Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kolegów

czy możecie mi powiedzieć jak na waszej stacji podchodzicie do tematu pojazdu po tzw. tuningu optycznym . Chodzi mi szczególnie o sposób przeprowadenia sprwadzenia hamulców. Czy w takim przypadku uzywacie opóźnieniomierza czy kierujecie pojazd do warsztatu aby przywrócił parametry zawieszenia na które wystawiono homologację .

Napisano

skoro skp. ma spełniać warunki co do podłoż to samochód też powinien jest takie coś jak zwis prześwit czy kąt opasania które pojazd powinien spełniać i wtedy wjedzie na stację bez problemu żeby sprawdzić hamulce .Opóżnieniomierz to bardziej do terenowych motocykli.ajeśli się nie da wjechać takim tuningiem to niech sobie klient zdejmie zderzaki wymieni sprężyny albo niech jedzie tam gdzie nie wjeżdzają :(

Napisano

Miałem taki przypadek gdzie klient miał tak nisko zamocowany spoiler przedniego zderzaka, że nie mógł wjechać na stację przez 5 (pięć) centymetrowy próg w drzwiach i był wielce zbulwersowany, że jak on wjedzie na stacje skoro uszkodzi auto. Pożyczyłem szczęścia na innej SKP i nie przejmowałem się tematem.

Napisano

Można wskazać stację gdzie haulce bada się na urządzeniach płytowych np.HEKA a nie na rolkach taka mała spychoterapia bo zawieszenia Kliet nie zmieni to niech ma chociż sprawdzone hamulce bo to dla naszego dobra.

Napisano

no tak ale jeśli budowa pojazdu uniemożliwia dokonanie pomiaru na rolkach to powinno sie użyć opoźnieniomierza. Tylko czy w takim przypadku jak bardzo niskie auto jest to zgodne z prawem czy baaaaaardzo naciagane???

Napisano

a co z różnicami sił hamowania przecież to podstawa bezpiecznego hamowania przy dużych prędkościach - tu opóźnieniomierz nie wystarczy

Napisano
:hihi:;D:evil: bardzo dobre. Ale co do tematu to dla mnie jak ktos przyjedzie pojazdem o bardzo niskim profilu to na wstepie dostaje informacje o uszkodzeniach jakie go czekają po wjeździe na rolki , w wiekszości konczy sie to podwyzszeniem pojazdu o te kilkanaście cm.
Napisano

Za zmianę tarcz hamulcowych na większe niż fabryczne też negatyw? :-D

Napisano
Za zmianę tarcz hamulcowych na większe niż fabryczne też negatyw? :-D

Jeżeli do tych tarcz jarzmo zacisku hamulcowego nie zostanie zmienione na odpowiednie, żeby się większa tarcza zmieściła, tylko zostanie podcięte piłą kątową to z całą stanowczością N.

Napisano

To było raczej żartobliwe bo czekam aż u mnie się np. do tego doczepią, przecież te tuningi taka zbędna zła rzecz :)

Napisano
To było raczej żartobliwe

Ja również tak sądziłem, jak słuchałem kolegów po fachu którzy posiadali większy staż ode mnie i słuchałem ich opowieści z przymrużeniem oka. Dziś po kilku latach w zawodzie sam mógłbym przytoczyć takie "kwiatki" o których się normalnemu mechanikowi nawet nie śniło.

Napisano
Tylko czy w takim przypadku jak bardzo niskie auto jest to zgodne z prawem czy baaaaaardzo naciagane???

 

Jeśli sprężyny i amory są atestowane to ok.

 

Za zmianę tarcz hamulcowych na większe niż fabryczne też negatyw?

 

To już trudniej stwierdzić, bo nie mamy danych na temat średnicy tarcz na stacji. Ale jeśli to już zostanie stwierdzone to jak wyżej.

 

No i oczywiście dane części muszą być przeznaczone do tego modelu auta.

 

przecież te tuningi taka zbędna zła rzecz

 

Tuning jest bardzo dobrą rzeczą. Poprawia właściwości trakcyjne, przyczepność i skraca drogę hamowania.

Ale nie sądzę, że to zrozumiesz, bo z takim samozaparciem bronisz wieśniacko przyciemnionych przednich szyb i Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! nych spoilerków na bagażniku, że wychodzę z założenia iż po prostu nie stać Cię na prawdziwy Tuning i nadrabiasz agrotuningiem :)

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Przyciemnione szyby to praktyczna sprawa, sam mam 5 lat :) a co do agrotuningu to powiem tylko, że moja agrotuningowa Skoda klepie 5,5 sek do setki :) jeśli to nazywasz agrotunigiem to nic dziwnego, że takie auta jeżdżą tylko po fabrykach pieczątek :)

Co do tarcz to do mojego auta nie przewidują takich tarcz a pasują jak ulał tak jak jarzma i zaciski (przód z audi TT quattro roadster 312mm, tył 256 mm z Octavi RS1 ) i pracują perfekcyjnie :) a Brabus AMG itp to nie jest typowy tuning :) bo każdy może iść do sklepu i kupić coś takiego... lepiej mieć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego...

  • 11 months later...
Napisano

Wczoraj tez miałem auto po lekkim tuningu z zatrzymanym DR.Prędzej wyjechał jak wjechał na plac.!!!!! :D

Napisano

W sobote przyjechała na okresowe przed pierwszą dziewczyna golfem III po tuningu opony poza obrys pojazdu, kierownica sportowa ale taka mała że szok (średnica 20 cm), dostała N, chociaż miała w briefie wpisane zmiany kierownicy i podany nr jej homologacji oraz wpisany nowy rozmiar opon. Czy dobrze zrobiłem?

Napisano
Czy dobrze zrobiłem?

 

Za koła wystające za obrys pojazdu - dobrze

Jak na kierownicy był nabity atest lub homologacja - źle

:) to moje zdanie

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Za koła wystające za obrys pojazdu - dobrze

Jak na kierownicy był nabity atest lub homologacja - źle

Ja również podchodzę do tematu w ten sposób.

Napisano
Przyciemnione szyby to praktyczna sprawa, sam mam 5 lat :)

 

Ciekawe ,który to diagnosta taki " przyciemniony", że przez 5 lat walił stempel w DR. Chyba że tylko tylna była .

Napisano
Psuj napisał/a:

Za koła wystające za obrys pojazdu - dobrze

Jak na kierownicy był nabity atest lub homologacja - źle

 

Ja również podchodzę do tematu w ten sposób.

 

Taż tak uważam :)

Napisano

Za koła wystające za obrys pojazdu

Podobnie zrobiłem za koła tzn. "N"

Gościu zdziwiony bo do tej pory miał DR "KLEPANY" :?

Napisano
Gościu zdziwiony bo do tej pory miał DR "KLEPANY" :?

Jak myślisz z chciwości czy niewiedzy "klepany"???

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.