Norbert Jezierski Napisano 8 Luty 2009 Share Napisano 8 Luty 2009 No właśnie - wydaje się, że żywotnie zaczynam interesować się problemem. Gdzieś-tam doszło do mych informatycznych uszu, że pewne partie silników TDI miały onegdaj problemy z głowicami - i nie tylko z nimi. Stąd temat i moje pytanie - jakich silników (typ, przebieg) wystrzegać się w stajni grupy VW/Audi/Skoda/Seat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 9 Luty 2009 Share Napisano 9 Luty 2009 Cos mi sie obilo o uszy ze chodzi o silnik v6 2,5tdi do roku 2002 w ktorych byly problemy z glowicami. Ale dokladnie to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 9 Luty 2009 Share Napisano 9 Luty 2009 zmienić markę na francuskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 9 Luty 2009 Share Napisano 9 Luty 2009 Z tego, co mi "się o uszy obiło" chodzi o silniki 2,0 TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 9 Luty 2009 Autor Share Napisano 9 Luty 2009 Moja skodzinka zaniemogła biedaczka i w sobotę stwierdziła, że może sobie troszkę pochorować. No i wypluła z siebie sprzęgiełko ... Ale do domu mnie dowiozła. Dla wytłumaczenia - na liczniku stukneło mi przedwczoraj 219 kkm. No i pewnie dlatego, że zdradziłem ją bardziej konkretnie szukając innego auta. Będzie dobrze jeśli zmieszczę się w kosztach rzędu 2 kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 Bądż optymistą Norbercie zrobisz sprzęgło i znów skodzianka polata i jeszcze nieraz dowiezie cię tam gdzie chcesz a jeśli chodzi o auta grupy vw to ja jestem ich zwolennikiem i posiadaczem jednego z nich i wcale nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 na liczniku stukneło mi przedwczoraj 219 kkm. A myślałem że u ludzi czas liczy się na lata ale i tak dobry przebieg 219 kkm o to już czas pomyśleć o zmianie ale tak pocichaczu żeby skoda się niedowiedziała, bo jeszcze coś głupiego zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 na liczniku stukneło mi przedwczoraj 219 kkm. Ja mam na liczniku 312 kkm... i śmiga. Na mnie przypadło z tego ostatnie 50 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 Tak Psujku ,ale to ktoś przed tobą wymieniał sprzęgiełko a może i silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 Hmm... tom ja nie pod katem naprawy tylko pod tym 219 kkm o to już czas pomyśleć o zmianie 200 czy 300 tysięcy na dobrego diesla to jest pikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 dobrego diesla to jest pikuśracja tylko trzeba o niego dbac i do zbiornika nie lac jakiegos badziewia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 10 Luty 2009 Share Napisano 10 Luty 2009 V6 TDI ogólnie padający układ rozrządu (wałki, popychacze itp), kłopotliwa i kosztowna wymiana rozrządu, mechanik zajmujący się kuuupę czsu wyłacznie naprawą VW/Audi powiedział ze to są najgorsze silniki tego koncernu. TDI na pompowtryskach też nie ma zbyt dobrej opinii głównie z powodu częstych usterek układu zasilania. O silnikach TDI 130km znowu słyszałem że pękają tłoki na trzecim cylindrze, przerabiał to znajomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 10 Luty 2009 Autor Share Napisano 10 Luty 2009 TDI na pompowtryskach też nie ma zbyt dobrej opinii głównie z powodu częstych usterek układu zasilania. O silnikach TDI 130km znowu słyszałem że pękają tłoki na trzecim cylindrze Czyli - coś mnie jeszcze może zaskoczyć - sugerujesz ? Rozrząd już wymieniłem, lekko przed czasem (norma to 2x130 kkm, u mnie 2x100 kkm), tym razem z pompą wody. Raz poszedł komplet tarczy hamulcowych (180 kkm), 1x klocków, amorki jeszcze nie ruszane, łożyska w kołach też. Gumy na wahaczach wymieniłem bodajże pierwszy raz jakieś 15 kkm temu. No i teraz - sprzęgło + koło dwumasowe. Boli zwłaszcza cena tego ostatniego ... Generalnie - eksploatacja w normalnym tego słowa znaczeniu ... Zodowolonym z autka, zadowolonym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 11 Luty 2009 Share Napisano 11 Luty 2009 Z tego co wiem najżywotniejsze silniki VW to jednostka 1.9 tdi 90KM, co do reszty silników potwierdzam wasze wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 11 Luty 2009 Share Napisano 11 Luty 2009 najżywotniejsze silniki VW to jednostka 1.9 tdi 90KM Właśnie! - stara, sprawdzona konstrukcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 12 Luty 2009 Share Napisano 12 Luty 2009 Najżywotniejsze głowice mają silniki dolnozaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 12 Luty 2009 Share Napisano 12 Luty 2009 Najżywotniejsze głowice mają silniki dolnozaworowe no Tomku niewatpliwie masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 12 Luty 2009 Share Napisano 12 Luty 2009 Mam to wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 15 Luty 2009 Share Napisano 15 Luty 2009 zapomniałem jeszcze dodać o jednej wadzie silników tdi - wybijająca się płaszczyzna styku przedniej końcówki wału korbowego z kołem rozrządu. Poczatkowym objawem tej usterki jest wibracja automatycznego napinacza paska wieloklinowego przy pracy silnika na biegu jałowym, wystarczy tylko trochę dodać gazu a wiracja znika. Wibrujący napinacz dodatkowo wyciera tulejki w których jest łożyskowany, co pogłębia jeszcz grzechot spod maski. Końcowym stadium tej usterki jest wybicie się klina miedzy wałem a kołem rozrządu i jego przestawienie. Naprawa tej usterki powinna polegać na wyjęciu wału z silnika i wyszlifowaniu płaszczyzny czołowej u szlifierza. Ale producenci narzędzi już wyniuchali problem i produkują specjalne frezy (dostepne na allegro) umożliwiające wyrównanie tej powierzchni na wale zamontowanym w silniku. Aby zabezpieczyc się przed problemem należałoby w silnikach o nieznanej przeszłości podczas wymiany rozrządu wymienic także małe koło rozrzadu i dokręcić je nową śruba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 15 Luty 2009 Share Napisano 15 Luty 2009 Jak se tu czytam to cholernie usterkowe są te silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 15 Luty 2009 Share Napisano 15 Luty 2009 miałem kiedyś Warszawę i była z dolnym silnikiem , uszczelkę pod głowica wymieniałem tylko raz , zawory regulowane były ( kto wie niech się odezwie gdzie miała regulacje ) i miała jedną wadę spalała benzyne która była na kartki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 15 Luty 2009 Share Napisano 15 Luty 2009 miałem kiedyś Warszawę i była z dolnym silnikiem , uszczelkę pod głowica wymieniałem tylko raz , zawory regulowane były ( kto wie niech się odezwie gdzie miała regulacje ) i miała jedną wadę spalała benzyne która była na kartki. Regulowało się po odkręceniu pokryw w bloku silnika na popychaczach. W "Warszawie" to było pół biedy, ale w "Nysie" z dolnozaworowym silnikiem to potrzebne było lusterko, żeby móc cokolwiek zobaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 brawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.