sdi krzysztof Napisano 2 Listopad 2008 Share Napisano 2 Listopad 2008 Za pomocą vaga odłączyłem zawór agr w skodzie octavi 1,9sdi i mam pytanie dla znawców tematu czy poza tym że zatruwam bardziej środowisko bo po to on jest szkodzi to silnikowi,czy zmiana mocy to tylko mylna diagnoza o wiekszym spalani wiem..proszę o konkretną Praktyczną wiedzę...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 2 Listopad 2008 Share Napisano 2 Listopad 2008 EGR Może trochę stracić mocy. A czemu odłączyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdi krzysztof Napisano 2 Listopad 2008 Autor Share Napisano 2 Listopad 2008 ....no właśnie po to żeby zwiększyć moc i samochód naprawde lepiej idzie jeśli chodzi o jazdę dookoła [komina],w tej chwili mam 50kW ale jeśli ma to drastycznie zwiększyć spalanie to dziekuje bo jade w trase 4000 km i jeszcze czy nie szkodzi to silnikowi bo praca a raczej odgłos pracy jest inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
08/15 Napisano 2 Listopad 2008 Share Napisano 2 Listopad 2008 Zawór AGR służy głównie po to by eliminować ze spalin tlenki azotu w silnikach z zawyżonym współczynnikiem nadmiaru powietrza. Jeśli wyłączysz AGR to faktycznie możesz poczuć niewielki przyrost mocy w pewnym zakresie, lecz wiązać się on będzie z większym spalaniem. Z czegoś układ musi czerpać CO i HC do tego by katalizować NOX'y Dodatkowo recylkulacja powoduje schłodzenie mieszanki. Kiedy owej recyrkulacji zabraknie może się to objawiać wzrostem temperatury spalania. Nie wiem czy czasem nie może to spowodować skrócenia żywotności turbosprężarki. PS. Dlaczego chcąc zwiększyć moc masz gdzieś nasze płuca? Hę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 2 Listopad 2008 Share Napisano 2 Listopad 2008 Ten zawór ma jeszcze jedna ważną role ! Jeśli zmiejszymy ilość tlenu która dostaje sie do komory spalania ( poprzez dodanie spalin do kolektora ssącego) obnizymy znacznie temperature spalania, jest to taki mały "zawór bezpieczeństwa " silnika, ktory dzisiaj osiąga z małej pojemnoscie niesamowita moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdi krzysztof Napisano 12 Listopad 2008 Autor Share Napisano 12 Listopad 2008 Bardz dziękuję za podjęcie tematu, z tymi płucami no cóż ..mieszkam daleko w Toruniu hi,hi a pozatym żeby każdy tylko tak zatruwał jak ja,wiem z praktyki bo jestem diagnostą i dzisiaj też się nawąchałem ale ale powracając do tematu mam silnik bez turbiny jest to 1,9sdi 50kW,podobno nie do zdarcia.Może trafiłem na taki dobry może to że o niego dbam ..olej co 10000 km.itd rozpędziłem auto kiedyś na niemieckim paliwie do 200 km\h w zakresie 150 km\h spala 5,5l\100km jeśli nie przekraczam 120 to ....Nie do wiary 3,7l\100km.Dane te nie są wyssane z palca ,wiem mnie też cięzko było w to uwierzyć.mam przejechane dopiero 110000km auto z 2003 roku.I tak właśnie eksperementuje z tym zaworem ,a czemu a bo do samego silnika nic nie mam tylko do wyprzedzania trochę mało mocy a jak odłącze zawór to auto ..idzie,a większe spalanie tylko na niskich obrotach.Zmartwiliście mnie tylko tą temperaturą spalanie która może skrócić życie silnika tylko czy na pewno ..Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.