Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

To jak to jest w końcu z tymi głowicami w TDI (VW/Audi) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No właśnie - wydaje się, że żywotnie zaczynam interesować się problemem.

 

Gdzieś-tam doszło do mych informatycznych uszu, że pewne partie silników TDI miały onegdaj problemy z głowicami - i nie tylko z nimi.

Stąd temat i moje pytanie - jakich silników (typ, przebieg) wystrzegać się w stajni grupy VW/Audi/Skoda/Seat ?

Napisano

Cos mi sie obilo o uszy ze chodzi o silnik v6 2,5tdi do roku 2002 w ktorych byly problemy z glowicami. Ale dokladnie to nie wiem :-(

Napisano

Z tego, co mi "się o uszy obiło" chodzi o silniki 2,0 TDI.

Napisano

Moja skodzinka zaniemogła biedaczka i w sobotę stwierdziła, że może sobie troszkę pochorować.

No i wypluła z siebie sprzęgiełko ... Ale do domu mnie dowiozła. :D

Dla wytłumaczenia - na liczniku stukneło mi przedwczoraj 219 kkm.

No i pewnie dlatego, że zdradziłem ją bardziej konkretnie szukając innego auta. :P

 

Będzie dobrze jeśli zmieszczę się w kosztach rzędu 2 kzł :(

Napisano

Bądż optymistą Norbercie zrobisz sprzęgło i znów skodzianka polata i jeszcze nieraz dowiezie cię tam gdzie chcesz a jeśli chodzi o auta grupy vw to ja jestem ich zwolennikiem i posiadaczem jednego z nich i wcale nie narzekam :cool:

Napisano
na liczniku stukneło mi przedwczoraj 219 kkm.

A myślałem że u ludzi czas liczy się na lata :D ale i tak dobry przebieg :x

219 kkm o to już czas pomyśleć o zmianie :oops: ale tak pocichaczu żeby skoda się niedowiedziała, bo jeszcze coś głupiego zrobi :x

Napisano
na liczniku stukneło mi przedwczoraj 219 kkm.

 

Ja mam na liczniku 312 kkm... i śmiga. Na mnie przypadło z tego ostatnie 50 kkm :D

Napisano

Tak Psujku ,ale to ktoś przed tobą wymieniał sprzęgiełko a może i silnik :)

Napisano

Hmm... tom ja nie pod katem naprawy tylko pod tym

219 kkm o to już czas pomyśleć o zmianie

 

200 czy 300 tysięcy na dobrego diesla to jest pikuś

Napisano
dobrego diesla to jest pikuś
racja tylko trzeba o niego dbac i do zbiornika nie lac jakiegos badziewia.
Napisano

V6 TDI ogólnie padający układ rozrządu (wałki, popychacze itp), kłopotliwa i kosztowna wymiana rozrządu, mechanik zajmujący się kuuupę czsu wyłacznie naprawą VW/Audi powiedział ze to są najgorsze silniki tego koncernu. TDI na pompowtryskach też nie ma zbyt dobrej opinii głównie z powodu częstych usterek układu zasilania. O silnikach TDI 130km znowu słyszałem że pękają tłoki na trzecim cylindrze, przerabiał to znajomy.

Napisano
TDI na pompowtryskach też nie ma zbyt dobrej opinii głównie z powodu częstych usterek układu zasilania. O silnikach TDI 130km znowu słyszałem że pękają tłoki na trzecim cylindrze

Czyli - coś mnie jeszcze może zaskoczyć - sugerujesz ?

Rozrząd już wymieniłem, lekko przed czasem (norma to 2x130 kkm, u mnie 2x100 kkm), tym razem z pompą wody.

Raz poszedł komplet tarczy hamulcowych (180 kkm), 1x klocków, amorki jeszcze nie ruszane, łożyska w kołach też.

Gumy na wahaczach wymieniłem bodajże pierwszy raz jakieś 15 kkm temu.

 

No i teraz - sprzęgło + koło dwumasowe. Boli zwłaszcza cena tego ostatniego ...

 

Generalnie - eksploatacja w normalnym tego słowa znaczeniu ...

Zodowolonym z autka, zadowolonym :D

Napisano

Z tego co wiem najżywotniejsze silniki VW to jednostka 1.9 tdi 90KM, co do reszty silników potwierdzam wasze wypowiedzi

Napisano
najżywotniejsze silniki VW to jednostka 1.9 tdi 90KM

Właśnie! - stara, sprawdzona konstrukcja

Napisano

Najżywotniejsze głowice mają silniki dolnozaworowe :)

Napisano
Najżywotniejsze głowice mają silniki dolnozaworowe :)

 

no Tomku niewatpliwie masz rację :-D

Napisano

zapomniałem jeszcze dodać o jednej wadzie silników tdi - wybijająca się płaszczyzna styku przedniej końcówki wału korbowego z kołem rozrządu. Poczatkowym objawem tej usterki jest wibracja automatycznego napinacza paska wieloklinowego przy pracy silnika na biegu jałowym, wystarczy tylko trochę dodać gazu a wiracja znika. Wibrujący napinacz dodatkowo wyciera tulejki w których jest łożyskowany, co pogłębia jeszcz grzechot spod maski. Końcowym stadium tej usterki jest wybicie się klina miedzy wałem a kołem rozrządu i jego przestawienie. Naprawa tej usterki powinna polegać na wyjęciu wału z silnika i wyszlifowaniu płaszczyzny czołowej u szlifierza. Ale producenci narzędzi już wyniuchali problem i produkują specjalne frezy (dostepne na allegro) umożliwiające wyrównanie tej powierzchni na wale zamontowanym w silniku. Aby zabezpieczyc się przed problemem należałoby w silnikach o nieznanej przeszłości podczas wymiany rozrządu wymienic także małe koło rozrzadu i dokręcić je nową śruba.

Napisano

Jak se tu czytam to cholernie usterkowe są te silniki.

Napisano

miałem kiedyś Warszawę i była z dolnym silnikiem , uszczelkę pod głowica wymieniałem tylko raz , zawory regulowane były ( kto wie niech się odezwie gdzie miała regulacje ) i miała jedną wadę spalała benzyne która była na kartki. :shock:

Napisano
miałem kiedyś Warszawę i była z dolnym silnikiem , uszczelkę pod głowica wymieniałem tylko raz , zawory regulowane były ( kto wie niech się odezwie gdzie miała regulacje ) i miała jedną wadę spalała benzyne która była na kartki. :shock:

Regulowało się po odkręceniu pokryw w bloku silnika na popychaczach. W "Warszawie" to było pół biedy, ale w "Nysie" z dolnozaworowym silnikiem to potrzebne było lusterko, żeby móc cokolwiek zobaczyć :-D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.