY KALKULATOR DO REKI I LICZYMY I WYCHODZI NAM MASA PRZYCZEPY Z HAMULCEM 19-11-2004 09:00
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Niestety jest wiele pojazdów które mają w homologacji DMC przyczepy a na tabliczce jest tylko VIN. 19-11-2004 10:25 Leszek Warszawa
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 W kwestiach spornych zawsze decydujacy głoś ma rzeczoznawca i nie kombinujcie sami nie musimy wyręczać rzeczoznawców bo by pobankrutowali ) 19-11-2004 10:36 Tadeusz OSKP Zamość
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 ostatnio miałem dwa przypadki gdzie z wydziału WROCŁAW skierowano klijęta na uzupełnienie danych z powody braku okrerśelenia masy przycepy bez ham.najazdowego pikanterji całej sprawie dodaję fakt że jeden z pojazdów to fiat 126p który miał w dow.rej zapis 400 kg max masa całkowita przyczepy a należało dopisać 400/400kg i było 0k paranoja /oczywiście klijęci musieli wnieść stosowną opłatę/ pozdra 19-11-2004 11:46 DZIDEK
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 D.M.C ciągniętej przyczepy Fiata 126p z hamulcem najazdowym 400 kg bez hamulca najazdowego 300 kg ! 19-11-2004 12:38 bercik
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Panowie, a jak ustalacie masę przyczepy jeśli nie ma żadnych danych, tj. na tabliczce nie ma masy zestawu i w katalogu też nie ma danych? 19-11-2004 12:42 Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Maciek , w Bydg żądają masy z hamulcem i bez , ale nie o to chodzi , pytanie dlaczego tak jest ze firma Mercedes nie zezwala danemu modelowi holować przyczepy i na tabliczce wybija 4 kreski , a urząd Niemiecki ustala masy z ham i bez to na jakiej podstawie.odpowiedź dla kolegi bez podpisu - kalkulator mam i obliczać potrafię i brif też znam.i jeszcze jedno , czy w waszych rejonach są rzeczoznawcy prawdziwi czy tylko emerytowani wojskowi, bo jak ja mam wysłać przy pierwszej rej. do nich to sobie tylko wstydu narobię takie bzdury wypisują. problem zaczyna się z pojazdami z Holandi gdzie w dokumentach nie ma podanych mas przyczepy , na tabliczkach pojazdów Holenderskich nie ma masy zestawu , czyli dmc przyczepy a katalogi to wiecie. 19-11-2004 13:50 Wiesław SKP Bydgoszcz
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 No właśnie Wiesław to w końcu jak liczysz tą masę przyczepy jak nie ma danych????? 19-11-2004 16:51 Maciek Michalewicz SKP AKUNUMA Barlinek
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Maciek - ITS odpisał mi że dane pojazdu wpisane do np brifu są danymi miarodajnymi i należy je respektować , no to wpisuje to co jest w brifie , jedynie co się dowiedziałem nie wpisuje żadnej masy przyczepy do sam kombi bo tam tył pojazdu jest już bardzo mocno obciążony na podłużnicach [ tak mówił gośc z MI z Warszawy na szkoleniu ] i jak zapakujesz np 300 kg bagażu i do tego podczepicz 1300 kg przyczepę to ten hak oderwie cały tył , a z Holandi to porównuje z markami które miałem wcześniej i katalogami , a jak nic nie mogę znaleźć bo jakaś nietypówka to wpisuje 750 kg. 19-11-2004 18:56 Wiesław SKP Bydgoszcz
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Panowie, jezeli na tabliczce producent nie wpisal DMC przyczepy to nie wolno zakladac do tego pojazdu haka holowniczego i koniec. Nie wolno bezmyślnie przepisywać tego co jest w brifie. Bo co jezeli urzednik sie pomylil ? Jezeli dojdzie do sytuacji ze wpiszecie w DIPie DMC przyczepy i ktos zamontuje hak i cos sie stanie (np sie urwie) to prokurator scignie diagnoste ze zezwoli na zalozenie haka wpisujac DMC przyczepy. Tabliczka jest wyrocznia bo dane techniczne ustala producent a nie niemiecki urzędnik. To prawda ze dane zawarte w brifie sa wiarygodne i miarodajne ale bez przesady. Mają służyć ewentualną pomocą. Mialem sytuacje, gdzie staly obok siebie identyczne samochody i jeden mial na tabliczce dane przyczepy a drugi nie. I co ? Święty Boże nie pomoże, nie można i koniec. Zapraszam na szkolenia do Bydgoszczy, które prowadzi Pan Wróblewski. 19-11-2004 23:49 Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Panowie a co w takim przypadku? Pojazd sprowadzony np z niemiec z zamontowanym hakiem w serwisie w niemczech. W brifie wpisane dmc p-py bez i z hamulcem a na tabliczce znamionowej w pozycji drugiej brak danych tech.I co klient ma zdemontować hak? 22-11-2004 12:06 pablo
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 a co by było gdyby tabliczka zaginęła? 22-11-2004 14:17 DZIDEK
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Ajak będzie Polska tabliczka zastępcza 23-11-2004 08:21 Wiesław SKP Bydg
Administrator Napisano 25 Maj 2005 Autor Napisano 25 Maj 2005 Wystarczy że w pojeździe jest brak świateł kierunkowskazów bocznych i producent nie określa DMC przyczepy na tabliczce(pojazd nie spełnia warunków technicznych). 23-11-2004 13:55 ZiBi
Rekomendowane odpowiedzi