Skocz do zawartości

Dz.U.139.1168 - gdzie wpisywać CO2 i zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie ,jestem początkujący na Waszym forum i jestem pełen podziwu ,zarówno za wyczerpujace materialy jak i styl przekazu.Barawo zycze wytrwłości.

 

[ Dodano: 11-08-2005, 10:38 ]

Mam jeszcze pytanko ,czy ma ktoś pomysł zgodnie z wejsciem w życie dzisiaj Dz.U.Nr.139.poz.1168 na wpisywanie CO 2 i rodzaju zawieszenia ,gdzie i jak to wpisywać???

Napisano

Jarek

1. Witam na forum i dzięki za tak miłe słowa.

2. Staraj się na przyszłość umieszczać posty we właściwych działach (przenosze więc Twój post do tego wg mnie właściwszego niż obecny)

3. Dz.U.139.1168 dotyczy rejestracji pojazdów i Wydziałów Komunikacji, a nie SKP - nikt niczego nigdzie na stacji nie będzie uzupełniał. Ja się w żaden sposób takiego czegoś w tym dzienniku nie doszukałem. Tekst dziennika: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=483

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Oj P. NORBERCIE - ten dziennik dotyczy organów dopuszczających pojazdy do ruchu!!

A diagnosta też dpouszcza do ruchu [pozytywny wynik badania technicznego] :!:

/Jeśli się to nie zgadza - to prosze powiedzieć na podstawie czego diagnosta ustala przy pierwszym badaniu np: rodzaj pojazdu - gdzie znajduje sie katalog marek :?: / :mrgreen:

Napisano

Czyżby fault pas ? :oops:

To jest tak, jak człowiek ma za dużo rzeczy na głowie a za mało czasu na poznawanie otaczającej nas rzeczywistości. No - ale od czego jest forum ....

Będę śledził temat ...

 

[ Dodano: 11-08-2005, 12:42 ]

Ale - czy ten przepis (CO2 i zawieszenie) nie dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na podstawie wyciągu ze śiadectwa homologacji albo odpisu decyzji zwalniającej z homologacji ? Jeśli tak - to jak ma się to do SKP ?

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

Napisano

Norbert ma rację !!!

 

"organ rejestrujacy zamieszca dane" na podstawie wyciągu z homologacji. Nic SKP do tego.

 

Piotr Barczuk

Napisano

Witam ponownie i pozdrawiam P Norberta,oczywiscie będę sie juz stosował do zasad panujących na forum.

 

drążąc dalej temat ,co do nowych pojazdów nie mam wątpliwości ze wpisu dokonuje wydział komunikacji na podstawie homologacji,prosze jednak mi powiedzieć jak to sie ma do samochodów sprowadzanych z zagranicy i po raz pierwszy rejestrowanych ,skąd pracownicy wydziału komunikaci będą wiedzieli jaki jest np. rodzaj zawieszenie w samochodzie ciężarowym ??? Moze sie myle i oby tak było ,ale mam obawy ze będą tego wymagać od nas diagnostów.

Napisano

A skąd diagnosta wezmie emisję CO2 ?

 

Piotr Barczuk

Napisano

Nie wiem, na ile takie coś sie komukolwiek przeda - przynajmniej będziecie wiedzieć, gdzie sięgać:

 

Zestawienie zużycia paliwa i emisji CO2 dla samochodów osobowych (wg Ministerstwa Infrastruktury - www.mi.gov.pl):

  • - zestawienie_zbiorcze_wedlug_marek.xls
    - zestawienie_wedlug_wartosci_emisji_co2_w_zaleznosci_od_rodzaju_paliwa.xls

 

To chyba na razie skończy ten wątek - bez względu na interpretację tego rozporządzenia :D

zestawienia_wartosci_emisji_co2.rar

Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)]

Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto.
Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]

  • 5 weeks later...
Napisano

Jarek nie bierz tak wszystkiego do siebie. Pamiętaj o furtce, którą chyba przez pomyłkę zostawił nam ustawodawca. Jak czegoś nie wiesz to zgodnie z ustawą zasadniczą odsyłaj klienta do rzeczoznawcy..Masz do tego święte prawo.

Gdyby ktoś pisząc tą ustawę myślał, to przewidziałby, że wk będą wysyłały klientów do skp. Najprostszym rozwiązaniem byłoby przekazanie danych bezpośrednio do wk ale po co. baranie łby znowu nie pomyślały albo wykombinowały sobie, że diagności przecież i tak sobie poradzą . nawet jeśli wyślą do rzeczoznawcy to przecież i tak cały koszt ich chorych pomysłów pokryje klient.

Napisano

J tu masz słuszną racje,no co zrobić taki nasz los ;););)

Napisano

Racja SZEFUNIU to WK maja to sobie same uzupełniac z homologacji .i zdaje mi sie ,ze to od ciezarowych tylko pow 3.5 t

  • 3 weeks later...
Napisano

a ja miałem ostatnio klijenta którego WK (Kraków) wysłał po zaswiadczenie na SKP o ustalenie rodzaju zawieszenia (samochód kilkuletni MAN, DMC16t), więc nie tylko z homologacji

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.