Zenek Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 Panowie posiadam takie cudo zbudowane przezemnie według własnego pomysłu . Silnik Fiat Uno 1.0 , skrzynia skoda 120. zawieszenie Fiat 126p . Rurak wyposazony jest w pełne oświetlenie czyli , swiatła przód tył , przeciwmgłowe, kierunkowskazy , stop, lampa wstecznego ,klakson Ponadto na wyposażeniu jest trójkat ostrzegawczy ,kogut błyskowy, gasnica (nazdjęciach tego nie ma bo nie są uaktualnione) Moje pytanie brzmi , czy jest jaka kolwiek mozliwosc aby ten wymysł XXI wieku wprowadzić delikatnie w ruch drogowy tzn , nie mam najmniejszego zamiaru wariowac nim po drogach publicznych z zawrotną prędkoscią , chcę poprostu przejechać na pastwisko lub do lasu jadąc 300m droga publiczną ! mialem juz przygode z policją i omijam ich szerokim łukiem . Myślałem nad pojazdem wolnobieżnym ograniczając prędkośc do 25km poprzez zblokowanie gazu do pewnej granicy , pojazd ten ma takze słuzyć do ciagnięcia przyczepki i zakladania lemiesza do odsniezania . Napiszcie co o tym sadzicie , moze macie jakies sugestie lub rady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 No wszystko jasne składaka ci niie uda sie zarejestrować bo ich nie można rejestrować, a to jest składak . Zerknij na forum ile poruszanych tematów problematycznych jest z samymi kładami , do których można przyrównać twój twórczy produkt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 Jaki składak? Gość wykorzystał pewne elementy od innych pojazdów - silnik, zawieszenie itd. Ale zasadnicza konstrukcja nośna jak widać jest konstrukcji własnej (nie wiem czy to bardziej rama, czy nadwozie?) - to klasyczny SAM. Kolego - śmigaj tym pojazdem na okręgówkę - albo przynajmniej z dokumentacją i zdjęciami. Niech ocenią, czy Ci to dopuszczą do ruchu. Bo takie pojazdy dopuszcza się do ruchu na podstawie badania z OSKP. Jeśli stacja Ci powie, że tak, to uderzaj do WK - warto mieć dowód własności na silnik tego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenek Napisano 14 Luty 2009 Autor Share Napisano 14 Luty 2009 Rama : podwozie i nadwozie to jesdna całość , oczywiscie jest ona jaknajbardziej mojego wykonania i takze mi sie wydaje ze zalicza sie do sama tylko czy spełnia wszystkie warunki albo przynajmniej z dokumentacją i zdjęciami o jaką dokumentacje chodzi ? czy tylko dowód własnosci silnika czy cos wiecej ? Rozumiem ze taki dowód moge otrzymac tam gdzie nabyłem silnik czyli w stacji demontazu pojazdów ?i nadal pozostaje kwestia czy jest mozliwosc zaczepienia go jako "pojazd wolnobiezny" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 przy takim wyglądzie to N - nie ma kabiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 przy takim wyglądzie to N - nie ma kabiny Bo to kabriolet ignorancie! Co do dokumentacji - na początek zdjęcia, ale na stacji mogą wymagać udokumentowania zakupu pewnych podzespołów, czy sposobu wykonania spawów... Co do silnika - jest taki niejasny przepis przez który niektóre WK wymagają udokumentowania jego pochodzenia... Ale tylko niektóre - być może nie będzie to potrzebne Pojazd wolnobieżny... No czemu nie - ale jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenek Napisano 14 Luty 2009 Autor Share Napisano 14 Luty 2009 wy cały czas piszecie o zwykłym pojezdzie SAM , który osiąga prędkosci jak normalny samochód , Chodzi mi o to jaki jest najprostszy sposób na to aby opłacic OC a do tego potzrebny jest chyba rodzaj pojazdu , czy pojazdy wolnobiezne mają nr, podwozia ,ramy czy cos w tym stylu ? Gdyby ograniczyc prędkosc poprzez zblokowanie wszystkich biegów ,zostawienie tylko 1 i wtecznego , dodatkowo ogranicznik pedału gazu , aby pojazd nie przekraczał 25km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 Jak tak patrzę w powiększeniu na te zdjątka, to faktycznie myślę, że badania toto nie przejdzie... To zostanie Ci wolnobieżny... Jeśli ograniczysz konstrukcyjnie prędkość auta do 25 km/h to gra. Płacisz OC i jedziesz... Co warto wiedzieć - taki pojazd należy oznaczyć tabliczką z danymi właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Luty 2009 Share Napisano 14 Luty 2009 kabriolety mają drzwi i szyby [ Dodano: 14-02-2009, 21:49 ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenek Napisano 15 Luty 2009 Autor Share Napisano 15 Luty 2009 Chłopy tak jak piszecie , badanie to napewno na "N" ponieważ konstrukcja patrząc okiem fachowca nie jest technicznie idealna ,przynaje sie do tego wiec marka "SAM" raczej odpada Pojazd był budowany 2 lata temu z myślą o jezdzie po bezdrozach , wydaje mi sie takze ze chcac