sw Napisano 27 Maj 2009 Share Napisano 27 Maj 2009 Witajcie, Mam następujący problem: Mam Renault Kangoo 5 osób z kratką. Chciałbym zdjąć kratkę, a następnie w bagażniku zamontować (w firmie mającej uprawnienia do przeróbek busów) dwa fotele z innego auta. Kangoo nigdy nie było 7-osobowe. Nie słyszałem też, żeby jeździły takie za granicą i to jak sądzę jest problem. Fotele fabrycznie były w 3 rzędzie innego auta. Będą miały zamontowane 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. No ale tu też problem, jak sądzę - producent nie przewidział miejsca na montaż pasów. Trzeba będzie zrobić mocowanie do górnego zaczepu pasa. Fotele będą zamontowane w 4 punktach podłogi, w których zamocowane są na śrubach haki do blokowania bagażu. Dodam, że auta tej klasy są 7-mioosobowe (Berlingo czy Partner mają takie odmiany). Sprawdzałem jak to wygląda od strony praktycznej. Mając wzrost 182cm mieszczę się spokojnie w trzecim rzędzie (choć może nie tak wygodnie jak z przodu). Moim zamiarem jest umieszczenie na tych fotelach od czasu do czasu fotelików dziecięcych (na krótkich odcinkach, gdy podróżować będzie więcej osób). Auto ma też spory zapas ładowności, choć po zmianie VATu od paliwa już nie odliczę. Teraz pytanie: Jak to zrobić z punktu widzenia legalności i papierów? Pozdrawiam, Sławek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Maj 2009 Share Napisano 27 Maj 2009 No tak, mentalność Polaka, producent tego nie przewidział, to ja poprawię Chcesz na takiej samoróbie dzieciaki sadzać? Zastanowiłeś się co się z nimi stanie jak ktoś Ci wjedzie w tył auta? Pewnie wtedy diagnostę będziesz chciał posadzić za to, że Ci pozytywne BT wydał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Maj 2009 Share Napisano 27 Maj 2009 Kangoo nigdy nie było 7-osobowe... ... i to jak sądzę jest problem. Sam sobie odpowiedziałeś. Fotele i pasy tylko w oryginalne punkty wykonane przez producenta pojazdu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sw Napisano 27 Maj 2009 Autor Share Napisano 27 Maj 2009 No tak, mentalność Polaka, producent tego nie przewidział, to ja poprawię Chcesz na takiej samoróbie dzieciaki sadzać? To jest właśnie mentalność Polaka - ja grzecznie pytam, a Ty od razu z wyzwiskami. A posadziłbyś dziecko na tylnej kanapie w Tico? Zapewniam, że za trzecim rzędem siedzeń mam więcej miejsca niż Tico ma bagażnika. Poza tym sam fotel jest o kilkadziesiąt centymetrów wyżej. Nie oceniaj więc od razu. Pytam, żeby się dowiedzieć ZANIM to zrobię. Masz napisane "myślący użytkownik" - to zobowiązuje. Pzdr. [ Dodano: 27-05-2009, 22:44 ] Sam sobie odpowiedziałeś. Fotele i pasy tylko w oryginalne punkty wykonane przez producenta pojazdu... Buuu... A tak chciałem mieć autobus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Maj 2009 Share Napisano 27 Maj 2009 To jest właśnie mentalność Polaka - ja grzecznie pytam, a Ty od razu z wyzwiskami. W którym momencie ja Cię wyzwałem? sw, Tico ma siedzenia mocowane FABRYCZNIE, Ty chcesz zrobić samoróbkę. Gdybyś chciał tam wozić jakieś pierdoły to może bym tak nie zareagował ale Ty piszesz, że dzieciaki chcesz posadzić w miejscach, które wkrętami przykręcisz zwyczajnie do podłogi Wiesz jaka siła działa na fotel/kanapę w momencie wypadku? Obejrzyj kilka programów na temat lekkomyślności rodziców, a na przyszłość zapewne nawet nie zaświta Ci w głowie taki pomysł. P.S. Nie chciałem Cię urazić, a raczej wyperswadować dość zdecydowanie ten pomysł. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sw Napisano 27 Maj 2009 Autor Share Napisano 27 Maj 2009 No z tymi wkrętami to trochę przesada. Miejsce montażu fotela jest wzmocnione (z innych przyczyn). Niestety z montażem pasów, przyznaję, klapa. Jeszcze jedno pytanie: Na jakiej zasadzie przerabiane są auta dostawcze na busy? Czy w tym przypadku stosuje się inne przepisy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Maj 2009 Share Napisano 27 Maj 2009 Punktem spornym są tu punkty kotwiczenia foteli i pasów. Widzisz - producent wydaje miliony na to, żeby przetestować dokładnie gdzie i w jaki sposób przymocować m.in. fotele, pasy, jak je zabezpieczyć itd. Crush