Norbert Jezierski Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Stacje nie wydadzą zaświadczeń Diagności samochodowi wciąż nie wiedzą, jak przeprowadzać dodatkowe badania aut osobowych, które mają być uznane za ciężarowe, aby ich właściciele mogli odliczać VAT od paliwa Tymczasem 22 sierpnia wchodzi w życie zmieniona - dla celów VAT - definicja samochodu ciężarowego w karoserii osobowego, a tym samym kończy swój żywot słynny wzór Lisaka. Od tej pory autem ciężarowym będzie pojazd o dopuszczalnej masie przekraczającej 3,5 tony. Te lżejsze będą więc samochodami osobowymi, a użytkujące je firmy utracą prawo do odliczania VAT od paliwa. Chyba że pojazd zmieści się w jednej z czterech kategorii aut, które mogą zostać uznane za ciężarowe. Taką możliwość daje nowy art. 86 ust. 4 pkt 1 - 4 ustawy o VAT. Cztery wyjątki... Ustawodawca określił w nim jako ciężarowe samochody z jednym rzędem siedzeń oddzielonym od części bagażowej ścianą lub trwałą przegrodą (np. vany) oraz takie, które mają więcej niż jeden rząd siedzeń oddzielonych od części bagażowej ścianą lub trwałą przegrodą, a długość części przeznaczonej do przewozu ładunków (mierzona po podłodze) przekracza 50 proc. długości pojazdu. Do aut ciężarowych w karoserii osobowych zaliczono też auta z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków oraz takie, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu. ... potwierdzone badaniem Żeby odliczać VAT od paliwa kupowanego do takiego samochodu, trzeba jednak uzyskać specjalne zaświadczenie. Zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy o VAT ma ono potwierdzić spełnienie wymagań określonych w ust. 4 pkt 1 - 4. Co ważne, kopię tego zaświadczenia przedsiębiorca (podatnik) ma dostarczyć, w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania, naczelnikowi urzędu skarbowego. Badanie, ale jakie Jednak przedsiębiorcy, którzy chcieliby spełnić ten ustawowy obowiązek, oddając samochód na przegląd już 22 sierpnia (jeśli akurat tego dnia wypadnie im termin obowiązkowego okresowego badania technicznego), mogą mieć z tym problem. Minister infrastruktury nie wydał jeszcze rozporządzeń, w których powinien określić zakres dodatkowego badania technicznego i wysokość opłaty. Oba projekty są już w uzgodnieniach międzyresortowych, a ministerstwo zapewnia, że robi wszystko, aby zdążyć z ich opublikowaniem na czas. W projektach zaproponowano, aby dodatkowe badanie techniczne kosztowało 50 zł, a stacja diagnostyczna przeprowadzała "oględziny organoleptyczne", porównywała zapisy w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalała dane pojazdu na podstawie oględzin. Oba rozporządzenia mają wejść w życie 22 sierpnia 2005 r. Natomiast 11 sierpnia wejdzie w życie inne rozporządzenie ministra infrastruktury zmieniające przepisy dotyczące szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach. O dodatkowym badaniu mówi ono niewiele poza tym, że zgodnie z załącznikiem nr 1 organ zajmujący się rejestracją pojazdów będzie wpisywał do dowodu właściwy punkt (od 1 do 4) art. 86 ust. 4 ustawy o VAT. Nie płać dwa razy - Jeżeli do 22 sierpnia nie będzie rozporządzenia, to okręgowe stacje diagnostyczne pewnie i tak będą robiły te dodatkowe badania, wydając zaświadczenia takie, jak przy badaniach okresowych, z adnotacją w uwagach o spełnieniu wymagań ustawy o VAT - uważa Bogusław Bryczkowski, wiceprzewodniczący Rady Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. I dodaje: - Jeśli rozporządzenie się nie ukaże, to wiele zależeć będzie od podejścia urzędu skarbowego i od tego, czy zaakceptuje wpisy dokonywane przez stacje diagnostyczne. Mam nadzieję, że przedsiębiorca nie zostanie ukarany za to, że minister nie zdążył wydać przepisów wykonawczych na czas. - Dla urzędu skarbowego zaświadczenie wydane bez rozporządzenia jest nieważne. Pierwsze otrzymaliśmy już w lipcu - powiedziano nam w jednym z warszawskich