Skocz do zawartości

Import samochodu z Włoch, problem z tablicami


Rolmops

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym kupić samochód z Włoch. Ale nie wiem, gdzie mogę wykupić tymczasowe tablice rejestracyjne (na przywóz samochodu). Dostałem DR i akt własności (certificato di properita) a oryginalne tablice rejestracyjne zostały oddane do urzędu. Samochód jest we Włoszech u rodzinki. Zastanawiam się jak najtaniej go sprowadzić. Samochód mam 1500km od domu, wiece laweta byłaby bardzo droga. Czy ktoś wie, jak mógłbym sprowadzić ten samochód jakimś tańszym sposobem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

a czy ktoś wie gdzie i jak wykupić tymczasowe tablice we Włoszech? hmmmm, dodam też, że przegląd mogę "załatwić":), po Polsku, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo, to te żółte nie powinny Niemiec opuszczać... 8)

Od wejścia do UE nasza policja przestała już za nimi się uganiać więc chyba wolno jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Zasadniczo, to te żółte nie powinny Niemiec opuszczać...

 

Od wejścia do UE nasza policja przestała już za nimi się uganiać więc chyba wolno jeździć.

Kontrole pojazdów z zagranicznymi tablicami

 

Olsztyńscy policjanci kontrolowali samochody z tablicami rejestracyjnymi innych państw. Akcja trwała od godziny 6.00. Celem działań było sprawdzenie czy auta z zagranicznymi rejestracjami, są dopuszczone do ruchu. Przez osiem godzin policjanci skontrolowali 54 auta. Zatrzymali nietrzeźwego kierowcę i 8 samochodów, które w odpowiednim czasie nie zostały zarejestrowane przez właścicieli (termin ważności tzw. tablic celnych już minął). W jednym z przypadków pojazd poruszał się po drogach nielegalnie przez prawie cztery miesiące. Wszyscy kierowcy zostali ukarani mandatami. Poinformowano ich o bezwzględnym zakazie poruszania się tymi samochodami. Dalsza podróż ich pojazdów odbywała się już na lawetach.

 

 

 

 

 

 

Ruch pojazdów z zagranicznymi tablicami

 

Pytanie: W ostatnim czasie na naszych drogach pojawia się co raz więcej pojazdów z zagranicznymi czasowymi tablicami rejestracyjnymi. Dotyczy to w szczególności pojazdów sprowadzanych z Niemiec. Poniżej przedstawiamy podstawy prawne użytkowania takich pojazdów na drogach publicznych oraz odpowiedzialność jaka ciąży na ich kierowcach. Na jakiej podstawie odbywa się dopuszczenie tych pojazdów do ruchu?

 

Odpowiedź: Określa je art. 71 ustawy prawo o ruchu drogowym (p.r.d.): dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe, jednakże muszą one odpowiadać warunkom technicznym określonym w art. 66 (p.r.d.) oraz są zarejestrowane i zaopatrzone w zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w nalepkę kontrolną. Natomiast pojazd zarejestrowany za granicą dopuszcza się do ruchu, jeżeli odpowiada wymaganym warunkom technicznym i jest zaopatrzony w tablice rejestracyjne z numerem rejestracyjnym składającym się z liter alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich, a kierujący pojazdem ma przy sobie dokument stwierdzający dokonanie rejestracji. Ponadto pojazd sprowadzony z terytorium państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej, po dokonaniu ostatecznej odprawy celnej przywozowej, dopuszcza się do ruchu na okres 30 dni. Właściciel pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 30 dni od dnia jego sprowadzenia. Na podstawie Konwencji o ruchu drogowym sporządzonej w Wiedniu, każdy pojazd samochodowy państwa - strony uczestniczący w ruchu międzynarodowym (a więc np. samochód na tablicach niemieckich poruszający się w Polsce) powinien być zarejestrowany, a kierujący pojazdem samochodowym powinien mieć przy sobie ważny dowód stwierdzający tę rejestrację. Bez znaczenia pozostaje kraj, w którym dokonano rejestracji, natomiast istotnym jest, aby termin jej ważności (określony również datą na tablicy rejestracyjnej) nie był przekroczony. Jeżeli rejestracja pojazdu dokonana w Niemczech ma charakter czasowy i według niemieckiego krajowego porządku prawnego wygasa z określonym terminem, termin ten staje się również wiążący na gruncie polskiego prawa. Niektóre niemieckie tablice rejestracyjne – np. z czerwonymi i żółtymi wyróżnikami są tablicami krótkoterminowymi. Tablica oznaczona tzw. żółtym wyróżnikiem zgodnie z przepisami Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE nr C 68 z dnia 24 marca 2007 r.) uprawnia też do korzystania z pojazdu na terytorium RP oczywiście w okresie ich ważności, a po ich upływie auto ma status wyrejestrowanego. Należy stwierdzić, że pojazdy sprowadzane z Niemiec z tablicami rejestracyjnymi – np. z czerwonymi i żółtymi wyróżnikami są tablicami krótkoterminowymi i uprawniają do korzystania z pojazdu na terytorium RP oczywiście w okresie ich ważności. Po tym okresie pojazd staje się nie dopuszczony do ruchu nawet, jeżeli została wykupiona polisa OC (w Niemczech lub w Polsce) i zostało przeprowadzone badanie techniczne pojazdu. Samochód taki dalej nie ma urzędowego potwierdzenia rejestracji pojazdu, a przez to decyzji administracyjnej o dopuszczeniu go do ruchu zgodnie z art. 71 p.r.d.

