markes30 Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Proszę o pomoc . Czy możliwa jest ponowna rejestracja VW Vento wyrejestrowanego przez policję i sprzedanego klientowi indywidualnemu. Jeśli tak to na jakich zasadach ? Jaki przegląd wykonuje SKP ? Na jaką datę pierwszej rej musi spełniać wymogi ten pojazd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Co rozumiesz pod pojęciem pojazdu "wyrejestrowanego przez policję" - chodzi zwyczajnie o samochód operacyjny odkupiony od Policji czy o co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Jest to VW Vento wyrejestrowany (ale nie wiem w jaki sposób ) nie posiada DR przekazany straży pożarnej a ta sprzedała go (nie rejestrując ) osobie prywatnej . Nie znam mechanizmów obowiązujących tzw. pojazdy resortowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Czerwiec 2008 Share Napisano 9 Czerwiec 2008 Pojazdy resortowe (m.in. Policja, Siły Zbrojne, CBA, ABW, AW i SG) są rejestrowane przez odpowiednie organy tych jednostek, przy czym kolejnym nabywcom, jeśli są to osoby/jednostki cywilne nie są przekazywane ani dowody rejestracyjne, ani tablice, więc jako taki ich status w tych jednostkach nie interesuje WK i jest w zasadzie nie do ustalenia. Reguluje to art.71.2.pkt 3 PoRD oraz §2.3. rozporządzenia o rejestracji. Rejestracji dokonuje się więc wyłącznie na podstawie dowodu własności, na którym choć nie jest to nigdzie enumeratywnie wyszczególnione powinna być zawarta informacja o dacie pierwszej rejestracji pojazdu. W praktyce zawsze ta data znajduje się na dokumentach - np.na fakturze z Agencji Mienia Wojskowego. Kolejnym dokumentem będzie zaświadczenie z badania technicznego - §2.8. rozp.o rejestracji w świetle art. 81.8.pkt 1a PoRD gdzie diagnosta i tak musi ustalić wszystkie dane do rejestracji - w tym rok produkcji, więc jeśli nawet daty nie będzie na dokumencie z wojska to przyjmujemy 01.01 tegoż roku produkcji. Wiem, że takiego badania nie ma póki co w Waszym zestawieniu i cenniku (choć jak pewnie wiesz, takie badanie pojazdu przed ponowną rejestracja jest we wszystkich projektach najbliższych nowelizacji), ale jakoś SKP musi sobie z tym poradzić. W praktyce jest to zawsze zwykłe zaświadczenie z badania okresowego z wpisanymi w adnotacjach parametrami. Oczywiście kwestią dogadania SKP z miejscowym WK jest to, czy będzie to badanie robione na podstawie pisemnego skierowania z WK, czy bez papierkowej roboty od razu na wniosek klienta przed jego wizytą w WK. W omawianym przez Ciebie przypadku będzie jeszcze oczywiście kwestia kolejności umów - a więc najpierw dokument z policji do straży (zapewne jakaś faktura lub protokół przekazania - ale prędzej faktura), a następnie dokument zakupu pojazdu klienta z tej PSP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2008 Dzięki za rozjaśnienie sprawy punkt pomógł oczywiście przyznałem lecz mam wrażenie że to troszkę za mało więc usiądź na najbliższej imprezie gdzieś w zasięgu mojego polewania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babkaz Napisano 12 Czerwiec 2008 Share Napisano 12 Czerwiec 2008 Witam PoRD art 79 p4 Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtornej rejestracji,z wyjatkiem 1 odzyskanego po kradziezy; 2 zabytkowego; 3 majacego co najmniej 25 lat,uznanego przez rzeczoznawce sam. za unikatowy lub majacy szczegolne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji a to niby czmu ma sluzyc??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Czerwiec 2008 Share Napisano 12 Czerwiec 2008 To ma służyć pojazdom wyrejestrowanym w trybie tegoż art. 79 w ust.1 (a poza tym zacytowałeś nie cały przepis). W przypadku pojazdów resortowych i tak nie jesteś w stanie ustalić jego statusu i historii, więc robisz zwyczajnie przerejestrowanie, jeśli sprzedawca (czyt. jeden z ważnych organów państwowych) go sprzeda. Myślę, że słowo "wyrejestrowany" przytoczone przez markesa od autora relacji należy rozumieć bardziej potocznie - jako określenie pojazdu, z którego zdjęto tablice służbowe i przeznaczono do sprzedaży, aniżeli dopatrywać sie spełniania przez niego przesłanek ustawowego wyrejestrowania zawartych we wspomnianym art. 79.1. Pord - no bo niby jakich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.