Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie kupilem pochopnie jak teraz widze motocykl sprowadzony z niemiec i uwierzylem sprzedajacemu ze do rejestracji w polsce wystarczy mi pierwsza czesc brief (nowy)"Zulassungsbescheinigung Tiel I motocykl kupilem w polsce .kiedy chcialem zarejestrowac powiedziano mi ze konieczna jest druga czesc (j/w Tiel II) zadwonilem do sprzedajacego a on powiedzial ze nie ma tego dokumentu i ze w jego stronach (dolnoslaskie) rejestruja na te pierwsza czesc czy mozecie doradzic co zrobic w tej sytuacji i jak naprawde jest z tym moze to urzednik utrudnia a moze jest sposob na uzyskanie tego dokumentu w niemczech prosze o rade .

Napisano

Nie jestem pewien ale teil I - to jest dowód rejestracyjny pojazdu część I

Teil II - jest to dowód rejestracyjny część II

Wynikało by, że urzędnik ma rację.

Starsze dowody z briefem - może by wystarczył tylko dowód - ale w tej sytuacji :?:

Napisano

Sprawa sie wyjasnila moge zarejestrowac pojazd masz racje co do pojemnosci skokowej moto. znalazlem wczoraj przepis ze do pojemnosci 125 niemcy roznie wydaja dokumenty ,a moja aprilka ma 125 wiec sprawa sie wyjasnila zamieszczam to gdyz moze sie jeszcze komus przydac dziekuje za pomoc pozdrawiam. Urzednik ustapil :D:D:D

Napisano

Witam,

 

Ja mam podobny problem co kolega piotrek126, z tym ze u mnie sytuacji jest następująca - mam motocykl z 96 roku o pojemności 125 cm3, który został wyrejestrowany w 2002 roku w urzędzie niemieckim. Mam do niego brief oraz . . . i tu najlepsze jedna kartkę z dowodu rejestracyjnego :shock: (ktoś uciął dwie pozostałe kartki - a ja przy kupnie nie wiedziałem ze dowód niemiecki ma 3 strony - wiem ciapa - delikatnie mówiąc - ze mnie :oops: )

Teraz pomimo umowy, brief, oraz tej jednej strony dowodu rejestracyjnego WK nie chce mi zarejesrowac motocyklu - czy istnieją jakieś podstawy prawne alby pomimo takich braków w dokumentacji możliwa była by rejestracja motocyklu?!

 

Byłbym wdzięczy za jaką pomoc

 

P.S.

Nie macie pojęcia dlaczego ktoś odciął te dwie strony - może to świadczy o zezłomowaniu pojazdu?

Napisano

Nigdy nie spotkałem się z sytuacja obcinania tego dokumentu. Absolutnie nie jest on do tego przeznaczony. Takie obcięcie to samowola i zniszczenie dokumentu. Nie uważam, aby jakikolwiek WK zarejestrował w tym układzie pojazd.

Napisano

W twoim przypadku jest toszke inaczej powinienes skierowac prosbe do urzedu ktory wydal dokument w niemczech o wydanie wturnika koszt 50 euro. W moim przypadku chodzilo o 2 czesc nowego briefu czyli ksiazke pojazdu (duzy stary).Gdzie w kazdym landzie sa inaczej traktowane motocykle o pojemnosci do 125 cm3.

Napisano

Dzieki za pomoc.

A jakie dokumenty otrzymuja niemcy jesli zezlomowali motor, samochod?

Napisano
A jakie dokumenty otrzymuja niemcy jesli zezlomowali motor, samochod

 

Całkiem możliwe, że informacja na ten temat w formie zapisu, czy pieczątki była zawarta właśnie w tej części dowodu rejestracyjnego, którą Ci odcięto 8) Co po części by tłumaczyło dlaczego to zrobiono ;)

 

PS kakiet - motocykle do 125 cm ustawowo w żadnym landzie nie mają II części DR, ani briefu. I na pewno w Grajewie nikt od Ciebie tego nie wymagał :)

 

PS2 Nie zawsze jest możliwe wydanie wtórnika DR korespondencyjnie - jeśli upłynął termin BT zażądają pojazdu, aktualnych badań... tak samo jak u nas... Ale coraz więcej WK przyjmuje w przypadku utraty DR zaświadczenie z niemieckiego WK.

