Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam panowie mam pytanie czy to prawda, że w Truck-u w przeliczeniu milimetrów na stopnie ( 1mm = 0stopni i 60 minut) tak mi mówił kolega bo według mnie to 0 stopni i 6 minut,coś chyba mi kręci

Napisano

Jak dobrze pamiętam to 0 stopni 10' = 1mm, z tym że gdzieś miałem tabelę i przelicznik (której teraz nie mogę znaleźć) ,bo mamy rózne rozmiary kół i dla kół większych typu R17-20-22 może być np 1.22mm jednak tego ci teraz nie potwierdzę póki nie odnajdę tejże tabeli . Dla rozmiaru kół R13 /14 możesz smiało mieć ten przelicznik, który napisałem powyzej. Zaznaczam że nie ma tu znaczenia typ urządzenia na którym pracujesz , bo z regóły one wszystkie przeliczają minuty na stopnie i odwrotnie . Pozdrawiam

Napisano
bo mamy rózne rozmiary kół

 

Dla przyrządu rozmiar koła jest praktycznie bez znaczenia. Większość mierzy i tak w stopniach i minutach, a poza tym przyrząd montuje się centralnie względem piasty i czy koło ma 13'' czy 17'' to urządzenie jest w tej samej pozycji.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

jeżeli pomiary robimy w stopniach to nie ma znaczenia, ale gdy mamy podaną zbieżność w mm i musimy zamienić to w tym przypadku średnica felgi już ma znaczenie

 

wartość 1 stopnia zbieżności dla średnicy felgi - z instrukcji GTL Truck

14" = 6,8 mm

15" = 7,5 mm

16" = 7,8 mm

17" = 8,3 mm

17,5" = 8,51

18" = 8,72 mm

19" = 9,16 mm

20" = 9,6 mm

22" = 11 mm

22,5" = 11,35 mm

24" = 12,2 mm

 

[ Dodano: 03-02-2009, 08:56 ]

a jak kto chce, to niech sobie przypomni co to jest sinus kąta i sam oboliczy :D

http://www.matma.net.pl/trygon.php

http://sciaga.onet.pl/12521,59,19581,tabela.html

[ Dodano: 03-02-2009, 16:30 ]

ale lepiej do tego zastosować cotangens :idea:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
Dla przyrządu rozmiar koła jest praktycznie bez znaczenia. Większość mierzy i tak w stopniach i minutach, a poza tym przyrząd montuje się centralnie względem piasty i czy koło ma 13'' czy 17'' to urządzenie jest w tej samej pozycji.

 

Wiem Psuj zjadłem zęby na regulacjach geometrii kół jak pewnie każdy z nas , pisząc o rozmiarze kół miałem na myśli tabelę, którą podał Jacdiag i o nią mi chodziło.

Napisano
:piwo:piwo:piwo

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

po bliskim spotkaniu ze skanerem tabela jest w całości :D

5ae1a39eeb612_GTLtabelaprzeliczeniowa.thumb.jpg.0de4a46e297487d926164c6783c89bdc.jpg

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

  • 7 months later...
Napisano

Czy ktos z Was sam robil kalibracje Trucka? Rozkalibrowala mi sie prawa glowica. Zastanawiam sie czy musze odwiedzic serwis cz moze sam to zrobie?

Napisano

Kilka lat temu "bawiłem" się w kalibrację tego przyrządu. Jeśli masz listwę do kalibracji, to prawdopodobnie ;) sobie poradzisz. Jak dobrze pamiętam aby wejść w menu kalibracji każdej głowicy należy jednocześnie wcisnąć dwa przyciski (wydaje mi się że "strzałke" i "OK"). Oczywiście wcześniej załóż głowicę na listwę i wszystko wypoziomuj.

Napisano

Dzieki Devil, sprobuje wykonac kalibracje w poniedzialek. Masz piwo :piwo

 

[ Dodano: 12-10-2009, 13:34 ]

należy jednocześnie wcisnąć dwa przyciski (wydaje mi się że "strzałke" i "OK").
U mnie nie dziala ta kombinacja. Glowice zalozylem na listwe, wypoziomowalem. Wlaczylem funkcje ustawiania zbieznosci. Prawa glowica wskazywala ponad 1 st. rozbieznosci. Zdemontowalem oslone czujnika i tam byla mozliwosc regulacji. Nie bylo latwo trafic, ale ustawilem 0 st. 1min. Instrukcja dopuszcza +- 3 min.

Na razie nie ma reklamacji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.