Skocz do zawartości

Hak-Transit,jak zwiekszyc DMC przyczepy,opinia rzeczoznawcy?


rafantek

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy miałem różnice DMC. Czasem uwzględniano DMC z tabliczki a czasem załatwiano nową tabliczkę przez serwis, czy na podstawie homologacji nie wiem ? Ciekawe co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy miałem różnice DMC

 

DMC pojazdu to już inna bajka. Miałem raz mały spór z WK o to że poprawiłem DMC pojazdu zgodnie z tabliczką... a niezgodnie z homologacja (jak się okazało), której kopia była w WK. Po dłuższej dyskusji przez telefon poprawili w DR klientowi na zgodne z tabliczką znamionową, również podważając tym sposobem homo. Głównym argumentem w tej kwestii okazała się możliwość dania klientowi wyniku N za niezgodność danych w DR ze stanem rzeczywistym.

 

Ale to dotyczy DMC pojazdu. Natomiast przy przyczepach nie ma powodu do podważania i poprawiania zapisu w polskim DR, no chyba, że (jak pisałem wcześniej) są to dane z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile razy w życiu trzymałeś homologację w ręce od przeciętnego pojazdu żeby stwierdzić że to "odejmowanko" nie jest zgodne z homologacją ??

 

Wierz mi że na tyle często, że nie byłbym w stanie tego policzyć i powiem Ci, że w przypadku pojazdów koncernu np. PSA, DMC + DMC przyczepy NIGDY nie da masy zestawu.

 

Co do przypadków kiedy brak homologacji jak najbardziej słuszny wydaje się być sposób na "odejmowanko" bo innego sposobu nie ma, tym bardziej, że ten sam typ pojazdu w zależności od wariantu i wersji może mieć znaczne różnice w masach przyczep. Stosowanie jednak takiego działania w sytuacji kiedy producent pojazdu jasno mówi co innego i są na to jednoznaczne dokumenty uważam za nie do przyjęcia.

 

Co do dokumentów Niemieckich gdzie najczęściej spotykamy wpisy o zwiększonych masach przyczepy w zależności od nachylenia drogi, to należy sobie jasno powiedzieć, że są to parametry wyższe od tych z homologacji. Stwierdzam to na podstawie obserwacji, gdzie często miałem w reku i homologacje dla pojazdu i wydane dla pojazdu na tej podstawie dokumenty. Wartość w stosownym polu Niemieckiego DR jest zawsze wartością z homologacji, natomiast zwiększone wartości w adnotacjach - hmmm no cóż - nie jestem w stanie odpowiedzieć na jakiej podstawie Niemcy zwiększają ten parametr.

 

W naszej dyskusji ważny jest jeszcze jeden aspekt. Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć po co Wy określacie parametr o nazwie "dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem"? Przecież do dowodów rejestracyjnych w Polsce nie wpisuje się obecnie takiego parametru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co Wy określacie parametr o nazwie "dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem"?

Bo taki jest punkt 21 w DIP-ie. Natomiast w DR jest parametr inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież do dowodów rejestracyjnych w Polsce nie wpisuje się obecnie takiego parametru

 

Nie błyskaj, nie błyskaj... dobrze wiesz, że chodzi o

maksymalna masa przyczepy określona w DR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moment - to określasz masę maksymalną, a do DIPu wpisujesz ją w pozycji masy dopuszczalnej?? Ale do systemu POJAZD wprowadza się dwie masy maks.i dopuszczalną - to którą gdzie mam wprowadzić? :) A może którąś pominąć? Pozycje katalogowe w ITS masy dopuszczalnej z reguły określonej nie mają w ogóle...

I powiem Ci, że ostatnio się z kolegami zaczęliśmy zastanawiać, czy nie zacząć tego przestrzegać naprawdę literalnie... Może w końcu ktoś zacznie myśleć na górze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się poddaje :D Przyznaje że mam już mętlik w głowie totalny. Człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi.

Zamieniam się w biernego uczestnika tego tematu :-D będe czytał i kodował. Przyznaję że nie jestem tak pewny niektórych racji ale chętnie naucze się czegoś. Przepisy, ustawy to jedno a praktyka to drugie a powiązać to trzeba jakoś mądrze.

W każdym razie sprytne to forum i nie raz już mi pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat był już wcześniej poruszany i dyskusja była burzliwa.

Osobiście nie wnikam na okresowym w DMC p-py chyba że jest to faktycznie kosmos.

Natomiast podczas pierwszej rejestracji trzeba tą masę jakoś określić, i wtedy albo brief albo tabliczka.

Pozostaje kwestia niezgodności z dowodem rej. (chodzi mi o DMC przyczepy) tutaj powiem szczerze nie wiem jak to ugryźć.

Jeśli chodzi o dowód rejestracyjny Dz.U. nr 110 poz. 1169

Oznaczenie kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg.)

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg.)

