WOJTEK-BO Napisano 12 Maj 2009 Napisano 12 Maj 2009 Witam. Chcę kupić auto marki ZIŁ 131 z zabudowa po radiolinii.Auto w wojsku było jako specjalne i zostało sprzedane firmie,która posiada licencję na obrót mieniem koncesjonowanym.Teraz ma trafić do mnie.Wiadomo,że z uwagi na przepisy demobilizacyjne radiostacja zostanie zdemontowana.Będę miał oczywiście całą wymaganą dokumentację m.in fakturę vat z adnotacją,że jest to pojazd specjalny.Chcę aby auto dalej było jako specjalne-z tego co się zorientowałem to ,że od jakiegoś czasu nie ma możliwości rejestrowania pojazdu o dmc pow.3,5 z zapłonem iskrowym chyba,że jako specjalny.Domyślam się,że muszę jechać do rzeczoznawcy,który określi odpowiednią kwalifikację.I teraz pytanie.Jaka podkategoria może być przypisana takiej zabudowie skoro nie będzie w nim radiostacji?Czy tylko w przypadku pełnej zabudowy rzeczoznawca może uznać,że jest to pojazd specjalny?Czy może wystarczy weryfikacja w SKP uprawnionej do przeglądu takich pojazdów?Jaka jest kolejność działań jeśli chodzi o "papierologię"-po kolei.Nie mam w tym doświadczenia a zauważyłem,że np WK do których dzwoniłem podają mi różne wersje.Jedni,że najpierw muszę pobrać tablice czasowe i dowód czasowy z wpisem,że jest to pojazd specjalny i jechać z nimi na przegląd gdzie diagnosta zweryfikuje prawdziwość danych zawartych na fakturze ze stanem faktycznym.Inni,że mogę jechać z całą dokumentacją i autem np na lawecie bez tablic i dowodu czasowego a po weryfikacji dopiero dostane dowód i tablice.Możecie mi pomóc bo już całkiem skołowaciałem?.Pozdr Cytuj
blakop Napisano 12 Maj 2009 Napisano 12 Maj 2009 No i dobrze Ci powiedzieli. To Twoja sprawa jak dostaniesz się na SKP w celu wykonania badania. Możesz jechać na lawecie - możesz pobrać czasówki na dojazd. Diagnosta określi rodzaj i podrodzaj pojazdu z natury - tak jak go dostarczysz na stację - w razie wątpliwości poprosi o opinie rzeczoznawcy. Twój pojazd z tego co piszesz urządzenia i wyposażenie czyniące go specjalnym ma zdemontowane, więc nie wiem jak chcesz to zrobić, aby go z takim zapisem utrzymać. Teraz to zwykła ciężarówka. Twój pojazd nie będzie tyle rejestrowany, co przerejestrowany (bo przecież w WP był już zarejestrowany zapewne) i musi odpowiadać warunkom technicznym na dzień swojej pierwszej rejestracji, więc o ten zapłon się nie martw. Cytuj
WOJTEK-BO Napisano 12 Maj 2009 Autor Napisano 12 Maj 2009 Dziękuję za odpowiedź.Dodam,że istnieje możliwość pozostawienia radiostacji po wymontowaniu bloków nadawczo-odbiorczych,czyli auto będzie posiadało wszystkie urządzenia z tym,że radiostacja nie będzie sprawna.Czy diagnosta może mieć teoretycznie wątpliwości jeśli zobaczy kompletne wyposażenie,mimo,że radio nie będzie działało?Jak w takim przypadku może zostać zakwalifikowany ten pojazd?Czy w przepisach jakimi posługują się SKP jest jakaś kategoria na ten typ?Jeśli dobrze rozumuję to mogę pierwsze kroki zrobić z pełną dokumentacją i autem najpierw do odpowiedniej SKP a dopiero potem do WK,tak?Pytania trywialne,ale nie można się znać na wszystkim .Pozdr Cytuj
blakop Napisano 13 Maj 2009 Napisano 13 Maj 2009 Podstawą do rejestracji będzie faktura zakupu z wojska i badanie techniczne - i dopiero z kompletem takich dok. ruszasz do WK. Jeżeli pojazd będzie posiadał wyposażenie radiostacji to będzie to samochód specjalny - radiofoniczny (lub inny w zależności od dokładnej specyfiki urządzeń). Diagnosta nie musi się znać na tej aparaturze, dlatego zapewne będzie chciał przed wydaniem badania opinii rzeczoznawcy, aby potwierdzić faktyczne przeznaczenie pojazdu. Cytuj
WOJTEK-BO Napisano 13 Maj 2009 Autor Napisano 13 Maj 2009 Dzięki.Wszystko zaczyna się wreszcie klarować.Teraz tylko czekam na komplet dokumentów i zaczynam działać.Pozdr Cytuj
kowal Napisano 13 Maj 2009 Napisano 13 Maj 2009 Proponuje podczas zakupu pojazdu z AMW dokładnie dokonać sprawdzenia tabliczki znamionowej oraz numeru na nadwoziu -ramie ,bo w armii jest to traktowane troche inaczej ,po macoszemu i nikt za bardzo nie bierze tego do głowy i póżnij dochodzi do nie porozumień gdy klient jedzie na stacje diagnostyczną i tam sie okazuje że wiele rzeczy sie nie zgadza .Ostatnio miałem taki telefon z AMW -pan ze Sztumu kupił tarpana i doszło do przepychanek - żalił sie pan z agencji mienia że klient chce zwrotu kasy bo sprzedano mu niewypał prawny -ale jak sie to skończyło do końca nie wiem bo póżnij nikt sie już nie odzywał Cytuj
WOJTEK-BO Napisano 13 Maj 2009 Autor Napisano 13 Maj 2009 Na pewno tego nie przeoczę . Mam zbyt daleko do auta,żeby robić sobie kosztowne wycieczki związane z wyjaśnianiem nieścisłości.Dam znać jak już wszystko będzie załatwione i opiszę pokrótce jak przebiegała cała procedura.Może jeszcze komuś się przyda.Pozdr i dzięki za wszystkie rady. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.