koko Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 Czy zmieniło sie coś w sprawie ważności tachografu , było na 24 miesiace ale mam sygnał , że teraz jest od daty do daty /data legalizacji/ ??? Cytuj
bohdang Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 Obecnie tachografy podlegają prawnej kontroli metrologicznej (czyli legalizacji pierwotnej i ponownej) na zasadach określonych w Rozp. Rady EWG z 20.12.1985r., z późn. zmianami. A zmiany te mówią o tym, że aktualnie tachografy podlegają tzw. "poświadczeniu poprawności działania" uzyskanemu po okresowym badaniu wykonywanym co 2 lata, bez żadnych "fikuśnych" skrótów. Po prostu pełne 2 lata. Patrz Dz.U. z 2008r.,nr 3, poz. 13, paragraf 9. Cytuj
luk Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 Nic sie nie zmieniło. Dwa lata od daty legalizacji . Cytuj
Lorek Napisano 5 Październik 2010 Napisano 5 Październik 2010 Sprawdzenie tachografu analogowego bądź kalibracja tachografu cyfrowego jest ważna równe dwa lata. Np. jeżeli sprawdzenie/kalibracja tachografu zostało zrobione 1.01.2010r to jest ważne do 1.01.2012r Cytuj
wadi Napisano 30 Grudzień 2013 Napisano 30 Grudzień 2013 Zgłosił sie klient - zatrzymany DR za niesprawny tachograf (termin legalizacji nie minął). Czy klient powinien ponownie legalizować TACHO ,a może inaczej powinien udokumentowac sprawność ,bo na jakiej podstawie ja mam wystawić zaświadczenie o usunięciu usterki? Proszę o rady ,z góry dzieki. Cytuj
Arton Napisano 30 Grudzień 2013 Napisano 30 Grudzień 2013 ja wymagałbym zaświaczczenia z uprawnionego zakładu o sprawności tachografu. Na skp nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić. Cytuj
michal_k Napisano 30 Grudzień 2013 Napisano 30 Grudzień 2013 ja wymagałbym zaświaczczenia z uprawnionego zakładu o sprawności tachografu. Może to logiczne, ale podstawy brak... Zgłosił sie klient - zatrzymany DR za niesprawny tachograf Miał skierowanie na DBT? Cytuj
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2013 Napisano 30 Grudzień 2013 Zgłosił sie klient - zatrzymany DR za niesprawny tachograf (termin legalizacji nie minął).Czy klient powinien ponownie legalizować TACHO Jak dobrze pamiętam to tak, bo każda naprawa tachografu powinna zakończyć się ponowną legalizacją. Wówczas ponowna legalizacja jest potwierdzeniem sprawności urządzenia. Cytuj
danielg539 Napisano 30 Grudzień 2013 Napisano 30 Grudzień 2013 ponowna legalizacja jest potwierdzeniem sprawności urządzenia. I dlatego wizyta na SKP jest zbędna o ile policjant nie skierował pojazdu na DBT. Cytuj
marcinkoz2910 Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 tak jak już napisano wyżej gościu powinien udać się do punktu legalizacji tachografów tam sprawdzą co jest nie tak i go ewentualnie naprawią i dokonają legalizacji dają nową tabliczkę legalizacyjną i tu się temat kończy chyba że ma zatrzymany DR to wtedy na stacji diagnostycznej dokończy formalności swoją drogą to ciekawe co funkcjonariusze znaleźli niesprawnego w tacho Cytuj
wadi Napisano 31 Grudzień 2013 Napisano 31 Grudzień 2013 Dzieki wielki za podpowiedź.Wyjaśniam skierowanie było na DBT,a powodem było,że klient jechał na ręcznym wyrysie czasu pracy na tarczy - pytanie dlaczego TACHO nie rysowało -a może kombinacja?. Cytuj
markes30 Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Gdzieś mi umknęło - Czy niemiecką legalizację tacho honorujemy czy musi być nowa legalizacja w PL ? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Może chodziło Ci o to http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20080050029&type=2&name=D20080029.pdf § 3. Dokonanie prawnej kontroli metrologicznej wykonanej przez wΠaÊciwe instytucje metrologiczne w paƒstwach czΠonkowskich Unii Europejskiej, Republice Turcji oraz paƒstwach czΠonkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), b´dàcych stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Prezes uznaje za równowa˝ne zatwierdzeniu typu i legalizacji pierwotnej, o których mowa w rozporzàdzeniu, pod warunkiem ˝e prawna kontrola metrologiczna wykonywana przez wΠaÊciwe instytucje metrologiczne gwarantuje jednolitoÊç miar i dokΠadnoÊç pomiarów w stopniu co najmniej odpowiadajàcym przepisom szczegóΠowym okreÊlajàcym wymagania dla poszczególnych przyrzàdów pomiarowych. Cytuj
adamos Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Gdzieś mi umknęło - Czy niemiecką legalizację tacho honorujemy czy musi być nowa legalizacja w PL ? Honorujemy, przepisy o tachografach bazują na europejskich przepisach i legalizacja tachografu może być wykonana w innym kraju niż kraj rejestracji. Natomiast w sytuacji, gdy pojazd jest sprowadzony, to na wskutek zmiany NR.REJ. pojazdu właściciel musi wykonać nową kalibrację. Jak wiesz klient dopiero stały NR.REJ. dostanie po badaniu więc diagności sprawdzają tylko naklejkę. Na wydrukach z tacho widać jaki jest przypisany numer rejestracyjny. Cytuj