 

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć po co Wy określacie parametr o nazwie "dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem"? Przecież do dowodów rejestracyjnych w Polsce nie wpisuje się obecnie takiego parametru
:shock::shock:

to co jest wpisywane w rubrykę O1 :?::?::!:

 

[ Dodano: 05-09-2008, 09:07 ]

leniwiec był szybszy ... :D:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć po co Wy określacie parametr o nazwie "dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem"? Przecież do dowodów rejestracyjnych w Polsce nie wpisuje się obecnie takiego parametru
:shock::shock:

to co jest wpisywane w rubrykę O1 :?::?::!:

 

[ Dodano: 05-09-2008, 09:07 ]

leniwiec był szybszy ... :D:ok

 

Otóż to !!! Pozycja O1 w nowych DR .jak tej wartości oznaczonej O1 nie wpisze to WK momentalnie dzwoni na stację. Nie rozumiem pytanie "po co wpisujemy...". :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi wytłumaczy jaka jest różnica między masą maksymalną a masą dopuszczalną,bo ja czym więcej czytam na tym forum ,tym wydaje mi się że coraz mniej wiem. :razz:

Chodzi mi oczywiście o przyczepy do 3,5 tony,przecież one nie przekraczają nacisku na ośę ,obwarowane naszymi przepisami.To co to za różnica że nacisk maksymalny czy dopuszczalny? Zawsze będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalna masa całkowita- największa określona właściwymi warunkami technicznymi masa pojazdu obciązonego osobami i ładunkiem - dopuszczonego do poruszania się po drodze - czyli mas którą dopuszcza ustawodawca

 

Dopuszczalne masy są określone w rozp. 32. poz 262 w sprawie warunków technicznych pojazdów

 

Maksymalna masa całkowita - największa masa pojazdu obciążonego określona przez producenta pojazdu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem, że też nie wiem jakie są różnice pomiędzy DMC a MMC przyczepy w pojazdach o masach do 3,5m Może jako dopuszczalną powinno się wpisywać to co wynika z homologacji czy tabliczki, a jako maksymalną na wzór Niemiecki podawać te wyższe wartości przewidziane do użytkowania w określonych warunkach? (swoją droga kto wie na jakiej podstawie Niemcy określają te parametry, że tyle a tyle do takiego a takiego stopnia pochylenia? Przecież w homologacji tego nie ma, na tabliczce też nie, to skąd?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku musielibyśmy zapytać się prof. Miodka , czym rózni się masa dopuszczalna od masy maksymalnej.

Kłania się słownik języka polskiego.

Dla mnie osobiście jest to to samo, tak jak w naszym słownictwie dopuszczalne jest powiedzenie że mam coś na rękach,lub że mam coś w ręku. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczalna - maksymalna masa ma sens dopiero przy ciężarówkach gdzie maksymalne masy są większe od dopuszczalnych przez przepisy ("pod jakimś warunkiem")

 

W pojazdach lżejszych praktycznie powinno być to jedno i to samo. Ale wiadomo jak to jest z polskimi przepisami i ich interpretacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Psuj za wyjasnienie.

Jestem jeszcze w pracy i nie miałem możliwości sprawdzenia w/w słówek.

Z tego wynika :

Jak nie wiesz co jest grane,zajrzyj do słownika ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopuszczalna - maksymalna masa ma sens dopiero przy ciężarówkach gdzie maksymalne masy są większe od dopuszczalnych przez przepisy ("pod jakimś warunkiem")

 

W pojazdach lżejszych praktycznie powinno być to jedno i to samo. Ale wiadomo jak to jest z polskimi przepisami i ich interpretacją.

to jest prawodłowe tłumaczenie :-D

jeśli mi wolno to dodam do tego jeszcze, że DMC określona w Dz.U. nr 32 " nie może przekraczać..."

a przeważnie w ciągnikach siodłowych MMC (określona przez producenta) jest wyższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
moge miec przyczepe o DMC i masie rzeczywistej 2500

 

JEŚLI producent tak przewidzi w katalogu dla tego auta. Nie widziałem jeszcze ŻADNEGO transita który by miał 2500 na haku. Volkswagena T4 i owszem.

 

Podstawą uciągu na hak holowniczy w jakimkolwiek samochodzie jest fabryczna homologacja auta oraz tabliczka znamionowa z masą DMC auta oraz Masą DMC zestawu samochód + przyczepa.

I jakiekolwiek zmiany bieganie po rzeczoznawcach nic nam nie da bo nikt rozsądny się nie podłoży.

Wiem że Ford transit od roku 1999 do 2009 mają haki z homologacją do 2800 kg ale jest to uzależnione od wielu czynników kraju przeznaczenia pojazdu mocy silnika hamulców masy DMC.

W większość samochodów dostawczych sprzedawanych w ostatnich latach w kraju mają maksymalny uciąg 2000 kg nawet takie auta jak LT czy sprinter starej generacji.

 

Z VW T to się zgodzę że taki uciąg może mieć ale w modelach po 2000 roku wcześniej miał przeważnie 2t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam. Ford Transit 2005 r, Karta Pojazdu Ford Polska Sp z o.O. - napisano: " dmc ciągniętej przyczepy 2800 kg" i co na to moi przedmówcy??? Auto zarejestrowane I raz w kraju , bo krajówka 3490kg.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.