Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ::hey Koledzy zgłasza się do mnie klijent z dokumentami zakupionego nowego agregatu

tynkarskiego zakupionego w Niemczech . Czy musi robić pierwsze badanie techniczne i

jaki termin następnego badania (masa 1200dmc).

Napisano

Ty nie wyznaczas terminu badania nowego pojazdu, wyznacza go wydział komunikacji

rejestrujący pojazd.

Napisano

A co z badaniem? klient idzie odrazu do WK z dokumentami zakupu i brifem?

Napisano

Jeśli był rejestrowany to na badanie techniczne pierwsze jak najbardziej, jesli jeszcze nie byl rejestrowany to do WK prosto z umowa kupna sprzedaży nowego pojazdu

Napisano

Dzięki koledzy! Właśnie tak myślałem tylko chciałem się upewnić.

Napisano

Najlepiej zadzwoń do WK. Ja kiedyś też tak myślałem i musiałem zrobić badanie pierwsze z ustaleniem następnego terminu badania.

Jak się potem okazało pojazd podobno nie miał homologacji i dlatego chcieli termin badania.

Napisano

No to wychodzi na to że co WK to inne przepisy.

Ja robiłem pierwsze badanie nowego pojazdu kupionego za granicą na podstawie homologacji.

Różnica była tylko taka że w DIPie było skreślone że to pojazd sprowadzony a zaznaczone było że to jedna sztuka importowanego rocznie.

Skierowało do mnie ten pojazd WK.

Napisano

i to jest najlepsze , nowy pojazd na pierwszym badaniu a tym bardziej z Niemiec :(

Napisano

Panowie - każdy nowy pojazd przed pierwsza rejestracją podlega badaniu technicznemu - art.81 się kłania. Skąd pomysł, że rejestruje się na podstawie briefu i umowy??

Oczywiście zakładam, że importer pojazdu nie uzyskał w Polsce homologacji na ten pojazd - bo niby jak importując go jako pojedynczy egzemplarz?

 

Wykonujesz pierwsze badanie techniczne i wystawiasz dokument identyfikacyjny nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie. Innej opcji nie ma i nie gadajcie, że co WK to zwyczaj bo tu nie ma innej możliwości :)

Napisano
nowy pojazd na pierwszym badaniu a tym bardziej z Niemiec

 

Jesteśmy co prawda w europie, ale nie wszystkie zagraniczne homo u nas "wchodzą" i wtedy robisz badanie

 

pierwsze badanie techniczne i wystawiasz dokument identyfikacyjny nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie.

 

A co do terminu badania to kiedyś myślałem, że stacja wyznacza na trzy lata. Ale po dokładnym przeanalizowaniu przepisów uważam, że tnb ustala się na trzy lata od pierwszej rejestracji a diagnosta nie wie kiedy to będzie i powinien to ustalić WK.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.