Skocz do zawartości

Jaki olej lać


blakop
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Sorki, że tutaj, ale jakoś nie wiedziałem gdzie.

Zmieniam olej w aucie - do tej pory lałem Mobil SuperS (półsyntetyczny) 10W40. Sęk w tym, że auto zaczęło brać tego leju więcej niż ustawa przewiduje. Auto (benzyna) stare jak świat przebieg jak do księżyca i z powrotem - przy czym ani tam widocznie nie kopci, nie gubi też ani kropelki... Więc gdzie ten olej?

Poradzono mi wlać teraz olej o większej lepkości np. 15W40 ale jak tak patrzę to już przeważnie mineralne są...

Pytanie zatem krótkie - trzymać się tego oleju co dotychczas, czy rzeczywiście brać inny olej (jaki?) w nadziei, że będzie lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 15 tyś, bo co tyle się wymienia półsyntetyk. 15W ty TYLKO mineralne, nie ma innych. Jak bierze od max do min między okresami to jest ok, jak nie to przejdź na mineralny. Na jakiś czas pomoże... Pewnie jeszcze gazik w autku??? tak to jest z tym ustrojstwem niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo olej przepala albo gdzieś on wycieka, innej opcji nie ma.

Choć powiedzenie, 'dużo' jest pojęciem względnym więc napisz ile go bierze bo być może mieścisz się w normie producenta lub nieco ją przekraczasz, co przy przebiegu o jakim piszesz jest raczej normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo olej przepala albo gdzieś on wycieka, innej opcji nie ma.

Choć powiedzenie, 'dużo' jest pojęciem względnym więc napisz ile go bierze bo być może mieścisz się w normie producenta lub nieco ją przekraczasz,

Ja jezdzę ten sam.wiekowym-w tym roku osiągnął wiek dojrzały i nie dolewam ani grama od zmiany do zmiany/10W/40/.Musi Ci spalać lub gubi.Jnnej przyczyny w tym przypadku nie widzę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - tylko nie spadnijcie z krzeseł - litra na 1000 km bierze w ciemno :) Półtora też weźmie. Wycieków brak. tak się domyślam, że spala...

Czyli co - lać teraz mineralny 15w40? Też MOBIL'a, czy wszystko jedno? (tak gaz jest w autku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - tylko nie spadnijcie z krzeseł - litra na 1000 km bierze w ciemno Półtora też weźmie.

Łał, to wiecej strat niz pozytku z takiej furki. Chyba ze sentyment trzyma to mały remoncik sie szykuje. No mozna jeszca podpisac umowe olejową z dostawcą :lol: olejów. Krocie zarobią, ale tak poważnie to zmiana oleju na gęściejszy przy takim poborze nic Ci nie da. Będzie brał w początkowej fazie faktycznie ciut mało :D no lae później wróci wszystko do normy. Ale sa jeszce specyfiki nie wiem czy dobrą nazwe podam (doktorek) wlewasz do silnika i zużycie oleju spada w jakim tam stopniu. Dawkujesz go co wymine .A co do gazu to nie tem powód że oliwe bierze :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych "doktorków" to jet lipa,wiem z doświadczenia,to jest dobre przed sprzedażą,czyli na krotki okres.Pamiętajcie Panowie,że wszystkie markowe oleje posiadają te dodatki uszczelniające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlałem takiego doktorka i miał wyciszyć silnik i lipa szkoda pieniędzy lepiej dołożyć i wymienić pierścienie i uszczelniacze na trzonkach zaworowych .Moje auto miało 33 lata i taki zabieg dał wynik pozytywny czyli przestał brać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo... przy takim zużyciu to żadna zmiana oleju ani specyfiki nie pomogą :D

 

Zacznij od uszczelniaczy zaworów, najprostsze a przy gazie często najskuteczniejsze. Dobry mechanik zrobi ci to bez demontażu głowicy. Rozmontuje tylko klawiaturę i rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od uszczelniaczy zaworów, najprostsze a przy gazie często najskuteczniejsze. Dobry mechanik zrobi ci to bez demontażu głowicy. Rozmontuje tylko klawiaturę i rozrząd.

 

Kiedy mam podjechać w takim razie? :) O tych pierścieniach to wiem... Ale może po wakacjach. Auto użytkowane okazyjnie, więc spokojnie.

No dobra - czyli zmieniać olej na obojętnie co, czy jednak zalać go tym mineralnym? Bo zmienić muszę na 100% już teraz, a naprawa o której wiem to tak jak mówię jeszcze te 2-3 tysie musi przejechać.

 

A kto to podbil?

Normy spalania są OK. I to jest właśnie paradoks systemu badań technicznych w Polsce :)

 

Bardzo proszę o szybka odpowiedź - dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - czyli zmieniać olej na obojętnie co, czy jednak zalać go tym mineralnym?

 

Zalej go tym co do tej pory. Jeśli usterka zostanie usunięta nie ma sensu zmieniać marki i typu oleju. Zresztą zmiana na 15W czy nawet 20W50 (zima przy -10 rozrusznikiem pewnie nie ukręcisz silnika :D) przy takim spalaniu nie ma sensu. A jak przejdziesz na mineralny to już na półsyntetyk nie wrócisz... chyba, że po kapitalce...

 

Kiedy mam podjechać w takim razie?

 

Kiedy chcesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz przyczynę pożerania oleju jak posiadasz gas i wszystko na temat.......zmień auto na disla

 

:lol::lol::lol:

Wtedy będziesz wymieniał dwumasę, turbinę, przepływkę dość regularnie.

Zmień na diesla koszty wzrosną dwu/trzykrotnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - daj namiary na priv.

 

Zbankrutujesz na oleju dojeżdżając do mnie :P Ale mówię serio, zanim dasz mechanikowi zapytaj się czy ci to zrobi bez demontażu głowicy. Bo wielu nawet nie wie że tak można :D a duuuużo taniej dla klienta i szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem nie było to tak, że zbyt szybko wjechałeś w zimną wodę z wygrzanym silnikiem ?

Wg stanu mojej wiedzy są auta mniej i bardziej na to czułe - Twoje należy (niestety) do tych bardziej ...

Pierścienie welcome ... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mogę cos dopowiedzieć to ja zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia sprężania to wiele wyjasni. Mozna zrobić równiez sprawdzenie ciśnienia sprężania z próbą olejową to więcej wyjasni. Mozemy wyjsc z załozenia, ze zniszczeniu/wypracowaniu/ uległy pierscienie, ale to nie wszystko bo moze sie okazać, ze gładź cylindra wygląda tragicznie i po wymianie pierścieni bedzie jeszcze gorzej. Sprawa nastepna to głowica - wypalone zawory, uszczelniacze zawrów puszczaja olej.

A tak w ogóle to nie zalecam nikomu jazdy na olejach pół i pełen syntetyk w silnikach z bardzo duzym przebiegiem poniewaz dobry olej myje silnik a tym samym w starym gruchocie powoduje jego rozszczelnienie.

 

Pozdro i życzę podjecia dobrej decyzji bo mozna sie wykosztopwać a efekt będzie zerowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem nie było to tak, że zbyt szybko wjechałeś w zimną wodę z wygrzanym silnikiem ?

 

Jak do tego doszedłeś? 8)

 

Wniosek z tego - nie robić nic, lać olej i tyle ;)

 

A Ty się Psuj teraz nie wymiguj - mądrować to każdy się może, że coś tam można zrobić lepiej... Zrób to! :)

 

PS Czujnik ciśnienia jest na wyposażeniu i wskazania są w normie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.