 

Zgodnie z treścią art. 94.§ 2 Kodeksu wykroczeń: Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu, podlega karze grzywny. Wskazany powyżej § 2 art. 94 kw dotyczy konieczności posiadania decyzji o rejestracji stanowiącej dopuszczenie pojazdu do ruchu na drodze publicznej. Potwierdzeniem takiej decyzji jest posiadanie ważnego dowodu rejestracyjnego. Wykroczenie z § 2 art. 94 KW zagrożone jest karą grzywny (od 20 do 5000 zł, a zgodnie z postępowaniem mandatowym od 20 do 500 zł., a ponadto pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela zgodnie z art. 130a ust 2 pkt 1 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym: "pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy kierowała nim osoba nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu".

 

Odpowiedzi udzielił: w informacji wykorzystano wytyczne z KGP dotyczące powyższej tematyki oraz publikacje kom. Adama Jasińskiego z KGP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się poprawiam - żółte tablice rzeczywiście mogą obecnie opuszczać Niemcy, choć strona niemiecka nie jest w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie kiedy i na jakich warunkach wydawane są tablice czerwone, a kiedy żółte :) Nie zmieniło się to od razu po wejściu do Unii, ale od pewnego czasu faktycznie zezwolili na wyjazd z żółtymi tablicami, mimo, iż zgodnie z prawem nie służą one do tego celu (oczywiście różnicą między tablicami żółtymi a czerwonymi to kilkadziesiąt euro i tu jest haczyk) - przepraszam, jeśli poprzednia sugestią wprowadziłem kogoś w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w srode bede we wloszech lece samolotem po auto. Juz zglupialem z czytania tych postow. Ile i jak mam to zrobic zeby wrocic danym autem na kolach? prosze o szybko odpowiedz. Bo to dosc wazne. Ja rozumiem ze pare dni moge tam sobie spedzic , ale no ale tydzien? miesiac?

blagam . niech ktos mi pomoze. juz praktycznie kupilem to auto . nie ma czegos takeigo jak w niemczech? tablice wywozowe?

ewentualnie moge kupic jakies inne tablice? np z innego kraju zeby chociaz przejechac do polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tmy ze jestem teraz w norwegii i przylatuje samolotem do wloch. kupic sobie auto( osatnio tak przylecialem do niemiec blachy umowa i tyle) . , niestety we wloszech dostanie tablic celnych to jakas dziwazcna sprawa? 5 dni? w hotelu w oczekiwaniu na blachy. masakra. Jest tylko jedna opcja lawet albo przywiez ze soba blachy, ale zeby przywiesc blachy trzeba miec umowa czy cokolwiek. Na gebe nie dostane blach przeciez. No i tu sie kolo zamyka bo musialbym 2 razy byc we wloszech. EHH>>> co za prymitywny kraj.

osatecznie lece do wloch i zamowilem sobie lawet. Razem z laweta wroce do Poslki. Mam takie pytanie :

Jesli kupilem auto we wloszech mam papiery i wyrejestrowaniu itp(auto ma akutalny przeglad ale we wloszech) to czy dostane probne tablice w polsce do czasu zalatwienia formalnosci? ewentualnie tablice typu na pare dni np dojazdowki do serwisu. Jaki ewentualnie tego koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i dzieki za odpowiedz. Mozna gdzies przy granicy z austria ( pewnei bede musial pozyczy auto 50e +paliwo 100e ) i pojechac do niemiec z wloch po tablice. ok 500km(masakera) , a czy da sie kupic w niemczech takie tablice nie majac nic innego ze soba tylko paszport i prawojazdy? powinienm miec wymeldowania auta z wloch oraz umow kupna ( wszystko po wlosku) wiec jesetm ciekaw czy mi dadza to w niemczech. W polsce nie moge kupic zdaje sie probnych bez okazania wszystkich papierow - pzreglad , oclenie itp , ale zeby dojechac na przeglad potrzeba tablic , albo kombiowac jak to w polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy da sie kupic w niemczech takie tablice nie majac nic innego ze soba tylko paszport i prawojazdy?

