pan siara Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Od lat stacje przeprowadzają badania dodatkowe pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych. Polega ono na, no właśnie na czym? Otóż Na sprawdzeniu plomb i sterty papierków, czyli na czymś co bez trudu w czasie kontroli drogowej mogą sprawdzić niestrudzeni inspektorzy ITD i policjanci. Dlaczego wciąga się w to diagnostów? Proszę o komentarz, bo może ja to źle rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Sierpień 2005 Share Napisano 18 Sierpień 2005 Przepis jest przepis. Klient płaci to i sprawdzamy. Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi a tym bardziej o jakie plomby ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 19 Sierpień 2005 Share Napisano 19 Sierpień 2005 Pan Siara - prawie caly dzial 9 - ty ADR jest dla nas ...a jest tam troche rzeczy wypisanych do sprawdzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 20 Sierpień 2005 Share Napisano 20 Sierpień 2005 Przepraszam, ale moim skromnym zdaniem cała trudność badania pojazdu z ADR polega na skrupulatnym sprawdzeniu stanu tech. prawie śruba po śrubie z użyciem całej swojej wiedzy techn. ( żeby nie odbiło się czkawką po kolejnej wywrotce np. cysterny ), a dodatkowe wyposażenie takiego pojazdu nie może być problemem bo albo to ma albo nie, oczywiście z działem 9 ADR trzeba się zapoznać ale to tylko rozwlekłe 22 str. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 25 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2005 czy to znaczy, że te do przewozu materiałów niebezpiecznych sprawdzasz śruba po śrubie a resztę ciężarówek olewasz?!! a do drugiego kolegi , jesli nie wiesz jakie plomby to chyba nie robisz takich badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andew Napisano 30 Sierpień 2005 Share Napisano 30 Sierpień 2005 Pan Siara łapiesz mnie za język. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 7 Wrzesień 2005 Share Napisano 7 Wrzesień 2005 Czy samochód asenizacyjny podlega pod adr (jeżeli tak -jak sklasyfikować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Wrzesień 2005 Share Napisano 8 Wrzesień 2005 Dziennik ustaw 193 poz.1617 z 2002 w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych nic na ten temat nie mówi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 8 Wrzesień 2005 Share Napisano 8 Wrzesień 2005 Dziennik ustaw 193 poz.1617 z 2002 mówi o wymaganiach pojazdu . Obiło mi się o uszy że tak , a klasyfikuje się go jako materiały zakaźne .Nie jestem pewien .(może fekalia tak się klasyfikuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Wrzesień 2005 Share Napisano 8 Wrzesień 2005 jak również czego nie można wozić tym pojazdem i jak wykonać obsługe po dniu pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 8 Wrzesień 2005 Share Napisano 8 Wrzesień 2005 samochód asenizacyjny służy głównie do przewozu fekali (po to stwożony) i wydaje mi się że ma coś wspólnego z materiałami zakaźnymi . W końcu woźi po ulicach fekalia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 9 Wrzesień 2005 Share Napisano 9 Wrzesień 2005 Pojazd asenizacyjny podlega dozorowi przez TDT nie jako do przewozu materiałów niebezpiecznych, ale jako zbiornik ciśnieniowy. Podczas wizyty na skp panowie z TDT niby przypadkiem zapytali "czy na waszej stacji nie przeprowadza się badań pojazdów asenizacyjnych" i wtedy mnie oświecili. Od tego czasu każdy pojazd asenizacyjny kierujemy do TDT. Oczywiście odbywa się to z wielkimi zgrzytami, ale każdy przywozi protokół z badania TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 9 Wrzesień 2005 Share Napisano 9 Wrzesień 2005 Czy pod TDT podlegają również zbiorniki np.wody na polewaczkach ,zbiorniki do przewozu wody , mleka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vacum Napisano 11 Wrzesień 2005 Share Napisano 11 Wrzesień 2005 Pojazd asenizacyjny podlega dozorowi przez TDT nie jako do przewozu materiałów niebezpiecznych, ale jako zbiornik ciśnieniowy. Sami nie wpadlibyśmy na to chyba. Po mieście jeżdżą ciśnieniowe bomby pełne g..na. Normalnie horror I smieszno i straszno, ale faktycznie podpada to pod przepisy Dz. U. 2002 nr120_1021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 12 Wrzesień 2005 