wiesław Napisano 29 Lipiec 2008 Share Napisano 29 Lipiec 2008 Interesuje mnie sprawa wskazań tego urządzenia np oś przednia 63 % - 70% i oś tylna 51%- 60% jaka jest norma pomiędzy dobrym a całkiem złym , w starym urządzeniu Unimetal była taka tabelka która całkiem klarownie to przedstawiała ,może ktoś ma takowe lub podobne urządzenie trochę dłużej i ma jakieś doświadczenie odnośnie tych wyników ,w moim Hofmannie wszystko kształtuje się na poziomie 80% a czasem widzę że amorek jest bardzo słaby a wynik 83% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 8 Sierpień 2008 Share Napisano 8 Sierpień 2008 Posiadam BOSCHA i po wielu badankach twierdzę że jest do d...Wyniki w/g producenta 0-20 słabe, 20-40 dobre, 40-60 b. dobre i ........ w/g mnie ok. 40% kwalifikacja-wymianka ok.70% b. dobre. A tak generalnie to tester amorków wykorzystuje w ok.5% badań i za wyrażną prośbą klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Sierpień 2008 Share Napisano 9 Sierpień 2008 Ja mam unimetal, ale ten nowszy 2 czujnikowy. 90% aut na tylnej osi nie przekracza 20% przyczepności. Tester oszukuje na potęgę. Przy lżejszych autach po prostu dwa czujniki w płycie to za mało. Kiedyś robili cztero-czujnikowe (taki zresztą robi fudim - rewelacyjny tester) ale oszczędności wzięły górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 9 Sierpień 2008 Share Napisano 9 Sierpień 2008 Ja mam unimetal, ale ten nowszy 2 czujnikowy. 90% aut na tylnej osi nie przekracza 20% przyczepności. Mam unimetal TUZ-1 z 2000r ,działa bez problemów -90% przekracza 20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Sierpień 2008 Share Napisano 9 Sierpień 2008 to masz najprawdopodobniej starszy 4-czujnikowy. One były ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 10 Sierpień 2008 Share Napisano 10 Sierpień 2008 proponuje MAHA u mnie działa bez zarzutów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 21 Sierpień 2008 Share Napisano 21 Sierpień 2008 ta ............a test amorow i zawieszenia to dwie sprzecznosci ..................... dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci ( mam nadzieje ze dopiero sie uczycie i zaden z was nie ma uprawnien ) [ Dodano: 21-08-2008, 23:39 ] proponuje MAHA u mnie działa bez zarzutów a u mnie DUREX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 22 Sierpień 2008 Share Napisano 22 Sierpień 2008 a u mnie DUREX a jaki smak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Sierpień 2008 Share Napisano 22 Sierpień 2008 a test amorow i zawieszenia to dwie sprzecznosci To jeżeli już idzie o ścisłość to jak wykonasz na stacji test amortyzatorów???? Bo nie do końca wiem. Wymontujesz z auta i masz specjalną maszynę??? dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci ( mam nadzieje ze dopiero sie uczycie i zaden z was nie ma uprawnien ) Jakbyś, PANIE DIAGNOSTO, miał trochę więcej praktyki to rozumiał byś naszą mowę bez takich tekstów, no ale mam nadzieję, że dopiero sie uczysz i nie masz uprawnień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 30 Sierpień 2008 Share Napisano 30 Sierpień 2008 dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci To wyraż swoje zdanie ale logiczne na ten temat a co cie dobija w takich rozmowach przeciez tu chodzi o wymiane doświadczeń. A jak masz durex to uwazaj ze to jednorazówka czyli musisz bardzo uwazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebalodz Napisano 10 Wrzesień 2008 Share Napisano 10 Wrzesień 2008 a test amorow i zawieszenia to dwie sprzecznosci To jeżeli już idzie o ścisłość to jak wykonasz na stacji test amortyzatorów???? Bo nie do końca wiem. Wymontujesz z auta i masz specjalną maszynę??? właśnie sęk w tym że tylko tak można to wykonać poprawnie dobijaja mnie wasze rozmowy panowie diagnosci ( mam nadzieje ze dopiero sie uczycie i zaden z was nie ma uprawnien ) Jakbyś, PANIE DIAGNOSTO, miał trochę więcej praktyki to rozumiał byś naszą mowę bez takich tekstów, no ale mam nadzieję, że dopiero sie uczysz i nie masz uprawnień... ja ogólnie rozmowę rozumiem natomiast chodziło mi o mylenie pojęć w przedmiotowym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tytuscar Napisano 20 Luty 2009 Share Napisano 20 Luty 2009 Panowie urządzenia na stacji kontroli pojazdów wykonują test amortyzatorów zabudowanych w pojezdzie , co za tym idzie sam amortyzator to jeden z wielu czynników które badacie .Same wyniki ni jak sie maja do stanu faktycznego amortyzatora , w dodatku podawanie samych procentowych wyników jest już fałszowaniem badania ,ponieważ oprócz procentowego wyniku macie jeszcze wykres charakterystyki tegoż kola .Dla przykładu kolo ma skuteczność 90% przy zawieszeni sportowym to w pełni prawidłowe wskazanie , ale gdy te same wskazania ma kolo standardowego zawieszenia można podejrzewać ze mamy do czynienia z zatartym amortyzatorem co będzie widać na wykresie .A teraz inna prawda urzadzienia roznych firm pokazuja i licza inaczej , wiec te same zawieszenie moze na kilku urzadzieniach miec rozne wskazania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Luty 2009 Share Napisano 20 Luty 2009 A teraz inna prawda urzadzienia roznych firm pokazuja i licza inaczej , wiec te same zawieszenie moze na kilku urzadzieniach miec rozne wskazania . Masz całkowitą rację, trzeba wiedzieć co pokazuje urządzenie i jak te wyniki interpretować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 A ja mam pytanie bardziej technicznej natury. U nas na stacji jest również urzadzenie MAHY i wedlug instrucji wykorzystuje ono metode badania amorków według BOGE (i tu sie zgodze bo pokazuje mi ładnie wykresik) a po tescie pokazuje jeszce wartości dodatkowe. Miedzy innymi amplitude w mm (i tu sie zgodze ) oraz wedlug instrukcji przyczepność w % (czyli po mojemu wskażnik tłumienia amortyzatora), I po tym wstepie pytanie : Jaka maetoda jest wykorzytywana do wylicznia tej wartości w procentach?? czy była by to metoda EUSAMA?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 jaka maetoda jest wykorzytywana do wylicznia tej wartości w procentach?? czy była by to metoda EUSAMA?? moim zdaniem Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 Też mamy MAHA i badanie jest oparte na metodzie Eusama,wydaje mi się że wszystkie urządzenia na SKP działają w oprciu o tę metodę (ważenie, wprowadzanie w ruch itd.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 U nas w Kraju tylko badania są wykonywane metodą Eusama. [ Dodano: 14-03-2010, 11:26 ] jest chyba nawet na to odpowiedni paragraf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 Dz. u. 155 mówi tylko, iż wyniki badania mają być zgodne z zaleceniem producenta urządzenia do badania jeśli stosuje metodę inną niż EUSAMA oraz producenta pojazdu jeśli stosuje tę metodę ,,, wniosek z tego, iż dopuszcza się inne metody,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 Dokładnie jak piszesz. Musiało mi się coś pomylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 Musiało mi się coś pomylić. Nie przezywaj...Nie Ty pierwszy i nie ostatni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.