Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

sdi krzysztof

ZAWÓR AGR

Polecane posty

sdi krzysztof

Za pomocą vaga odłączyłem zawór agr w skodzie octavi 1,9sdi i mam pytanie dla znawców tematu czy poza tym że zatruwam bardziej środowisko bo po to on jest szkodzi to silnikowi,czy zmiana mocy to tylko mylna diagnoza o wiekszym spalani wiem..proszę o konkretną Praktyczną wiedzę...pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

EGR

 

Może trochę stracić mocy. A czemu odłączyłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdi krzysztof

....no właśnie po to żeby zwiększyć moc i samochód naprawde lepiej idzie jeśli chodzi o jazdę dookoła [komina],w tej chwili mam 50kW ale jeśli ma to drastycznie zwiększyć spalanie to dziekuje bo jade w trase 4000 km i jeszcze czy nie szkodzi to silnikowi bo praca a raczej odgłos pracy jest inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
08/15

Zawór AGR służy głównie po to by eliminować ze spalin tlenki azotu w silnikach z zawyżonym współczynnikiem nadmiaru powietrza. Jeśli wyłączysz AGR to faktycznie możesz poczuć niewielki przyrost mocy w pewnym zakresie, lecz wiązać się on będzie z większym spalaniem. Z czegoś układ musi czerpać CO i HC do tego by katalizować NOX'y

Dodatkowo recylkulacja powoduje schłodzenie mieszanki. Kiedy owej recyrkulacji zabraknie może się to objawiać wzrostem temperatury spalania. Nie wiem czy czasem nie może to spowodować skrócenia żywotności turbosprężarki.

 

PS. Dlaczego chcąc zwiększyć moc masz gdzieś nasze płuca? Hę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
berecik

Ten zawór ma jeszcze jedna ważną role ! Jeśli zmiejszymy ilość tlenu która dostaje sie do komory spalania ( poprzez dodanie spalin do kolektora ssącego) obnizymy znacznie temperature spalania, jest to taki mały "zawór bezpieczeństwa " silnika, ktory dzisiaj osiąga z małej pojemnoscie niesamowita moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sdi krzysztof

Bardz dziękuję za podjęcie tematu, z tymi płucami no cóż ..mieszkam daleko w Toruniu hi,hi a pozatym żeby każdy tylko tak zatruwał jak ja,wiem z praktyki bo jestem diagnostą i dzisiaj też się nawąchałem ale ale powracając do tematu mam silnik bez turbiny jest to 1,9sdi 50kW,podobno nie do zdarcia.Może trafiłem na taki dobry może to że o niego dbam ..olej co 10000 km.itd rozpędziłem auto kiedyś na niemieckim paliwie do 200 km\h w zakresie 150 km\h spala 5,5l\100km jeśli nie przekraczam 120 to ....Nie do wiary 3,7l\100km.Dane te nie są wyssane z palca ,wiem mnie też cięzko było w to uwierzyć.mam przejechane dopiero 110000km auto z 2003 roku.I tak właśnie eksperementuje z tym zaworem ,a czemu a bo do samego silnika nic nie mam tylko do wyprzedzania trochę mało mocy a jak odłącze zawór to auto ..idzie,a większe spalanie tylko na niskich obrotach.Zmartwiliście mnie tylko tą temperaturą spalanie która może skrócić życie silnika tylko czy na pewno ..Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.