zarejestroiwac go jako "SAM" wymagane są błotniki , szyba ,no i przedewszystkim jakis papier na spawy konstrukcyjne. Wiec zostaje "wolnobiezny" a wiem ze jest taka mozliwosc bo spotkalem sie z takimi przypadkami . Myślałem aby prędkośc ograniczyc poprzez wyeliminowanie biegów a pozostawienie 1i wstecznego ,do tego ograniczenie pedału gazu bo on na 1 biegu poleci sporo wiecej niz 25km Wiecie moze jak sie zabrac za udokumentowanie takiego procederu ? co jest potrzebne i gdzie sie udac w pierwszej kolejnosci . Bylbym bardzo wdzieczny za sugestie i rady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 15 Luty 2009 Share Napisano 15 Luty 2009 1. opis techniczny pojazdu marki "SAM" 2. rysunek techniczny ramy konstrukcyjnej 3. cztery zdjęcia formatu 13X18 z czterech stron :przód, tył, lewa i prawa strona 4. dokumenty źródłowe podzespołów zamontowanych w pojeździe i ich opis 5. opinie rzeczoznawcy odnośnie wytrzymałości konstrukcji ramy na naciski na osie oraz na okleślenie DMC tegoż pojazdu 6. skierowanie z WK na nadanie numeru identyfikacyjnego i tabliczki znamionowej Na chwilę obecna tyle sobie przypomniałem a jak będę przy kompie w pracy moze jeszcze cos poszperam co może byc potrzebne do przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Luty 2009 Share Napisano 15 Luty 2009 Ale ustaliliśmy, że on nie chce sama - tylko poruszać się nim jako wolnobieżnym... Otóż nic nie reguluje tak do końca warunków dla tych pojazdów... Mają spełniać wymagania art. 66 PoRD - to tyle... Czy ktoś (SKP) ma to poświadczyć? Nie wiadomo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenek Napisano 15 Luty 2009 Autor Share Napisano 15 Luty 2009 Wydaje mi sie ze SKP do pojazdów wolnobieznych i maszyn rolniczyc za wyjatkiem Ciągników nie ma nic ! Jezeli spełnie wymogi pojazdu wolnobieznego podane w ustawach to bedzie ok . Następnie Tabliczka z imieniem ,nazwiskiem i adresem własciciela no i ubezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 kabriolety mają drzwi i szyby :) ale czterokołowce już nie!!! Na jakiej podstawie sądzicie, że jest to samochód??? Bo tak wynika z waszej dyskusji. (a propo's kabrio też zdarza się bez drzwi i szyb - np. UAZ - wraz z plandeką możesz zdjąć drzwi i przednią szybę.) Ciągnik rolniczy na pewno odpada - nie spełnia podstawowej definicji. To jest czterokołowiec, tylko nie mieści się z mocą silnika - czyli nie podlega rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 A więc pojazd samochodowy inny o podrodzaju inny Taki podlega rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 Myślę,że będzie lipa z emisją spalin wymaganą na dzień dzisiejszy (SAM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zenek Napisano 16 Luty 2009 Autor Share Napisano 16 Luty 2009 pojazd SAM juz sobie wybilem z głowy , mysle nad pojazdem wolnobieznym który nie przekracza 25km.h wyposazony we wszystko co zawarte w ustawie o pojazdach wolnobieznych ! tylko jak opłacic OC ? pasował by jakis nr ramy , wiecie moze jak sie z tym uporac . Myslalem zeby załatwić Faskture z jakiegos zakładu ze to on wykonał taki pojazd i nadał nr podwozia . co o tym sadzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 16 Luty 2009 Share Napisano 16 Luty 2009 A więc pojazd samochodowy inny o podrodzaju inny Taki podlega rejestracji no to znalazłeś lukę prawną, czy tam lukę w ustawie. . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Luty 2009 Share Napisano 17 Luty 2009 A więc pojazd samochodowy inny o podrodzaju inny Taki podlega rejestracji A według mnie nie podlega, bo przekracza moc silnika dla czterokołowca, była dyskusja na ten temat w dziale quadów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2009 Share Napisano 17 Luty 2009 Ale to nie jest czterokołowiec!! Tylko pojazd samochodowy inny! On może mieć mocy do woli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Luty 2009 Share Napisano 17 Luty 2009 Ale to nie jest czterokołowiec!! Tylko pojazd samochodowy inny! On może mieć mocy do woli To jak się odnieść do Twojej wypowiedzi w kontekście pisma zamieszczonego na tym forum w którym minister infrastruktury odpowiada dla marszałka sejmu, że pojazdów czterokołowych powyżej 15kW nie rejestruje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2009 Share Napisano 17 Luty 2009 Minister je podpisał? Nie pamiętam... A inne pisma z ministerstwa różne ciekawe rzeczy sobie piszą... A że aut z Francji rejestrować nie wolno i takie tam... Ma prawo ministerstwo pisać... Co z tego, że często na jeden temat piszą dwa sprzeczne pisma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.