Napisano

no wlasnie tego sie obawiam, ze motor zostal ze zlomowany i daltego nie ma ty dwoch pozostalych stron.

 

a co do komunikacji z niemieckim urzedem to WK sam mi zaproponowal, ze oni na wlasna reke poprzez abmbasade wystapia o wtornik .. . .

wiec nie pozostaje mi nic innego tylko zyc w nadzieji, ze sprzedawa mnie nie oszukal . . .

Napisano

Nadzieja matką .... wynalazku :D

 

3mamy kciuki ! Pochwal się później co i jak :D

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

  • 16 years later...
Napisano

Jeśli klient do motocykla o pojemności 125 cm^3 ma tylko mały brief to można wykonać badanie? Wysłałem do wydziału komunikacji bo dziś sobota i nie mogę zadzwonić. Wiem że w przypadku samochodu na pewno musi być duży i mały ale w przypadku motocykla to już nie pamiętam.

Napisano

Kiedyś robiłem dwa 125 i były obydwa, więc z jednym bym nie robił bo to niekompletny dokument.

Napisano

Mogę sprawdzić za chwilę,jaka powinna być adnotacja w małym brifie,że nie wydano dużego brifu.Dotyczy to tylko 125ccm.

Napisano
2 minuty temu, krzysieknowak napisał:

Mogę sprawdzić za chwilę,jaka powinna być adnotacja w małym brifie,

W sumie faktycznie, bo przecież w jednym piszę jaki numer ma druga część. Słuszna uwaga.

Napisano
Cytat

8. W przypadku gdy do wniosku o rejestrację pojazdu sprowadzonego z państwa członkowskiego wnioskujący o rejestrację
pojazdu nie dołączył części II dowodu rejestracyjnego, o którym mowa w ust. 7, w szczególności w przypadku jej
utraty albo zniszczenia, organ rejestrujący uznaje część I dowodu rejestracyjnego za wystarczającą do zarejestrowania pojazdu
po zwróceniu się do organu właściwego do rejestracji pojazdu w państwie członkowskim, w którym pojazd był zarejestrowany,
i otrzymaniu z tego organu potwierdzenia w postaci papierowej albo elektronicznej, że pojazd był zarejestrowany
w tym państwie i może być ponownie zarejestrowany w innym państwie członkowskim.

:wink:

Napisano

Po prawej w rubryce nr 16 jest tak zapis OHNE-ZF-,to znaczy że do moto 125ccm nie wydano dużego briefu.Mam to info od swojego WK już dawno.Mam słabe zdjęcie i dobrze nie widać czy to rubryka 16.Ale jaki jest taki zapis to jest ok.

Takie zapisy są też w brifach od przyczep podłodziowych do 750kg DMC.

  • 2 weeks later...
Napisano

Kolega veg jaką ma obecnie wiedzę na ten temat?

Napisano
W dniu 15.03.2025 o 12:49, Rafi90 napisał:

Kiedyś robiłem dwa 125 i były obydwa, więc z jednym bym nie robił bo to niekompletny dokument.

Nie do końca masz rację.

W dniu 15.03.2025 o 13:40, krzysieknowak napisał:

Po prawej w rubryce nr 16 jest tak zapis OHNE-ZF

Dokładnie tak. Jeśli w DR Teil I w pozycji 16 masz wpisany numer to ten sam numer będzie na drugim dokumencie Teil II wydrukowany na niebiesko (wpisany na środku dokumentu po lewej stronie). Jeśli brak numeru w pozycji 16 to został wydany tylko jeden dokument i często w przypadku motocykli tak jest.

Napisano
1 godzinę temu, krzysieknowak napisał:

Kolega veg jaką ma obecnie wiedzę na ten temat?

Klient się już nie pojawił. Ja porostu bym zadzwonił do WK niestety wtedy była sobota.Uważam że, nie mam obowiązku znać się na niemieckich dokumentach i ich oznaczeniach. Kiedyś zresztą przy kontroli dostałem pouczenie że zawsze mają być dwa briefy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.