Nic nie potrzebujesz, jedynie pytają jaki to będzie pojazdz, tzn. osobowy/cieżarowy/autobus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ,.jesli mozna kupic w niemczech blachy nie majac zadnych dokumentow. to moze ktos mi powie jak je zdobyc? jak sie tam dostac

 

[ Dodano: 05-10-2008, 16:42 ]

Ostatnie chyba juz pytanie Mam stare tablice z auta ktoer sprowadzalem 2 late temu z niemiec . Czy moglbym sobie do tych tablice wykupic ubezpieczenie i na nich wrocisz?

Czy one trace waznosc bezpowrotnie zgodnie z data wybita na tych tablicach? MAm takie tablice we wroclawiu ktos mi dokupi OC i mi je wysle do wloch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ,.jesli mozna kupic w niemczech blachy nie majac zadnych dokumentow. to moze ktos mi powie jak je zdobyc? jak sie tam dostac

Z Polskiej strony to musisz przekroczyć Nysę Łużycką lub Odrę :evil::evil::evil:

W każdym powiecie (Kreis) jest jakby Wydział Komunikacji zwany KFZ Zulasungstelle. Tam załatwiasz wszelkie sprawy związane z pojazdami silnikowymi - m.in. Kurzenzeit Kennzeichen czyli tablice krótkoczasowe. Tablice są jednorazowe, bez możliwości przedłużenia czasu ich ważnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Przepraszam nie zauważyłem że to post sprzed roku 2008 a nie 2009 ale zostawię może się komuś przyda

 

Dokładnie rok temu przyprowadziłem sobie auto z Włoch od znajomych a nie miałem w tym temacie żadnego doświadczenia. Zrobiłem to tak:

- wysłałem do znajomego maila z wzorem umowy w 2 językach (są w sieci gotowce)

-odebrałem skan podpisanej umowy oraz dowodu rej i certyfikatu własności

-poszedłem do PZU i wykupiłem ubezpieczenie na ten samochód na 1 mies = 100 zł

-poleciałem samolotem i piłem przez 2 dni dobre włoskie wina

-znajomy wyrejestrował auto porobił różne opłaty pokazał umowę oddał blachy i uzyskał pieczątki w dowodzie "anulowano z powodu eksportu"

- z tak opieczętowanym dowodem poszedłem do ichniejszego wydziału komunikacji, gdzie było okienko "coś tam coś tam i wydawanie tablic tymczasowych (targhe provisorie)"

- dostałem do wypełnienia kilka papierków i 2 druczki do zapłaty na poczcie około 20 E łącznie

- po zapłaceniu wniosek został przyjęty.

- po 3 dniach urzędowego czekania i picia wina pojawiłem się trzeźwy w okienku, Pan wyjął odleżaną teczkę przybił pieczątki, podpisał się i dał mi PAPIEROWĄ TABLICĘ REJESTR. ważną 5 dni do przyczepienia tylko z tyłu

-jazda do domu przy licznych zdjęciach fotoradarów na trzeźwo ale z bagażnikiem pełnym wina

- odpoczynek, przegląd pojazdu, akcyzy, tłumaczenia, recyklingi, kolejki i jeszcze raz kolejki i złożenie wniosku o rejestrację

-po miesiącu odebrałem twardy dowód

Dotychczas nie przyszedł żaden mandat.

Panowie ze straży granicznej tylko się czepiali bo nie wiedzieli ze są papierowe tablice i długo się naradzali przez telefon aż w końcu życzyli mi miłej podróży.

Ubezpieczenie powinno być tak naprawdę włoskie ale w praktyce jest nie do uzyskania na tymczasowe tablice, stąd tylko PZU i nic innego.

Pozdrawiam i powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dał mi PAPIEROWĄ TABLICĘ REJESTR. ważną 5 dni do przyczepienia tylko z tyłu

-jazda do domu przy licznych zdjęciach fotoradarów na trzeźwo, ale z bagażnikiem pełnym wina

jak nic zgłoś sposób do urzędu patentowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,

 

Sprawa tak zwanych. „żółtych tablic”, czy zwanych również „tablicami z żółtym paskiem” Niemieckich (Kurzzeitkennzeichen), wygląda w sposób następujący:

 

Pojazd rejestrowany w ten sposób nie musi mieć ważnego badania technicznego, jednak musi być on sprawny technicznie-czyli wszystkie lampy muszą świecić, opony muszą być jeszcze przydatne do użytku, hamulce muszą być skuteczne itp. Pojazd musi być dodatkowo wyrejestrowany, ponieważ podwójna rejestracja jest karalna.

