Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

alex40

VAT

Polecane posty

alex40

Witam ::hey kolegów DIAGNOSTÓW i mam pytanko, czy ktoś wie jakie zmiany są

w przepisach dotycząch SKP a w szczególności VAT1,VAT2itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Witam ::hey kolegów DIAGNOSTÓW i mam pytanko, czy ktoś wie jakie zmiany są

w przepisach dotycząch SKP a w szczególności VAT1,VAT2itp.

Obecnie w Dz.U. nie ma żadnych zmian.

Jeśli klient zgłosi się na OSKP po takie badanie to ( na życzenie klienta) wykonujemy je.

Po wyrku ETS to czy podatnik musi wykonać badanie VAT czy nie decyduje indywidualnie US

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
Po wyrku ETS to czy podatnik musi wykonać badanie VAT czy nie decyduje indywidualnie US

Zgadza sie . US zeby zakfalifikował go do VAT klient musi przedstawic homologacje(wyciąg) na pojazd ciężarowy z ładownościa powyzej 500 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Na VAT 2 nic się nie łapie. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

widziałem sprintera na VAT-2 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozar11
widziałem sprintera na VAT-2 :)

 

 

potwierdzam Sprinter łapie się na VAT-2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo
potwierdzam Sprinter łapie się na VAT-2

Renult Master tez się łapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk

IVECO też sie łapie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
potwierdzam Sprinter łapie się na VAT-2

A jest miejsce na nogi między przednim rzędem siedzeń a tylnym? 8)

 

widziałem sprintera na VAT-2 :)

Też widziałem i sprintera i jego DR ciekawe że miał jeden rząd siedzeń i ścianę a po drugim rzędzie siedzeń nawet śladu nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

i tu jest właśnie taki myk że siedzenia tylne są przesuwane i założmy że wozi się pigmejów

albo japończyków i wtedy spełnia vat. 2 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Moje twierdzenie poparte było informacją ITS, w której stwierdzono, że mu nie istnieje na rynku pojazd, który spełniałby VAT-2.

Sam też nie miałem pojazdu, który spełniałby VAT-2 nawet Sprinter MAX.

W załączniku owa informacja.

VAT.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozar11

to w takim razie po co ten pomocny rysunek dalej (załącznik 1) i wymiary jakie musi taki pojazd spełnić,miałem Sprintera B=544cm,A=320,A jest większe od 50% B jest ,więc o co kaman?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz

Koledzy ponawiam troszke pytanie bo już dziś miałem 2 klientów którzy przyjechali po badanie tzw. na VAT tylko że osobówkami czy coś wiadomo o jakiś zmianach w przepisie o VAT dla pojazdów samochodowych. Bo albo Ja coś niewiem albo coś się zmieniło :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Coś chyba źle pomierzyłeś, bo z twoich pomiarów długość Sprintera musiałaby przekraczać długość 8,64 [m], a ekstra długi sprinter furgon ma długość 8,1 [m]. ;)

 

Źródło:

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Samochody_uzytkowe/Nowy_Sprinter_juz_w_sprzedazy,a,16244.html

 

A te zapisy w sprawie Vat i rysunki to tylko po to aby były, tak dla hecy, napisali nasi ustawodawcy. :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Koledzy ponawiam troszke pytanie bo już dziś miałem 2 klientów którzy przyjechali po badanie tzw. na VAT tylko że osobówkami czy coś wiadomo o jakiś zmianach w przepisie o VAT dla pojazdów samochodowych. Bo albo Ja coś niewiem albo coś się zmieniło :razz:

Zmieniło się tyle że Polska przegrała proces przed ETS i ustawa o VAT jest "wadliwa". W związku z tym klienci osobówkami i pozostałymi pojazdami powinni zwrócić się na piśmie do swojego US z zapytaniem o możliwość odliczania VAT. OSKP wykonuje badania VAT tylko tych pojazdów które w w/w ustawie są zapisane na życzenie klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozar11
Coś chyba źle pomierzyłeś, bo z twoich pomiarów długość Sprintera musiałaby przekraczać długość 8,64 [m], a ekstra długi sprinter furgon ma długość 8,1 [m]. ;)

 

oj chyba źle zrozumiałeś bo ty zsumowałeś wartość A i B a nie porównałeś jak już wyżej napisałem A=320 a B=524 ,więc część ładunkowa A jest większa od części pasażerskiej(x), bo jak wynika z rysunku x+A=B i wychodzi że A>50%B

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Sorry faktycznie zapędziłem się. :oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz

Koledzy ponawiam (po raz drugi) troszkę pytanie bo już dziś miałem klientów którzy przyjechali po badanie tzw. na VAT tylko że osobówkami czy coś wiadomo o jakiś zmianach w przepisie o VAT dla pojazdów samochodowych lub innych. Bo klienci słyszeli coś ale nie wiedzą co i gdzie -- jak zwykle :-?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

Do nas na stację też przychodzi wielu klientów z zapytaniem o VAT. Wykonałem więc telefon do US i dowiedziałem się że wyrok ETS jest dla nich obowiązujący i że jeśli klient przyjdzie do nich z wyciągiem z homologacji że pojazd ciężarowy i 500 kg ładowności plus zaświadczenie że spełnia dodatkowe warunki to oki. Mieli nawet pytanie jak obliczyć ładowność. Miałem takie badanie i przeszło natomiast kolega przy zmianie z osobowego na ciężarowy musiał odjąć 1osobę zgodnie z sugestią WK i tego nie rozumiem bo przecież osoby to też ładunek? :D

 

[ Dodano: 10-05-2009, 21:49 ]

W "Rzeczpospolitej" z 16.03. jest artykuł odnośne VAT-u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz
Miałem takie badanie i przeszło

OK. to że przeszło nieznaczy dobrze, może okaże się za pół roku że jednak miało być inaczej a klient jak myślisz na kogo zegna - i powie w US pan diagnosta tak mi zrobił to co niewiedział????

Ja jednak wole mieć podstawe prawną i na czymś bazować a nie na " i udało się " bo kiedyś "nie uda się" ale naprawde nieżycze nikomu tego :-( a tłumaczenie na nic się zda.

Dziąki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk
Wykonałem więc telefon do US i dowiedziałem się że wyrok ETS jest dla nich obowiązujący i że jeśli klient przyjdzie do nich z wyciągiem z homologacji że pojazd ciężarowy i 500 kg ładowności plus zaświadczenie że spełnia dodatkowe warunki

A możesz powiedzec jakie to zaświadczenie trzeba tam przedstawić z jakimi warunkami. Myśle ze to chodzi o pojazdy spełniające VAT co nas obligują, a nie pojazdy z np. 4 miejscami siedzącymi no oczywiście kratką, bo takie nie spełniaja VAT w obowiązujących nas przepisach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andmat

Coś tu nie gra, bo jeśli:

wyrok ETS jest dla nich obowiązujący i że jeśli klient przyjdzie do nich z wyciągiem z homologacji że pojazd ciężarowy i 500 kg ładowności

to po co :?:

zaświadczenie że spełnia dodatkowe warunki

Pytam pomownie za "lukiem":

A możesz powiedzec jakie to zaświadczenie trzeba tam przedstawić z jakimi warunkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50

Widzę że trochę za dużo napisałem bo to badanie to były zmiany konstrukcyjne i to wszystko. Poprostu z osobówki na ciężarowy i do US po Vat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf
Do nas na stację też przychodzi wielu klientów z zapytaniem o VAT. Wykonałem więc telefon do US i dowiedziałem się że wyrok ETS jest dla nich obowiązujący i że jeśli klient przyjdzie do nich z wyciągiem z homologacji że pojazd ciężarowy i 500 kg ładowności plus zaświadczenie że spełnia dodatkowe warunki to oki. Mieli nawet pytanie jak obliczyć ładowność. Miałem takie badanie i przeszło natomiast kolega przy zmianie z osobowego na ciężarowy musiał odjąć 1osobę zgodnie z sugestią WK i tego nie rozumiem bo przecież osoby to też ładunek? :D

 

[ Dodano: 10-05-2009, 21:49 ]

W "Rzeczpospolitej" z 16.03. jest artykuł odnośne VAT-u.

 

Zmiana miejsc jest potrzebna do wzoru Lissaka, który musi spełniać ciężarówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej3
Do nas na stację też przychodzi wielu klientów z zapytaniem o VAT. Wykonałem więc telefon do US i dowiedziałem się że wyrok ETS jest dla nich obowiązujący i że jeśli klient przyjdzie do nich z wyciągiem z homologacji że pojazd ciężarowy i 500 kg ładowności plus zaświadczenie że spełnia dodatkowe warunki to oki. Mieli nawet pytanie jak obliczyć ładowność. Miałem takie badanie i przeszło natomiast kolega przy zmianie z osobowego na ciężarowy musiał odjąć 1osobę zgodnie z sugestią WK i tego nie rozumiem bo przecież osoby to też ładunek? :D

 

[ Dodano: 10-05-2009, 21:49 ]

W "Rzeczpospolitej" z 16.03. jest artykuł odnośne VAT-u.

 

.....zaraz zaraz , to już można zmieniać z osobowego na ciężarowy? :-D:-D:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×