Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mirek.g

Badanie pojazdu z napędem 4x4

Polecane posty

mirek.g

Witam kolegów,napiszcie jak radzicie sobie z badaniem h-ców z napędem 4x4.PS.np. badanie dla policji po wypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Ja pracuje na stacji MON i mamdużo pojazdów z takimi napędami ,mam na stałe zamontowane tzw. wolne rolki

 

Również wiele firm posiada w ofercie

http://www.info.unimetal.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=1

 

Lub zgodnie z załącznikiem nr.2 dz.ust.227poz.2250\2003

 

4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców. Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim wypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu.

5. Dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opóźnienia hamowania - w odniesieniu do pojazdów, których cechy uniemożliwiają przeprowadzenie badania zgodnie z ust. 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radan

ar. 16.1.Skuteczność hamowania określa sie wskaźnikiem , który jest stosunkiem siły hamowania do siły wynikajacej z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub stosunkiem opóźnienia hamowania ( uzyskanego na drodze poziomej o nawiewrzchni twardej, suchej i czystej) do przyspieszenia ziemskiego.

2. Wskaźnik skuteczności hamowania nie może być mniejszy niz podany w tablei "Wskaźniki skuteczności hamowania", stanowiacej załącznik nr 7 do rozporządzenia.

3. Hamulce uważa się za sprawne , jeżeli wymagana skuteczność jest uzyskiwana bez nadmiernego odchylenia prostoliniowego toru ruchu pojazdui nadmiernych drgań.

4. Hamulec postojowy powinien zapewniać unieruchomienie całkowicie obciążonego pojazdu na wzniesieniu i spadku o pochyleniu co najmniej 16%, a całkowicie obciążonegozespołu pojazdów - co najmniej 8%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
llary
napiszcie jak radzicie sobie z badaniem h-ców z napędem 4x4

 

Ja mam np takie coś jak możliwośc włączenie rolek w ten sposób że jedne koło obraca się "do przodu " a drugie na tej samej osi "do tyłu" przez co działa tylko układ różnicowy badanej osi i nie przenosi momentu obrotowego na centralny układ różnicowy czy też sprzęgło wiskozowe a przez nie na drugą oś.

Rolki włanczane są dwa razy dla każdej z osi badając za każdym razem po jednym kole, oczywiście aby zrobić to dobrze należy urzywać czujnika nacisku na pedał hamulca aby za każdym razem siła z jaką pchamy na hamulec była taka sama.

 

Ten system kosztował dodatkowo do lini Carteca jakieś 2500zł, czy było warto tyle wydać :-? ... myśle że tak bo w mojej okolicy jeździ dużo takich cztero napędowców i jak już się trafi to tylko wybieram pilotem opcje 4x4 i nie myśle o jakiś podkładanych rolkach.

 

mam na stałe zamontowane tzw. wolne rolki

a co jak będzie 6x6 masz dwa kpl :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

Ja też mam przystawke do pomiaru hamulców 4x4 firmy Maha no niepowiem spory wydatek ale warto.www.wsop.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

W linii Unimetalu jest ten system w standarcie. Nie mam żadnego problemu z autami 4x4, tylko jak mam terenówkę profilaktycznie się pytam czy jest możliwość odłączenia napędu i jeśli nie to włączam opcje 4x4 w maszynerii i jest tak jak pisze llary,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Zakup przystawek

pomiaru hamulców 4x4 firmy Maha

Wmoim przypadku tak samo:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Czy wg. Was włączenie jednej rolki do ham rozłącza napęd np na tylną oś? Oczywiście kiedy druga stoi i nie obraca się w przeciwnym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drogba

z drogim autem wolałbym nie próbować , jak mam takiego od razu podkładam wolne rolki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Czy wg. Was włączenie jednej rolki do ham rozłącza napęd np na tylną oś?

 

Nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Mirek, a swoją drogą opcja szukaj nie gryzie. Kiedyś już zacząłeś taki temat... :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Czy wg. Was włączenie jednej rolki do ham rozłącza napęd np na tylną oś? Oczywiście kiedy druga stoi i nie obraca się w przeciwnym kierunku.

 

Druga rolka w tym momencie musi obracać się w przeciwnym kierunku , eliminuje to przeniesienie napędu właśnie na oś tylną i po problemie, nic nie uszkodzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Czy wg. Was włączenie jednej rolki do ham rozłącza napęd np na tylną oś? Oczywiście kiedy druga stoi i nie obraca się w przeciwnym kierunku

Napędu nie rozłączy, jeśli nawet uda się tobie to zrobić włączając tylko jedną rolkę to druga zacznie się obracać w przeciwnym kierunku/jezeli w ogóle wystartuje/ to niepracujęcy silnik zacznie działać jak prądnica i wywali bezpieczniki lub uszkodzi elektronikę rolek, a wynik pomiaru będzie powiedzmy bardzo przekłamany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

Wcześniej pisałem o rolkach pod koła, ale spsób był fajny i sie sprawdzał dopóki przy wjeździe na rolki wpadły do kanału :razz: , po prostu ześlizgnęły sie :x Cóż za entuzjazm ze strony szefa :shoot: ale maił wcześniej zgłaszane ze takowa rzecz dzieje ześlizgują sie (rolki leżą i chyba zgniją albo coś innego sie wymyślimy z nich ) . Do czego zmierzam, został wykonany telefnon do serwisu Maha, przyjechali i zamontowali system napędu rolek 4X4 i po kłopocie . Rolki włączają sie jednocześnie tylko pomiar musi być wykonywany pojedynczo czyli najpierw prawe koło a później lewe, wszystko przełączane pilotem. Systwem zapamietuje pomiar na końcu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wadi

Rolki 4x4 nie rozwiązują problemu ,mam zamontowane takie ale i tak pojazdów z napędem AWD badać nie można,niestety tyko dodatkowe wolne rolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Rolki 4x4 nie rozwiązują problemu ,mam zamontowane takie ale i tak pojazdów z napędem AWD badać nie można,niestety tyko dodatkowe wolne rolki.

Zastanów się co chciałeś powiedzieć, albo masz sprzęt albo go po prostu nie posiadasz. Ja przełączam na kompie i sprawdzam hamulce wszystkim gadzinom jakie się nawiną,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wadi

Takie mamy zalecenie od producenta rolek ,że wszystkich 4x4 badać nie wolno .Wyjątek stanowią pojazdy z dynamicznym rozdziałem mocy na poszczególne koła, często oznaczane jako AWD ,szczegółów nie znam ale np.Volvo XC 60 AWD badam na dodatkowych wolnych rolkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.