 

Tablice są wydawane na okres pięciu dni-data widniejąca na żółtym pasku jest datą ważności rejestracji, w tym dniu do godziny 24tej można się na nich poruszać. Tablice takie wydawane są na osobę, a nie na pojazd. W momencie kiedy macie Panowie takie tablice wraz z dowodem rejestracyjnym, dane pojazdu wpisujecie sami-wystarczy wpisać kategorie pojazdu, markę i model, nr VIN, pojemność silnika w cm3 , oraz koniecznie wpisać miejscowość w jakiej wypełnia się dowód rejestracyjny, datę, oraz złożyć swój podpis w odpowiedniej rubryce. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz o której trzeba pamiętać-dowód rejestracyjny wypisuje się tylko i wyłącznie czarnym, bądź niebieskim długopisem, wszystkie cienkopisy, ołówki odpadają. Nie muszę chyba wspominać, że wypisujemy wszystko w języku niemieckim, czyli: jeżeli chcemy w ten sposób zarejestrować samochód osobowy to w rubryce „Fahrzeugklasse und Art des Aufbaus” należy wpisać „PKW”, a nie „samochód osobowy”.

 

Jeżeli chodzi o kwestie wyjazdu poza terytorium Niemiec jest to zależne od rodzaju ubezpieczenia do tego typu tablic. Są dwa rodzaje ubezpieczeń: jeden pozwala poruszać się tylko i wyłącznie po terytorium Niemiec, a drugi umożliwia poruszanie się po terytorium całej Unii Europejskiej i nawet kilku krajów z poza niej ( np. Izrael, Turcja). Jednocześnie zaznaczam, że jest to tylko i wyłącznie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) i niema możliwości wykupienia ubezpieczenia AC do tego typy tablic. W momencie kiedy ważność rejestracji wygasa niema podstawy do ubezpieczenia pojazdu, ponieważ pojazd który nie został zarejestrowany nie może zostać ubezpieczony.

 

Jeżeli mowa o ewentualnym dokupieniu polskiego ubezpieczenia i jeżdżeniu w ten sposób zarejestrowanym pojazdem ile się da, to niema takiej możliwości. Pojazd został zarejestrowany czasowo-data wygaśnięcia okresu rejestracji jest umieszczona na żółtym pasku z prawej strony tablicy. Na okres ważności rejestracji może ubezpieczyć pojazd tylko i wyłącznie firma działająca na rynku kraju, który taka procedurę rejestracji dopuszcza i praktykuje.

 

W związku z tym, że istnieje możliwość poruszania się pojazdami zarejestrowanym w ten sposób po terytorium całej Unii Europejskiej (pod warunkiem wykupienia odpowiedniego ubezpieczenia jak wcześniej wspomniałem)-niema przeciwwskazań, żeby zaopatrzyć się w tego typu tablice i przyjechać w ten sposób zarejestrowanym pojazdem z kraju który nie praktykuje tak prostej procedury rejestracyjnej do celów transportowych jak np. Włochy, Belgia, Wielka Brytania.

 

Taką procedurę rejestracji określa „Komunikat interpretacyjny Komisji w sprawie procedur rejestracji pojazdów silnikowych pochodzących innego państwa członkowskiego” (C68/15, z dnia 23. 03. 2007).

 

W razie pojawienia się dodatkowych pytań proszę śmiało pisać na adres k.nowak@tomcar-ms.de , bądź zajrzeć na stronę www.tomcar-ms.de . W przypadku pojawienia się zapotrzebowania na produkt, o którym mowa, również zapraszam pod powyższe adresy (możliwość wysyłki na całą Polskę-oczywiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym).

 

Pozdrawiam

Karol Nowak

Tomcar Marketing Service

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd rejestrowany w ten sposób nie musi mieć ważnego badania technicznego, jednak musi być on sprawny technicznie-czyli wszystkie lampy muszą świecić, opony muszą być jeszcze przydatne do użytku, hamulce muszą być skuteczne itp. Pojazd musi być dodatkowo wyrejestrowany, ponieważ podwójna rejestracja jest karalna.

 

Zobaczcie - mówię, że na zachodzie wszystko wolno, a u nas problemy, a przecież:

- u nas pojazd nie musi być sprawny, żeby dostać czasówki i to aż na miesiąc!

- może być zarejestrowany we wszystkich możliwych urzędach w Polsce jednocześnie :)

 

Czy nie jesteśmy wspaniałym krajem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.