urzędów skarbowych. GRAŻYNA J. LEŚNIAK Wyścig z czasem Jednym z czynników, które zdecydowały o tym, że zmiany dotyczące odliczania VAT przy nabyciu samochodów mają wejść z trzymiesięcznym opóźnieniem, była konieczność przygotowania stacji kontroli pojazdów do przeprowadzania nowego rodzaju dodatkowego badania technicznego. Jednak bez odpowiednich rozporządzeń o żadnym przygotowaniu oczywiście nie może być mowy. Jak zwykle wszystko zostało odłożone na ostatni moment setki tysięcy podatników czekających na przeprowadzenie dodatkowego badania technicznego mogą przecież poczekać... Adnotacja w dowodzie rejestracyjnym nie będzie jednak, moim zdaniem, warunkiem koniecznym do odliczania VAT od zakupu paliwa, na nerwach więc powinno się tym razem skończyć. Dodatkowe badanie techniczne, zgodnie z art. 5 ust. 1 znowelizowanej ustawy o VAT, powinno być przeprowadzone w terminie najbliższego obowiązkowego badania technicznego, nie później jednak niż przed upływem12 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy. (żródło: Rzeczpospolita, www.rp.pl) Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
WOJT999 Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Mafia u gory posiada kilka OSKP i zrobila przepis pod swoje stacje, a dlaczego tylko OSKP moze tylko to sprawdzac .MAFIA MAFIA na kazdego przyjdzie kolej Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 10 Sierpień 2005 Autor Napisano 10 Sierpień 2005 Dlaczego zaraz mafia ? Eeeee, tak daleko to bym się nie posunął w spiskowej teorii dziejów ... Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
wlodas Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Czy dobrze kumam? cokolwiek zrobimy to joby dostaniemy my . tak? Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 10 Sierpień 2005 Autor Napisano 10 Sierpień 2005 Ostatnich zawsze gryzą psy (czytaj: podatnik zawsze dostanie po d....) Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
OLEK Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Warszawka będzie miała kasę,użytkownicy pojazdów koszty,a my w stacjach robotę i co za tym idzie też kasę Cytuj
AUTO-SERWIS Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Jak sięgam pamięcią, to od czasu wejście w życie podatku vat każda nowa ekipa rządząca wymyślała nowe warunki odłiczania podatku zarówno od kupionych samochodów jak i od paliwa Cytuj
WOJT999 Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 ok OLEK ale napisz ile w twoim miescie jest OSKP a ile zwyklych stacji ktore moglyby robic takie badania a tak tylko OSKP bedzie miala full roboty,a badania wiadomo jak beda sie odywaly miarka i jechane Cytuj
rajmund zawieja Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 Masz racje miarka i heja i duża kolejka ZA 50 ZŁ a na przegląd pojadą do PSKP ZA 100ZŁ Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 10 Sierpień 2005 Autor Napisano 10 Sierpień 2005 Do końca tygodnia - w oparciu o te materiały, które już mamy (projekty, wykładnia itp.) będziemy wysyłali do wszystkich OSKP nową wersję programu - zawierająca zmienioną procedurę przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Nie czekamy na nowe rozporządzenia - nie ma sensu robić niczego na ostatnią chwilę ... Na forum zamieszczę cały komplet materiałów, jakie udało mi się pozyskac dzięki uprzejmości współpracujących z nami Wydziałów Komunikacji Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
OLEK Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 WOJT999,masz rację ,to jest dobrze dla OSKP a pozostali po innym ojcu Cytuj
adas Napisano 10 Sierpień 2005 Napisano 10 Sierpień 2005 moim zdaniem nie powinno być czegoś takiego jak SKP o rozszeżonym zakresie, powinny być tylko SKP które wykonują tylko OBT oraz OSKP które robią wszystko, kto komu zabrania rozbudowywać stację i poszeżać zakres uprawnień, musi być coś za coś ... Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 Dzisiejsze wydanie Rzeczpospolitej delikatnie kontynuuje ten wątek - poczytajcie sobie ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=567 Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
