Skocz do zawartości

Hofmann Contacttest 2100 test zawieszenia [amortyzatory]


wiesław

Rekomendowane odpowiedzi

Interesuje mnie sprawa wskazań tego urządzenia np oś przednia 63 % - 70% i oś tylna 51%- 60% jaka jest norma pomiędzy dobrym a całkiem złym , w starym urządzeniu Unimetal była taka tabelka która całkiem klarownie to przedstawiała ,może ktoś ma takowe lub podobne urządzenie trochę dłużej i ma jakieś doświadczenie odnośnie tych wyników ,w moim Hofmannie wszystko kształtuje się na poziomie 80% a czasem widzę że amorek jest bardzo słaby a wynik 83%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Posiadam BOSCHA i po wielu badankach twierdzę że jest do d...Wyniki w/g producenta 0-20 słabe, 20-40 dobre, 40-60 b. dobre i ........ w/g mnie ok. 40% kwalifikacja-wymianka ok.70% b. dobre. A tak generalnie to tester amorków wykorzystuje w ok.5% badań :cool::cool::cool: i za wyrażną prośbą klienta :evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam unimetal, ale ten nowszy 2 czujnikowy. 90% aut na tylnej osi nie przekracza 20% przyczepności. Tester oszukuje na potęgę. Przy lżejszych autach po prostu dwa czujniki w płycie to za mało. Kiedyś robili cztero-czujnikowe (taki zresztą robi fudim - rewelacyjny tester) ale oszczędności wzięły górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam unimetal, ale ten nowszy 2 czujnikowy. 90% aut na tylnej osi nie przekracza 20% przyczepności.

 

Mam unimetal TUZ-1 z 2000r ,działa bez problemów -90% przekracza 20% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ta ............a test amorow i zawieszenia to dwie sprzecznosci ..................... dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci ( mam nadzieje ze dopiero sie uczycie i zaden z was nie ma uprawnien ) :-)

 

[ Dodano: 21-08-2008, 23:39 ]

proponuje MAHA u mnie działa bez zarzutów :)

 

a u mnie DUREX :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a test amorow i zawieszenia to dwie sprzecznosci

 

To jeżeli już idzie o ścisłość to jak wykonasz na stacji test amortyzatorów???? Bo nie do końca wiem. Wymontujesz z auta i masz specjalną maszynę???

 

dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci ( mam nadzieje ze dopiero sie uczycie i zaden z was nie ma uprawnien )

 

Jakbyś, PANIE DIAGNOSTO, miał trochę więcej praktyki to rozumiał byś naszą mowę bez takich tekstów, no ale mam nadzieję, że dopiero sie uczysz i nie masz uprawnień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci

To wyraż swoje zdanie ale logiczne na ten temat a co cie dobija w takich rozmowach przeciez tu chodzi o wymiane doświadczeń. A jak masz durex to uwazaj ze to jednorazówka :evil::evil::evil: czyli musisz bardzo uwazać :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
a test amorow i zawieszenia to dwie sprzecznosci

 

To jeżeli już idzie o ścisłość to jak wykonasz na stacji test amortyzatorów???? Bo nie do końca wiem. Wymontujesz z auta i masz specjalną maszynę???

 

właśnie sęk w tym że tylko tak można to wykonać poprawnie :-)

 

dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci ( mam nadzieje ze dopiero sie uczycie i zaden z was nie ma uprawnien )

 

Jakbyś, PANIE DIAGNOSTO, miał trochę więcej praktyki to rozumiał byś naszą mowę bez takich tekstów, no ale mam nadzieję, że dopiero sie uczysz i nie masz uprawnień...

 

ja ogólnie rozmowę rozumiem natomiast chodziło mi o mylenie pojęć w przedmiotowym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Panowie urządzenia na stacji kontroli pojazdów wykonują test amortyzatorów zabudowanych w pojezdzie , co za tym idzie sam amortyzator to jeden z wielu czynników które badacie .Same wyniki ni jak sie maja do stanu faktycznego amortyzatora , w dodatku podawanie samych procentowych wyników jest już fałszowaniem badania ,ponieważ oprócz procentowego wyniku macie jeszcze wykres charakterystyki tegoż kola .Dla przykładu kolo ma skuteczność 90% przy zawieszeni sportowym to w pełni prawidłowe wskazanie , ale gdy te same wskazania ma kolo standardowego zawieszenia można podejrzewać ze mamy do czynienia z zatartym amortyzatorem co będzie widać na wykresie .A teraz inna prawda urzadzienia roznych firm pokazuja i licza inaczej , wiec te same zawieszenie moze na kilku urzadzieniach miec rozne wskazania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz inna prawda urzadzienia roznych firm pokazuja i licza inaczej , wiec te same zawieszenie moze na kilku urzadzieniach miec rozne wskazania .

Masz całkowitą rację, trzeba wiedzieć co pokazuje urządzenie i jak te wyniki interpretować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

A ja mam pytanie bardziej technicznej natury.

U nas na stacji jest również urzadzenie MAHY i wedlug instrucji wykorzystuje ono metode badania amorków według BOGE (i tu sie zgodze bo pokazuje mi ładnie wykresik) a po tescie pokazuje jeszce wartości dodatkowe. Miedzy innymi amplitude w mm (i tu sie zgodze ) oraz wedlug instrukcji przyczepność w % (czyli po mojemu wskażnik tłumienia amortyzatora),

 

I po tym wstepie pytanie :

Jaka maetoda jest wykorzytywana do wylicznia tej wartości w procentach?? czy była by to metoda EUSAMA??

:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka maetoda jest wykorzytywana do wylicznia tej wartości w procentach?? czy była by to metoda EUSAMA??

 

 

moim zdaniem Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mamy MAHA i badanie jest oparte na metodzie Eusama,wydaje mi się że wszystkie urządzenia na SKP działają w oprciu o tę metodę (ważenie, wprowadzanie w ruch itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas w Kraju tylko badania są wykonywane metodą Eusama.

 

[ Dodano: 14-03-2010, 11:26 ]

jest chyba nawet na to odpowiedni paragraf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz. u. 155 mówi tylko, iż wyniki badania mają być zgodne z zaleceniem producenta urządzenia do badania jeśli stosuje metodę inną niż EUSAMA oraz producenta pojazdu jeśli stosuje tę metodę ,,,

wniosek z tego, iż dopuszcza się inne metody,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.