testy, pomiary i co tylko. I producent ręczy swoją głową za to, że w trakcie wypadku ten fotel sam w sobie nie będzie nam zagrażał i jego konstrukcja nie przyczyni się dodatkowo do powiększenia obrażeń. Ty zaś weźmiesz sobie cztery śrubki, przypasujesz je w otwory które były w bagażniku pierwotnie do czego innego i chcesz na tym jeździć. Cóż - niewykluczone, że taki montaż w pełni będzie odpowiadał prawidłom sztuki, będzie w pełni bezpieczny i w niczym nie będzie ustępował mocowaniom fabrycznym. Tylko kto i jak w warunkach warsztatowych ma to stwierdzić? Na pewno nie SKP, a nawet instytucja rzeczoznawcy jest tu wysoce wątpliwa. Nad oryginalnym mocowaniem pracował sztab fachowców w laboratoriach, a tu przyjdzie Pan z teczką i powie, że wszystko gra? Sprawa rozbija się więc o to, że przeciętny diagnosta nie będzie chciał brać na siebie odpowiedzialności za legalizacje takiej konstrukcji, która jest bezpośrednio związana z bezpieczeństwem pasywnym w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sw Napisano 27 Maj 2009 Autor Share Napisano 27 Maj 2009 Sprawa rozbija się więc o to, że przeciętny diagnosta nie będzie chciał brać na siebie odpowiedzialności za legalizacje takiej konstrukcji, która jest bezpośrednio związana z bezpieczeństwem pasywnym w aucie. Właśnie dlatego moje pytanie na forum. Nawiasem mówiąc w dwu SKP usłyszałem "jasne, nie ma sprawy, podbijemy". Tyle, że mnie nie o pieczątkę chodzi, a o dobre rozwiązanie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 28 Maj 2009 Share Napisano 28 Maj 2009 Lepiej sprzedać taki samochód i dopłacić do 7 miejscowego, na pewno bezpieczniej, a współczuję tym którzy podbijają takie przypadki bo kiedyś jak coś się stanie to ktoś im podbije przepustkę na widzenie z rodziną w ZK. A Tobie gratuluję że nie chodzi tylko o pieczątkę ale też o zgodność z przepisami i bezpieczeństwem a nie jak niektórym kierowcom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 28 Maj 2009 Share Napisano 28 Maj 2009 Wg. mnie kangoo w żaden sposób nie będzie odpowiadało pojazdowi z 7-mioma miejscami i ,,szacunek " dla tego kto to przerobi i podbije Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Maj 2009 Share Napisano 28 Maj 2009 za co ten szacunek ? za głupotę nie ma orginalnych mocowań znaczy że pojazd nie jest przystosowany do przebudowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 w trakcie tej dyskusji padło pytanie jak przechodzą badania samochody typ np vw transporter blaszak, którego potem przerabia się na 6 lub więcej miejsc. Robi to firma, wycina okna, i jakoś montuje fabryczne lub własnej roboty kanapy. Jak w takim przypadku to traktujecie, tam też pewnie nie ma żadnych fabrycznych punktów mocowania bo jest blaszana, wzmocniona podłoga. pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 jak przechodzą badania Z naruszeniem przepisów. Dobrze wszyscy wiemy, że w każdym zawodzie znajdują się czarne owce, które za pieniądze zrobią wszystko, albo po prostu są niedouczeni i nieświadomie łamią przepisy. Kiedyś mój były szef po moim stwierdzeniu, że auto ma kute numery powiedział - "ale przecież są zgodne z dowodem rejestracyjnym" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 Przeróbki na busy przeważnie nie odpowiadają warunkom technicznym i nie tak dawno mieliśmy tu nawet przytoczony temat takich przeróbek busów, które ocierały się już faktycznie o absurd. Proszę mnie teraz nie zakrzyczeć, ale tak z drugiej strony - pomijając jawne fuszerki, czy konstrukcje już z samego założenia złe, to tak myślę - czy naprawdę dołożenie rzędu siedzeń do pojazdu jest czynnością a'wykonalną dla dobrze przygotowanego warsztatu? Czy tez nie za bardzo się zagalopowujemy z twierdzeniem, że nie ma możliwości prawidłowej przeróbki pojazdu w taki sposób? A jak zbuduję pojazd marki SAM to co? Tam wszystko będzie wykonane przez mnie - fotele też, i co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 30 Maj 2009 Share Napisano 30 Maj 2009 za co ten szacunek ? za głupotę nie ma orginalnych mocowań znaczy że pojazd nie jest przystosowany do przebudowy . Kolego rurek777 ten,,szacunek" to drwina i tak jak napisałeś