Skocz do zawartości
CHESUS12

auto tuningowe sposób badania

Rekomendowane odpowiedzi

CHESUS12

Witam kolegów

czy możecie mi powiedzieć jak na waszej stacji podchodzicie do tematu pojazdu po tzw. tuningu optycznym . Chodzi mi szczególnie o sposób przeprowadenia sprwadzenia hamulców. Czy w takim przypadku uzywacie opóźnieniomierza czy kierujecie pojazd do warsztatu aby przywrócił parametry zawieszenia na które wystawiono homologację .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

skoro skp. ma spełniać warunki co do podłoż to samochód też powinien jest takie coś jak zwis prześwit czy kąt opasania które pojazd powinien spełniać i wtedy wjedzie na stację bez problemu żeby sprawdzić hamulce .Opóżnieniomierz to bardziej do terenowych motocykli.ajeśli się nie da wjechać takim tuningiem to niech sobie klient zdejmie zderzaki wymieni sprężyny albo niech jedzie tam gdzie nie wjeżdzają :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Miałem taki przypadek gdzie klient miał tak nisko zamocowany spoiler przedniego zderzaka, że nie mógł wjechać na stację przez 5 (pięć) centymetrowy próg w drzwiach i był wielce zbulwersowany, że jak on wjedzie na stacje skoro uszkodzi auto. Pożyczyłem szczęścia na innej SKP i nie przejmowałem się tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kemor

Można wskazać stację gdzie haulce bada się na urządzeniach płytowych np.HEKA a nie na rolkach taka mała spychoterapia bo zawieszenia Kliet nie zmieni to niech ma chociż sprawdzone hamulce bo to dla naszego dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
CHESUS12

no tak ale jeśli budowa pojazdu uniemożliwia dokonanie pomiaru na rolkach to powinno sie użyć opoźnieniomierza. Tylko czy w takim przypadku jak bardzo niskie auto jest to zgodne z prawem czy baaaaaardzo naciagane???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kemor

a co z różnicami sił hamowania przecież to podstawa bezpiecznego hamowania przy dużych prędkościach - tu opóźnieniomierz nie wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luk
:hihi:;D:evil: bardzo dobre. Ale co do tematu to dla mnie jak ktos przyjedzie pojazdem o bardzo niskim profilu to na wstepie dostaje informacje o uszkodzeniach jakie go czekają po wjeździe na rolki , w wiekszości konczy sie to podwyzszeniem pojazdu o te kilkanaście cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adaś1524731544

Za zmianę tarcz hamulcowych na większe niż fabryczne też negatyw? :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Za zmianę tarcz hamulcowych na większe niż fabryczne też negatyw? :-D

Jeżeli do tych tarcz jarzmo zacisku hamulcowego nie zostanie zmienione na odpowiednie, żeby się większa tarcza zmieściła, tylko zostanie podcięte piłą kątową to z całą stanowczością N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adaś1524731544

To było raczej żartobliwe bo czekam aż u mnie się np. do tego doczepią, przecież te tuningi taka zbędna zła rzecz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
To było raczej żartobliwe

Ja również tak sądziłem, jak słuchałem kolegów po fachu którzy posiadali większy staż ode mnie i słuchałem ich opowieści z przymrużeniem oka. Dziś po kilku latach w zawodzie sam mógłbym przytoczyć takie "kwiatki" o których się normalnemu mechanikowi nawet nie śniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Tylko czy w takim przypadku jak bardzo niskie auto jest to zgodne z prawem czy baaaaaardzo naciagane???

 

Jeśli sprężyny i amory są atestowane to ok.

 

Za zmianę tarcz hamulcowych na większe niż fabryczne też negatyw?

 

To już trudniej stwierdzić, bo nie mamy danych na temat średnicy tarcz na stacji. Ale jeśli to już zostanie stwierdzone to jak wyżej.

 

No i oczywiście dane części muszą być przeznaczone do tego modelu auta.

 

przecież te tuningi taka zbędna zła rzecz

 

Tuning jest bardzo dobrą rzeczą. Poprawia właściwości trakcyjne, przyczepność i skraca drogę hamowania.

Ale nie sądzę, że to zrozumiesz, bo z takim samozaparciem bronisz wieśniacko przyciemnionych przednich szyb i Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! nych spoilerków na bagażniku, że wychodzę z założenia iż po prostu nie stać Cię na prawdziwy Tuning i nadrabiasz agrotuningiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berecik

jeśli tuning to Brabus, czy AMG lub M-Power, reszta to ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adaś1524731544

Przyciemnione szyby to praktyczna sprawa, sam mam 5 lat :) a co do agrotuningu to powiem tylko, że moja agrotuningowa Skoda klepie 5,5 sek do setki :) jeśli to nazywasz agrotunigiem to nic dziwnego, że takie auta jeżdżą tylko po fabrykach pieczątek :)

Co do tarcz to do mojego auta nie przewidują takich tarcz a pasują jak ulał tak jak jarzma i zaciski (przód z audi TT quattro roadster 312mm, tył 256 mm z Octavi RS1 ) i pracują perfekcyjnie :) a Brabus AMG itp to nie jest typowy tuning :) bo każdy może iść do sklepu i kupić coś takiego... lepiej mieć coś wyjątkowego i niepowtarzalnego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Przykład wiejskiego tuningu :shock::shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55

Wczoraj tez miałem auto po lekkim tuningu z zatrzymanym DR.Prędzej wyjechał jak wjechał na plac.!!!!! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pirat

W sobote przyjechała na okresowe przed pierwszą dziewczyna golfem III po tuningu opony poza obrys pojazdu, kierownica sportowa ale taka mała że szok (średnica 20 cm), dostała N, chociaż miała w briefie wpisane zmiany kierownicy i podany nr jej homologacji oraz wpisany nowy rozmiar opon. Czy dobrze zrobiłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Czy dobrze zrobiłem?

 

Za koła wystające za obrys pojazdu - dobrze

Jak na kierownicy był nabity atest lub homologacja - źle

:) to moje zdanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Za koła wystające za obrys pojazdu - dobrze

Jak na kierownicy był nabity atest lub homologacja - źle

Ja również podchodzę do tematu w ten sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio
Przyciemnione szyby to praktyczna sprawa, sam mam 5 lat :)

 

Ciekawe ,który to diagnosta taki " przyciemniony", że przez 5 lat walił stempel w DR. Chyba że tylko tylna była .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz
Psuj napisał/a:

Za koła wystające za obrys pojazdu - dobrze

Jak na kierownicy był nabity atest lub homologacja - źle

 

Ja również podchodzę do tematu w ten sposób.

 

Taż tak uważam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55

Za koła wystające za obrys pojazdu

Podobnie zrobiłem za koła tzn. "N"

Gościu zdziwiony bo do tej pory miał DR "KLEPANY" :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Gościu zdziwiony bo do tej pory miał DR "KLEPANY" :?

Jak myślisz z chciwości czy niewiedzy "klepany"???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.