szymon99 Napisano 21 Grudzień 2008 Share Napisano 21 Grudzień 2008 A ja mam takie 2 problemy. Mam trasita z 1990 roku, wersja długa rama na bliźniakach. DMC tego auta w brife było na początku 3380 a potem je ktoś przekreślił i zostało wpisane 3250. Podczas 1 przeglądu w kraju, wpisali mi 3250 (1650mw 1600ład) mimo ze na tabliczce widnieje 3380. Bardzo by mi zależało żeby zwiększyć te DMC do tych 3380. Jak myślicie jest to realne? Właśnie teraz zbliża mi się kolejne badanie techniczne i chciał bym to załatwić. A mój drugi problem jest taki że mam tylko 1800 na haku (w Brifie było 1800). Bardzo by mi zależało zmienić to na 2000. Na tabliczce znamionowej na aucie nie znalazłem czegoś takiego jak DMC zestawu.... (tak sądzę). Auto ma zrobiona zabudowę przystosowaną do przewozu samochodów (autolaweta) ale jest zarejestrowany jako samochód ciężarowy. Do tej zabudowy mam zamontowaną kulkę haka jak ta poniżej: hak: http://s4.zapodaj.net/53176251.jpg.html zdjęcie tabliczki: http://s5.zapodaj.net/28806630.jpg.html Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 24 Grudzień 2008 Share Napisano 24 Grudzień 2008 z tabliczki wynika że ten samochód nie jest przystosowany do ciagniecia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 2 Styczeń 2009 Share Napisano 2 Styczeń 2009 Autolaweta jest pojazdem ciężarowym. Pogotowie techniczne jest pojazdem specjalnym. [ Dodano: 02-01-2009, 08:57 ] no i pomoc drogowa jest też pojazdem specjalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 2 Styczeń 2009 Share Napisano 2 Styczeń 2009 z tabliczki wynika że ten samochód nie jest przystosowany do ciagniecia przyczep. Arton chciałes chyba powiedzieć jak by było pole pod DMC w lini prostej zakreskowne (poziomymi kreskami) lub wstawione ,,0" zera , wówczas z tobą zgodził bym sie , w tym przypadku się nie zgadzam. Ford transit z bliźniakami niby czemu konstrukcja ramy jego miałaby nie spełniać warunków do ciągnięcia przyczepy.? A co do odpowiedzi na pytanie u mnie na przeglądzie N za niezgodność danych technicznych z DR i do poprawki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endriu03 Napisano 2 Styczeń 2009 Share Napisano 2 Styczeń 2009 Z tym dmc to jest możliwe,ale musiałbyś wrócić do stacji,która robiła pierwsze badanie i korekta badania z wpisem- dane takie jak na tabliczce i opisać to,że to zgodne z tab.pojazdu. Co do haka to może być gorzej,ale poczytaj dobrze tłumaczenie briefu,są tam czasami adnotacje,że dot.haka,które mówią,że dmc przyczepy wzrasta do xxx przy nachyleniu drogi i tu w % te pochylenie. Ważna kwestia jak to potraktuje WK, u mnie to jest możliwe z odpowiednim opisem,także warto spróbować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Styczeń 2009 Share Napisano 2 Styczeń 2009 Odnośnie DMC pojazdu to pierwsze badanie zostało przeprowadzone źle ponieważ wpis w DIP powinien być zrobiony z tabliczki znamionowej (jeśli się diagnosta pomylił to wrócić do stacji w której badanie było robione i poprosić o korektę na koszt stacji ). Odnośnie przyczepki , wpis był jak najbardziej poprawny , można go skorygować ale tylko dostarczając na badanie wyciąg ze świadectwa homologacji tego konkretnego pojazdu gdzie będzie podana ta wielkość . Odnośnie tego wpisu na tabliczce znamionowej jest to pozycja pod DMC pojazdu i dotyczy DMC zespołu pojazdów , czyli pojazdu i ciągniętej przez pojazd przyczepy ,od podanej tam wielkości odejmujemy DMC pojazdu i uzyskujemy DMC przyczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymon99 Napisano 6 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2009 Sprawa wygląda tak, ze na jednej stacji mi powiedzieli że DMC mogą zmienić ale na moje ryzyko (wystawiają jakiś papierek ze 80 parę PLN ze niezgodność z tabliczką) ale mogą mi tego nie uznać w WK, a na temat haka powiedzieli że się nic nie da zrobić, bo nie ma DMC zestawu. Na kolejnej powiedzieli mi ze zmienią wystawią papierek że niezgodność danych z Tabliczką, a hak że trzeba zajrzeć w katalogi, ale że nie teraz, bo coś tam coś tam. Pojechał na 3 stację gdzie wykonywałem przegląd i akurat spotkałem tego samego diagnostę to on mi powiedział że co z tego że na tabliczce jest tak, skoro na brifie było inaczej i musi zostać tak jak na briefie było bo on jest w WK i że WK może to zakwestionować. A co do haka to żeby w katalogi zajrzeć, ale akurat nie udało mu się znaleźć tego konkretnego modelu... i sam nie wiem co teraz robić.... co człowiek to inna opinia P.S. A w briefe na temat haka nie ma nic ze pod takim wzniesiem tyle a pod takim tyle... wiem że coś takiego jest bo już to ćwiczyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Styczeń 2009 Share Napisano 7 Styczeń 2009 na jednej stacji mi powiedzieli że DMC mogą zmienić ale na moje ryzyko Nie na Twoje ryzyko tylko z racji niezgodności DR ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.