Qnick Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Natomiast w sytuacji, gdy pojazd jest sprowadzony, to na wskutek zmiany NR.REJ. pojazdu właściciel musi wykonać nową kalibrację. No to co w sytuacji pojazdu sprowadzonego w którym "tacho wyszło" 1. Nie dostanie P bo nie ma legalizacji tachografu; 2. Nie zarejestruje bo nie ma badania z wynikiem pozytywnym więc nie ma tablic rejestracyjnych; 3. Nie ma tablic to nie zrobi legalizacji tachografu bo jakieś tablice trzeba wpisać tylko jakie ? Cytuj
blakop Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Brać czasówki i na czasówki robić legalizację tacho, a potem reszta. A potem zgłosić się po przepisanie nr W nowym widzicie nie ma tego problemu. To jest paranoja, nie? Nie jedyna zresztą... Cytuj
Qnick Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Brać czasówki i na czasówki robić legalizację tacho, a potem reszta. A potem zgłosić się po przepisanie nr Da się tak, czy serwis tacho nie podejmie tematu lub skasuje dwa razy Cytuj
adamos Napisano 17 Wrzesień 2014 Napisano 17 Wrzesień 2014 Zmiana numeru rejestracyjnego to nowa legalizacja, od początku do końca. Tak mówią przepisy i tak postępują technicy, akurat na wydruku z tacho wszystko widać co i kiedy było robione przez technika. Mowa o tachografach cyfrowych na kartę. Cytuj
jast Napisano 18 Wrzesień 2014 Napisano 18 Wrzesień 2014 Czy ja mam bronić swoich uprawnień czy kasy właściciela pojazdu? Czy właściciel pojazdu ryzykowałby koncesją żeby tobie nie zabrali uprawnień? Cytuj
malutki Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 a co z pojazdami uprzywilejowanymi np. ; straż pożarna czy podczas badania technicznego muszą mieć ważny przegląd tachografu Cytuj
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2015 Napisano 30 Grudzień 2015 Jeżeli go ma, to ma być zalegalizowany. Cytuj
kokolino1 Napisano 9 Luty 2017 Napisano 9 Luty 2017 Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Pojazd powyżej 3.5 tony sprowadzony z zagranicy tacho cyfrowe ważna zachodnia legalizacja. Czy taki pojazd przed pierwszym badaniem ma mieć zrobioną krajową legalizację czy można zrobić badanie na dotychczasowej legalizacji? Gdzie nie czytam i sie dopytuje to różne odpowiedzi słyszę a nikt nic nie mówi jak pytam o podstawę prawną ? Chyba że coś takowego istnieje to proszę podesłanie źródła, bo albo nie umiem znaleźć albo nie mogę Pozdrawiam Cytuj
blakop Napisano 9 Luty 2017 Napisano 9 Luty 2017 No a powiedz mi tak. Powiedzmy, że masz dźwig sprowadzony z Niemiec. Do badania zażądasz UDT, czy nie, bo przecież jakąś tam formę odpowiednika naszego badania dozorowego ten pojazd ma z jakiegoś tam TUV - być może nawet ważną jeszcze. To wyślesz do UDT, czy nie? Cytuj
DARIO64 Napisano 9 Luty 2017 Napisano 9 Luty 2017 Stronę wcześniej adamos to opisał Honorujemy, przepisy o tachografach bazują na europejskich przepisach i legalizacja tachografu może być wykonana w innym kraju niż kraj rejestracji. Natomiast w sytuacji, gdy pojazd jest sprowadzony, to na wskutek zmiany NR.REJ. pojazdu właściciel musi wykonać nową kalibrację. Jak wiesz klient dopiero stały NR.REJ. dostanie po badaniu więc diagności sprawdzają tylko naklejkę. Na wydrukach z tacho widać jaki jest przypisany numer rejestracyjny. Robisz badanie na zachodniej legalizacji . Cytuj
kokolino1 Napisano 9 Luty 2017 Napisano 9 Luty 2017 No a powiedz mi tak. Powiedzmy, że masz dźwig sprowadzony z Niemiec. Do badania zażądasz UDT, czy nie, bo przecież jakąś tam formę odpowiednika naszego badania dozorowego ten pojazd ma z jakiegoś tam TUV - być może nawet ważną jeszcze. To wyślesz do UDT, czy nie? Wyślę. Stronę wcześniej adamos to opisał Honorujemy, przepisy o tachografach bazują na europejskich przepisach i legalizacja tachografu może być wykonana w innym kraju niż kraj rejestracji. Natomiast w sytuacji, gdy pojazd jest sprowadzony, to na wskutek zmiany NR.REJ. pojazdu właściciel musi wykonać nową kalibrację. Jak wiesz klient dopiero stały NR.REJ. dostanie po badaniu więc diagności sprawdzają tylko naklejkę. Na wydrukach z tacho widać jaki jest przypisany numer rejestracyjny. Robisz badanie na zachodniej legalizacji . Dziękuję za odpowiedź. A jakaś podstawa prawna ? Przepraszam za dociekliwość ale jak pisałem wcześniej albo nic nie ma na ten temat albo nie potrafię znaleźć Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.