wlodas Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Jezeli pojazd ma termin badania technicznego np. w30 pazdzierniku 2005 , to moge zrobic dodatkowe badanie techniczne na potrzeby VAT, w okresie miedzy 22 sierpnia a w/w terminem OBT? Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 wlodas - możesz - tylko po co ? Ale jak Klient ma za duzo czasu wolnego i chce przyjechać do Ciebie na badanie - to ok. Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
WOJT999 Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 ADAS ok postawie OSKP kolo ciebie jestem piekarzem bedziesz zadowolony napewno (P Norberdzie program stacja 2000 poprosze na OSKP) a co ze stacjami ktore maja poszezone badania techniczne dlaczego one nie moga robic takich badan i czym sie rozni taka stacja od OSKP= tylko nazwa czesto.W czym to badanie bedzie takie niezwykle ze OSKP bedzie ja tylko robilo ,monopolisci na kazdego przyjdzie kolej Cytuj
wlodas Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Dzieki ! podejzewam ze beda przyjezdzac , bo po tych przyjazdach do tej pory , to zachowuja sie tak, jak by to wszystko bylo uzaleznione od tego ze im wczesniej badanie dodatkowe VAT ,tym wczesniej zaczna sobie odliczac. [ Dodano: 11-08-2005, 13:31 ] I nic nie daje tlumaczenie ze dopiero badania od 22 sierpnia a najlepiej przy przegladzie Cytuj
adas Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 ok WOJT999 prawo w polsce jest takie, że obok ciebie czy mnie stację SKP czy OSKP może postawić nawet krawiec czy fryzjer, jeżeli tylko będzie miał pienądze bo to nie on a diagnosta wykonuje badanie techniczne (tak w praktyce bo życie to weryfikuje) na OSKP nie ma monopolu wystarczy tylko przygotować lokal, sprzęt i diagnostów zrobić odbiór i już - jesteś monopolistą (wg ciebie) - klasyfikacja i uprawnienia stacji to materiał na inny temat który możemy rozpocząć. Pozdrawiam Cytuj
Kasciuszko Napisano 12 Sierpień 2005 Napisano 12 Sierpień 2005 Nadrukowałem sobie to to i rozdaję klientom bo nie mam nerwów już tłumaczyc tego wszytkiego Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 12 Sierpień 2005 Autor Napisano 12 Sierpień 2005 W biulertynie informacyjnym MF jest jakiś obrazowy przykład - może tamto jest lepsze do rozdawania Klientom ? Ale pomysł jest dobry Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
as Napisano 14 Sierpień 2005 Napisano 14 Sierpień 2005 Tak siedzę i myślę. Nie znalazłem na forum odpowiedzi na MOJE wątpliwości: jak traktować pojazd LUBLIN TOWOS. Wiem tylko tyle, że sprawa była omawiana na szkoleniu w Bydgoszczy i rozwiązana... Nie mogłem być na tym szkoleniu więc... dlaczego man nie wiedzieć? Pomocy! as. Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 16 Sierpień 2005 Autor Napisano 16 Sierpień 2005 No - Panowie z Bydgoszczy - o garść informacji poprosimy !!!! Wszystkiego nie musicie zdradzać Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
wlodas Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Panie Robercie, czy mozemy ,My sami i przy pomocy pana Mackowskiego ustalic do np. 19 sierpnia, jakies zasady wykonywania tych nieszczesliwych badan WAT. chodzi o to zeby wszyscy robili je w podobny sposob i zasad.np. wypunktowec jak "dziesiec przykazan" [ Dodano: 16-08-2005, 11:47 ] ma byc[ VAT] oczywiscie Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 16 Sierpień 2005 Autor Napisano 16 Sierpień 2005 Dziś (najdalej jutro) wysyłamy do wszystkich OSKP najnowszą - v.7.4.7 - wersję programu. Jeśli ktoś jest zainteresowany listą zmian, jaka pojawią się w programie - zapraszam do stosownej części forum: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=598 Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.