alex40 Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Witam, Koledzy zgłasza się do mnie klijent z dokumentami zakupionego nowego agregatu tynkarskiego zakupionego w Niemczech . Czy musi robić pierwsze badanie techniczne i jaki termin następnego badania (masa 1200dmc). Cytuj
TOSPOL Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Ty nie wyznaczas terminu badania nowego pojazdu, wyznacza go wydział komunikacji rejestrujący pojazd. Cytuj
alex40 Napisano 23 Luty 2009 Autor Napisano 23 Luty 2009 A co z badaniem? klient idzie odrazu do WK z dokumentami zakupu i brifem? Cytuj
radan Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Jeśli był rejestrowany to na badanie techniczne pierwsze jak najbardziej, jesli jeszcze nie byl rejestrowany to do WK prosto z umowa kupna sprzedaży nowego pojazdu Cytuj
alex40 Napisano 23 Luty 2009 Autor Napisano 23 Luty 2009 Dzięki koledzy! Właśnie tak myślałem tylko chciałem się upewnić. Cytuj
wolf Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Najlepiej zadzwoń do WK. Ja kiedyś też tak myślałem i musiałem zrobić badanie pierwsze z ustaleniem następnego terminu badania. Jak się potem okazało pojazd podobno nie miał homologacji i dlatego chcieli termin badania. Cytuj
janmarek Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 No to wychodzi na to że co WK to inne przepisy. Ja robiłem pierwsze badanie nowego pojazdu kupionego za granicą na podstawie homologacji. Różnica była tylko taka że w DIPie było skreślone że to pojazd sprowadzony a zaznaczone było że to jedna sztuka importowanego rocznie. Skierowało do mnie ten pojazd WK. Cytuj
rurek777 Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 i to jest najlepsze , nowy pojazd na pierwszym badaniu a tym bardziej z Niemiec Cytuj
blakop Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 Panowie - każdy nowy pojazd przed pierwsza rejestracją podlega badaniu technicznemu - art.81 się kłania. Skąd pomysł, że rejestruje się na podstawie briefu i umowy?? Oczywiście zakładam, że importer pojazdu nie uzyskał w Polsce homologacji na ten pojazd - bo niby jak importując go jako pojedynczy egzemplarz? Wykonujesz pierwsze badanie techniczne i wystawiasz dokument identyfikacyjny nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie. Innej opcji nie ma i nie gadajcie, że co WK to zwyczaj bo tu nie ma innej możliwości Cytuj
Psuj Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 nowy pojazd na pierwszym badaniu a tym bardziej z Niemiec Jesteśmy co prawda w europie, ale nie wszystkie zagraniczne homo u nas "wchodzą" i wtedy robisz badanie pierwsze badanie techniczne i wystawiasz dokument identyfikacyjny nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie. A co do terminu badania to kiedyś myślałem, że stacja wyznacza na trzy lata. Ale po dokładnym przeanalizowaniu przepisów uważam, że tnb ustala się na trzy lata od pierwszej rejestracji a diagnosta nie wie kiedy to będzie i powinien to ustalić WK. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.