Skocz do zawartości

Amerykanskie swiatla - brak p-mgielnego tyl...


Tytus

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Jak w temacie jak podchodzicie do tego typu samochodow??? Bo ja jak na razie mam 100/100 z orginalnymi amerykanskimi reflektorami i bez p-mgielnego z tylu.

Co ciekawe oczywiscie sa to zarejestrowane w Polsce pojazdy. Ew prosze o info jak w Waszych okolicach podchodza do tego mundurowi i WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Tytus

    11

  • Piotr Barczuk

    7

  • oto_man

    6

  • Jackow

    4

Czesc

Jak w temacie jak podchodzicie do tego typu samochodow??? Bo ja jak na razie mam 100/100 z orginalnymi amerykanskimi reflektorami i bez p-mgielnego z tylu.

Co ciekawe oczywiscie sa to zarejestrowane w Polsce pojazdy. Ew prosze o info jak w Waszych okolicach podchodza do tego mundurowi i WK.

ja stawiam N za takie światła,klient ma zmienić na wersje europejską dołożyć przeciw mgłowe rzecz jasna z homologacją,ostatnio robiłem takie badanie z OKRD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w Waszych okolicach podchodza do tego mundurowi i WK.

WK nie ma nic do tego,a jeżeli chodzi o mundurowych to jak taki jeden z drugim zna się na przepisach,to przeciwmgłowe musi być i oprócz tego lampy mają mieć europejską homologację, bo jak nie to u mnie N,a u pana policjanta zabrany dowód. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

I ja tak zrobilem...dwukrotnie w ciagu tygodnia - teraz odprawiam z kwitkiem, bo bardzo sie to nie podoba szefostwu, zwlaszcza ze sprawa dotyczy zwykle mlodych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli lampy nie mają homologacji europejskiej i nie ma światła pmgielnego z tyłu to u mnie jest N

 

A jeśli ksenonny i są asymetryczne i nie mają literki E ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykańce do ksenonów na ogół nie mają spryskiwaczy, jeśli brak i światła asymetryczne to N. I za przeciwmgielne oczywiście też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez daje N, dobrze ze moj szef jest normalny bo na poczatku tez sie denerwowal ale mu wszystko opowiedzialem jak ma byc i teraz jest dobrze, ale to prawda same nowe auta przyjezdzaja a tutuaj szok bo N.

Niektore lampy maja przesłone w lampach ksenonowych (ford focus) sa asymetryczne a jak przestawi przesłone to sa prawidłowe europejskie - ale nie spotkalem sie jeszcze z tym.

A przeciwmgielne i kierunkowskazy czerwone to obowiazkow działaja mi na nerwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzało się tak, że klient po bad. P wracał do oryginałów (przekładał ) i tu jest ból. Ale ostatnio po akcji naszej kochanej drogówki ::hey niektórzy chyba zrozumieli o co cho :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przełoży po badaniu to jego ryzyko i od tego jest właśnie drogówka a diagnosta jest czysty bo na badaniu było wszystko jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektore lampy maja przesłone w lampach ksenonowych (ford focus) sa asymetryczne a jak przestawi przesłone to sa prawidłowe europejskie -

Europejskie to właśnie są asymetryczne z wyraźną granicą światła i cienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Amerykańce do ksenonów na ogół nie mają spryskiwaczy, jeśli brak i światła asymetryczne to N. I za przeciwmgielne oczywiście też.

 

Amerykanskie swiatla sa symetryczne, to w europie stosuje sie swiatla asymetryczne z wyrazna granica swiatla, cienia i zalamana linia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs dziekuje ze poprwienie mojej wypowiedzi, cos mi sie namieszalo w glowie to chyba po tych pączkach dzisiaj

Ale przyznaje ci rację :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przełoży po badaniu to jego ryzyko i od tego jest właśnie drogówka a diagnosta jest czysty bo na badaniu było wszystko jak należy
a podczas kontroli na drodze kierowca powie, że tak było zawsze i diagnosta nic nie mówił :razz::mad:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż na nieuczciwośc ludzką nic nie poradzisz ważne że na badaniu było wszystko ok.

a nie jesteśmy w stanie pilnować wszystkiego co robią posiadacze samochodów równie dobrze po zwykłym okresowym kierowca może coś wymodzić po swojemu co wcale nie musi byc zgodne z przepisami Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

a podczas kontroli na drodze kierowca powie, że tak było zawsze i diagnosta nic nie mówił :razz::mad:

 

I wlasnie tego typu tlumaczenia slysze najczesciej, "juz bylem na badaniu i bylo OK".

A najbardziej rozwalaja mnie klienci typu:

 

Ja: Nie ma pan wymaganego swiatla p-mgielnego z tylu

K: Wiem :D

 

W zasadzie badanie powinienem kontynuowac w pelnym zakresie i po uiszczeniu zaplaty poinformowac o "N" ale musze przewalczyc opory szefa.

Mam nadzieje ze z czasem mi sie uda bo to dosc lepski gosc i rowniez diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynacie mącić koledzy - pytanie jest proste:

 

Czy pojazd sprowadzony z USA musi mieć:

 

a) wszystkie elementy świetlne oznaczone europejską homologacją ?

 

b) wystarczy, że spełnia nasze przepis dotyczące między innymi: asymetrii, koloru, swiatła cofania i p. mgielnego etc., chociaż nie ma E?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Zaczynacie mącić koledzy - pytanie jest proste:

 

Czy pojazd sprowadzony z USA musi mieć:

 

a) wszystkie elementy świetlne oznaczone europejską homologacją ?

 

b) wystarczy, że spełnia nasze przepis dotyczące między innymi: asymetrii, koloru, swiatła cofania i p. mgielnego etc., chociaż nie ma E?

 

Ma spelniac nasze przepisy

P.S. Nie widze nic o homologacji w 227 poz 2250 zał 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzało się tak, że klient po bad. P wracał do oryginałów (przekładał ) i tu jest ból.:D

Tak też robią. Ale nie do wszystkich samochodów można kupić europejskie reflektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz.U 32 poz 262\2003

 

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

2) "Regulaminach EKG ONZ" - rozumie się przez to Regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych stanowiące załączniki do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 104, poz. 1135 i 1136).

 

§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:

1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";

2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;

4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;

5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.

2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.

3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.