Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

TOSPOL

Odstępstwo od warunków technicznych.

Polecane posty

TOSPOL

Przyjeżdza pojazd na pierwsze badanie techniczne po sprowadzeniu z zagranicy a kąkretnie z Japonii rok produkcji 1998 już z przełożoną kierownicą na lewa stronę.

Podczas identyfikacji pojazdu stwierdziłem, że ma tylko 11 (jedenaście) znaków w numerze VIN więc powiedziałem klientowi, że mogę wykonać badanie z wynikem negatywnym bo zgodnie z Dziennikem ustaw nr. 32. poz. 262.par.11 punkt 1. od 1995roku pojazd powinien być wyposażony w 17 (siedemnascie) znakowy VIN.

A wtedy będzie mógł pisać do ministra o odstępstwo od warunków technicznych.

On na to się zgodził i powiedział że zrobi przegląd gdzie indziej.

Z tego co teraz sie dowiedziałem to taki przegląd wykonał w Poznaniu i tam też zarejestrował ten pojazd.

W związku z taką sytuacją mam pytanie do Kolegów co myslicie o tym?

i czy odstępstowo od warunków technicznych musi być wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu? by diagnosta wykonujący kolejne okresowe badanie techniczne

miał tego potwierdzenie a własciciel pojazdu dokumentować ten fakt innymi dokumentami.

Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Tak odstępstwa są wpisywane do DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fox

Miałem kilka aut z takim problemem, mówię o okresowym badaniu. Ostatni przypadek- badanie okresowe Poloneza, który miał 16 znaków w numerze VIN oraz kilka wpisów w DR. Nigdzie nie było żadnej adnotacji o odstępstwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

16 znaków? Ale na aucie, czy w DR? Bo na aucie to raczej niemożliwe... Owszem - niektóre kasty poldków miały inne oznaczenia, jeśli były produkowane jako część zamienna, a nie jako element gotowego pojazdu, ale tam znaków było bodajże 9, czy 12...

No i pytanie z jakiej daty ten poldek.

 

Od 2001 roku istnieje obowiązek wpisywania odstępstw do DR. Adnotacja podaje nie tylko sam fakt odstępstwa, ale i jego zakres.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

były poldki z numerem 14 znakowym jeżeli miały wymienione nadwozie

wtedy nie było znaków określających typ silnika

SUPB01 CBH 00000001 silnik 1,6

SUPB01 ABF 00000001 silnik 1,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Właśnie! Bywały przypadki, że diagności patrzyli dosyć podejżliwie na nabijane później kody slinika. Często wygląd dodanego do VIN -u kodu silnika skłaniał do stwierdzenia czy aby ten co to nabijał to był trzeźwy? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Jeżeli taki "poldek" ma czternaście znaków na "blachanach", tabliczce i w DR to nie widzę podejrzliwości, kiedyś wolno było wymienić nadwozie na fabryczne z numerami nadanymi przez producenta bez określenia kodu silnika, tylko co uczynić z "kwiatkiem", który opisuje TOSPOL a ja widziałem na własne oczy, w DR i na tabliczce znamionowej siedemnaście znaków a na "blachanach" jedenaście czy dwanaście, którym brakuje pierwszych trzech czy dwóch i w środku jednej czy dwóch..., odstępstwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.