Skocz do zawartości

zmiana z ciężarowego na osobowy


koko

Rekomendowane odpowiedzi

Nie byłbym taki pewien u nas już też nie ma służby czynnej w wojsku a ścigają tych

którym udało się do niej nie pójść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • bohdang

    12

  • blakop

    10

  • rurek777

    9

  • janmarek

    5

Top Posters In This Topic

Ale moment bohdang - przyjeżdżam do Ciebie pojazdem sprowadzonym z zagranicy - ciężarowym. Powiedzmy, że w aucie wszystko gra itd. Nie robisz badania takiego pojazdu bez homologacji?? No bo na badaniu podrodzaj musisz podać. To jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robisz badania takiego pojazdu bez homologacji?? No bo na badaniu podrodzaj musisz podać. To jak?
Na pierwszym określasz podrodzaj. Ja bazuję na aktualnie homologowanych i określam tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak to określasz? Na zasadzie porównań z podobnymi? A jak podobne w Polsce są homologowane różnie - i do vanów i do furgonów itd?

Bohdang kwestionuje parę postów wyżej uprawnienia diagnosty do określania podrodzaju, mówiąc że może to zrobić tylko producent, więc pytam, jak to w praktyce na badaniach wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment. Ja nie kwestionuję uprawnienia diagnosty do określenia, m.in. podrodzaju pojazdu podczas pierwszego badania. Daleki jestem od tego. To minister finansów kwestionuje takie uprawnienia. W swojej odpowiedzi na pytania dotyczące badań "vatowskich" wyraźnie stwierdził, że SKP nie są instytucją uprawnioną do dokonywania klasyfikacji pojazdów. Dlatego właśnie uważam, że w pewnych sytuacjach lepiej nie klasyfikować samemu, tylko uzyskać właściwy papierek. Ja dobrze rozumiem paradoksalność takiej oto sytuacji: wykonuję pierwsze badanie samochodu osobowego, określam jego podrodzaj jako van, bo jestem w stanie to określić. Ale jeśli klient zechce ten pojazd przebudować na ciężarowy i będzie chciał wykonać badanie na VAT 1, to będzie musiał przedstawić mi zaświadczenie od producenta, że ten pojazd jest podrodzaju VAN. To jest sytuacja wręcz paranoidalna i ja o tym wiem, ale jeszcze raz powtarzam: nie będę się ustawiał fiskusowi na linii strzału. ::D Mam zbyt przykre doświadczenia, aby to zrobić. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawmy na boku przebudowy. A jak robisz pierwsze badanie samochodu ciężarowego z zagranicy? :) Przecież w zależności od tego co wpiszesz na DIP jako podrodzaj gość będzie mógł zrobić badanie na VAT lub nie, więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w zależności od tego co wpiszesz na DIP jako podrodzaj gość będzie mógł zrobić badanie na VAT lub nie, więc?
To minister finansów kwestionuje takie uprawnienia. W swojej odpowiedzi na pytania dotyczące badań "vatowskich" wyraźnie stwierdził, że SKP nie są instytucją uprawnioną do dokonywania klasyfikacji pojazdów.
To jest sytuacja wręcz paranoidalna

Cóż więcej można dodać :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie wpiszę: "wielozadaniowy" dla kombi. Poza tym przecież i tak w DR nie jest określony podrodzaj, więc kiedy klient przyjedzie na badanie "vatowskie", musi mi przedstawić zaświadczenie o podrodzaju od producenta, a nie od diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy w dipie nie wolno wpisać wielozadaniowy i w ogóle co to takiego jest kombi to niech będzie kombi bo taki jest ktoś wymyślił żeby zrobić lukę a diagnostę up......lić , to do jakich zadań ten wielozadaniowy służy ? :( jeśli jest to van to ma mieć jeden rząd siedzen i przegrodę , co z tego że ford galaxy będzie miał w podrodzaju van jak będzie zarejestrowany na 7 osób . powinno być tak idzie klient do us. i daje papiery , jak van to dobrze jak nie van to vooon !!!! i było by proste :-(

 

[ Dodano: 09-02-2009, 19:30 ]

a tak na trzeżwo to żaden to żaden pojazd z zagranicy na badanie vat 1 sie nie łapie no bo na podstawie czego ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy w dipie nie wolno wpisać wielozadaniowy i w ogóle co to takiego jest kombi to niech będzie kombi bo taki jest ktoś wymyślił żeby zrobić lukę a diagnostę up......lić , to do jakich zadań ten wielozadaniowy służy ? jeśli jest to van to ma mieć jeden rząd siedzen i przegrodę , co z tego że ford galaxy będzie miał w podrodzaju van jak będzie zarejestrowany na 7 osób . powinno być tak idzie klient do us. i daje papiery , jak van to dobrze jak nie van to vooon !!!! i było by proste

Rurek777 to jest masło maślane a nie wypowiedż :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pozwolisz to spróbuje wstawić przecinki:

"nigdy w dipie nie można wpisać wielozadaniowy", "i w ogóle co to takiego jest kombi", "to niech będzie kombi", "bo taki jest ktoś", "wymyślił", "żeby... :evil:

Mam nadzieje, że się nie obrazisz, taki żart :lol:::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisane tak i przeczytane :

np.

rurek777 z fajką w zębach, trzymał gazetę

rurek777 z fajką, w zębach trzymał gazetę

 

jak widać przecinek robi trochę zamieszania

:evil:

Mam nadzieje, że się nie obrazisz, taki żart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Samochód ciężarowy został sprzedany (VW Passat 2 miejsca.). Nowy właściciel nie chce mieć ciężarowego tylko osobowy. Usunięto kratę. Kupił kanapę tylną i pasy.

Moje pytanie jaka jest podstawa prawna żeby żądać dowodu zakupienia NOWYCH pasów bezpieczeństwa?

Używanych pasów nie wolno montować to jest oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie jaka jest podstawa prawna żeby żądać dowodu zakupienia NOWYCH pasów bezpieczeństwa?

 

Sam sobie odpowiedziałeś

 

Używanych pasów nie wolno montować to jest oczywiste.

 

Nie jest to nakazane wprost, ale jeśli jest lista rzeczy których nie można ponownie używać w pojeździe to jedynym względnie pewnym sposobem sprawdzenia tego jest wymaganie faktur lub paragonów na części (wiadomo dlaczego względnie pewnym- zawsze można załatwić fakturkę).

 

Ale bezpośredniego nakazu nie ma, nikt diagnoście głowy raczej nie urwie jak nie zażąda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używanych pasów nie wolno montować to jest oczywiste.

 

a kto sprawdzi lub sie domyśli że są to pasy używane nie od tego auta .... jak to stwierdzisz? Zadzwonisz do producenta i podasz numer pasu >??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to powinien już zadbać przedsiębiorca dokonujący zmiany.

To on zmieniając rodzaj pojazdu i montując dodatkowe miejsca i pasy powinien to zrobić zgodnie z obowiązującymi przepisami (jakie są fakty wie każdy).

Diagnosta ma sprawdzić poprawność działania, tym bardziej, że nie zna stanu poprzedniego auta, czy te pasy były czy nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.