może być tylko za głupotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 30 Maj 2009 Share Napisano 30 Maj 2009 Jak w takim przypadku to traktujecie, tam też pewnie nie ma żadnych fabrycznych punktów mocowania bo jest blaszana, wzmocniona podłoga W pojazdach tej samej marki ale o innym przeznaczeniu płyta podłogowa jest taka sama i posiadają taki same punkty kotwiczenia zazwyczaj zamaskowane. Więc firmy podejmują się przebudowy a diagnosta swierdza czy zostało wykonane w sposób prawidłowy /dygresja -skąd wiadomo jak pojazd wyglądał przed przebudową ? dlatego pisanie że głupota itp to lekka przesada / Pomysł z Kangoo to lekka przesada więc proponuję posłuchać kolegi Pitata ikupić gotowe autko 7-mio osobowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Maj 2009 Share Napisano 30 Maj 2009 W pojazdach tej samej marki ale o innym przeznaczeniu płyta podłogowa jest taka sama Absolutnie nie mogę się z tym zgodzić. Nawet pojazdy homologowane pod tą sama homologacją ale o innym wariancie czy wersji potrafią mieć znaczące różnice konstrukcyjne w tym względzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 30 Maj 2009 Share Napisano 30 Maj 2009 Absolutnie nie mogę się z tym zgodzić. Nawet pojazdy homologowane pod tą sama homologacją ale o innym wariancie czy wersji potrafią mieć znaczące różnice konstrukcyjne w tym względzie Z doświadczenia wiem że mają podobne ale nie naprawiam wszystkich pojazdów więc nie będę się upierał--- ale swoją drogą jaka byłaby zasadność ekonomiczna wykonywania różnych płyt podłogowych np. fiat sc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 30 Maj 2009 Share Napisano 30 Maj 2009 iras napisał/a: W pojazdach tej samej marki ale o innym przeznaczeniu płyta podłogowa jest taka sama Absolutnie nie mogę się z tym zgodzić. Nawet pojazdy homologowane pod tą sama homologacją ale o innym wariancie czy wersji potrafią mieć znaczące różnice konstrukcyjne w tym względzie. Płyta podłogowa jest taka sama w wielu modelach aut tego samego koncernu/grupy właśnie ze względów ekonomicznych. Przykład: Golf IV, Jetta II i Octavia II mają tą samą płytę podłogową. Jakby płytę podłogową ktoś sobie zamawiał w salonie na zamówienie to musiałby być baaaardzo zamożnym człowiekiem o ile byłoby to w ogóle możliwe nawet przy założeniu sporych nakładów $-ów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Maj 2009 Share Napisano 31 Maj 2009 Oczywiście, ale od tej zasady są wyjątki - i to liczne, bo taka sama konstrukcja płyty podłogowej nie musi oznaczać, że posiada ona identyczne punkty kotwiczenia i możliwość ich wykorzystania. Choć oczywiście często tak. Nie można jednak generalizować - czy to w jedną, czy w drugą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 31 Maj 2009 Share Napisano 31 Maj 2009 Generalnie chodzi o płytę podłogową lub nadwozie auta osobowego ciężarowego np Sprinter, T4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 1 Czerwiec 2009 Share Napisano 1 Czerwiec 2009 Przy przeróbce busa ja żądam zaświadczenia od producenta ,że auto z tym vin-em jest rownież homologowane na więcej osób .Pamiętajcie np nie każdy VW Transporter ma podłogę przystosowaną do montaży siedzeń!! Ubezpieczajcie się bo w razie wypadku NIE MA ZMIŁUJ winnego trzeba znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 vw t-4 . d.m.c. 2590kg, mw-1850kg według dow.,l. m -5. klient chce dołożyć 2miejsca . jest to poj. ciężarowy i dalej ma być ciężarowy . punkty kotwiczenia są . da się.? [ Dodano: 20-12-2010, 13:47 ] bo mnie to na 5 nie bardzo wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 bo mnie to na 5 nie bardzo wychodzi W/g tej podpowiedzi to na 5 powinno dać radę ale na 7 nie. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=73553#73553 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 vw t-4 . d.m.c. 2590kg, mw-1850kg według dow.,l. m -5. klient chce dołożyć 2miejsca . jest to poj. ciężarowy i dalej ma być ciężarowy 7 miejscowej ciężarówki z tego to raczej nie da się zrobić, ale jak ktoś potrafił zrobić 5 miejscową to pewnie i z 7 miejscowa by sobie poradził . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.