adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Tak jak jest podane w Dziale II § 4 Dz. u.776 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lama211 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 ale co oznacza wartość np 400 % ? 4-krotnie bardziej skuteczny od wymaganego ?. Z nam wytyczne z rozporządzenia. Pytanie zadał mi profesor prowadzący kierunek mechanika ruch.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Tak. Wynika to z tego, że gdybyś mógł pojazd sprawdzić dynamicznie, to przy dopuszczalnym maksymalnym nacisku na pedał uzyskałbyś tak duże siły, że wskaźnik wyniósłby właśnie tyle. Skoro masz 400 a wymagany jest 50 to 8 krotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lama211 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 czyli wpływ na tak dużą wartość ma np: korektor siły hamowania czy wspomaganie układu hamulcowego przy pracującym silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Siły jakie uzyskujesz na stanowisku badawczym, zależą przede wszystkim od nacisków poszczególnych osi. Im oś ma większy nacisk, tym większą siłę wygenerujesz w trakcie pomiaru, przed nastąpieniem poślizgu kół. Dlatego wprowadzono wskaźnik obliczeniowy, ponieważ na SKP nie masz z reguły, możliwości badania pojazdu obciążonego do DMC, więc żeby uniknąć sytuacji, że "pusty" pojazd blokuje rolki już przy delikatnym naciśnięciu na pedał, to robi się wyliczankę, ile tej siły by było i jaki wskaźnik by się osiągnęło, gdyby można było pojazd zbadać obciążony i nacisnąć na pedał z maksymalną dozwoloną siłą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lama211 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 czyli to powiedzmy 400 % uzyskałbym w samochodzie o wadze DMC i przy maksymalnym dopuszczalnym nacisku na pedał hamulca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Czysto teoretycznie, bo jest to na podstawie obliczeń. W praktyce takiego wskaźnika byś nie uzyskał. Ponieważ opóźnienie jakie musiałoby być przy takim badaniu to 40 m/s^2. A jak zapewne Ci wiadomo, opóźnienie to iloczyn przyczepności i opóźnienia ziemskiego. Przyczepność najwyższą ma chyba suchy beton, w granicach 1,08, a opóźnienie dla SKP to 10 m/s^2. Więc aby uzyskać takie opóźnienie trzeba przydzwonić w ścianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lama211 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Dziękuję bardzo za wyjaśnienie ! [ Dodano: 08-12-2015, 21:05 ] a oto co napisał mi profesor na temat WSH obliczeniowy HR na poziomie 300 % ". Z wartości w tabeli mamy obliczeniowy WSH HR 300%, czyli siła hamowania jest 3 razy większa od nacisku dopuszczalnego, co jest bzdurą!!! Tym większą, że pomiar siły hamowania jest prowadzony przy nacisku rzeczywistym, a nie dopuszczalnym kół na rolki. Nacisk rzeczywisty kół podczas pomiarów jest znacznie mniejszy niż dopuszczalny. Zatem wynik 300% jest jeszcze większą bzdurą." i jak mam się do tego ustosunkować ? proszę o pomoc [ Dodano: 08-12-2015, 23:32 ] A czy tak duża wartość WSH obliczeniowego np 400 % nie wynika z tego że pomiaru dokonałem przy włączonym silniku co jest równoważne z włączonym mechanizmem wspomagania hamulców ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.