Share Napisano 12 Wrzesień 2005 Widziałem poruszający się po drodze samochód asenizacyjny i był oznaczony z bokku zbiornika nalepka materiały zakaźne a z przodu i z tyłu tablice żółte -czy to nadgorliwość ? A co do zbiornkia to faky podlego pod TDT ( pytałem specjalistów od ARD i zdania są podzielone) [ Dodano: 27-09-2005, 14:34 ] Panowie z okręgowych , jak jest w końcu z pojazdami asenizacyjnymi ? Czy tak jak pisał pan andmat ? Na pewno były u was takie pojazdy i czy możecie się podzielić informacją jak je rejestrowaliście ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niezgdar Napisano 6 Październik 2005 Share Napisano 6 Październik 2005 Widocznie pojazd przewożił materiały zakażne np ze szpitala sklasyfikowane w klasie 6,2 zgodnie z zasadami znakowania powinien miec na pomarańczowej tablicy numer un materiału i kod zagrożenia oraz rablice 6,2 z drugiej strony czy pojazd ten spełnał wymogi techniczne ADR???? DGSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janko Napisano 4 Listopad 2005 Share Napisano 4 Listopad 2005 Sporo czasu minęło i jakoś nikt się nie wypowiedział . Jest informacja dotycząca pojazdów asenizacyjnych na stronie PISKP ale jest tylko dla wtajemniczonych , może ktoś taki jest i podzieli się wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 9 Listopad 2005 Share Napisano 9 Listopad 2005 Pismo które otrzymałem z PISKP ,podaje że dozór cystern paliwowych przeprowadza się co dwa lata. Ostatnio przyjechał Jelcz i miał wystawione dokumenty na 3lata , a cysterny na podwoziu STAR 266 przeprowadza się próbę ciśnieniową co roku i wystawia dokumenty. Jak to w końcu jest [ Dodano: 09-11-2005, 13:45 ] kolego Janko wysłałem na twoją pocztę informację o poj.asenizacyjnych ,ale widzę że do dnia dzisiejszego nie odebrałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam Karczewski Napisano 15 Listopad 2005 Share Napisano 15 Listopad 2005 Pojazd asenizacyjny wozi odpady niebezpieczne. Więc powinien podlegać ADR - i kropka. To co wozi to odpady lub ścieki skażone biologicznie. Tylko dlatego , że koszt modernizacji takiego auta jest zbyt duży , nie podlega pod ADR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 4 Styczeń 2006 Share Napisano 4 Styczeń 2006 Pojazd asenizacyjny powinien spełniać wymagania techniczna dla danego pojazdu plus wymagania w sprawie pojazdów asenizacyjnych dz.u. nr. 193,poz.1617 z 2002r. Mile widziane nalepki nr.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Styczeń 2006 Share Napisano 14 Styczeń 2006 Pojazdy asenizacyjne z oznakowaniem ADR http://www.budromet.com.pl/index1.html?http%3A%2F%2Fwww.budromet.com.pl%2FKobit%2Fasenizacyjne.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 14 Styczeń 2006 Share Napisano 14 Styczeń 2006 Pojazdy asenizacyjne pieszczotliwie zwane coca-cola powinny podlegać pod DT ponieważ: (Dz. U. Nr 193 poz.1617 z dnia 22 listopada 2002 r.) § 7. Przy opróżnianiu zbiornika w pojazdach asenizacyjnych ciśnienie panujące w tym zbiorniku nie może przekraczać ciśnienia wynoszącego 0,6 MPa. Czyli panuje tutaj jakieś ciśnienie tj.do 0,6MPa (Dz. U. Nr 120 poz.1021 z dnia 29 lipca 2002 r.) § 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych: 1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego: g) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów nie zaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara, tutaj też występuje ciśnienie różne od atmosferycznego Myślę, że powinny być sprawdzane przez DT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Styczeń 2006 Share Napisano 14 Styczeń 2006 Darek dzwonili w tej sprawie do dozoru do Olsztyna - oczywiście wojskowego i oni twierdzą ,że nie mają żadnych wytycznych - chyba absurd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 14 Styczeń 2006 Share Napisano 14 Styczeń 2006 To ich w kamasze ale to tylko wojsko.Tu wszystko jest dziwne, nikt nie może pojąć iż przepisy wojskowe powinny być identyczne jak cywilne w stosunku do transportu, SKP i WDT, ADR. Takie ich głupie gadanie nie mają wytycznych - od kogo skoro nikt się na tym nie zna, tylko osoby zainteresowane, które są na dole. Góra nic nie robi ku temu aby jakoś przepisy były spójne. A jak powstaje rozporządzenie MON to jak jest problem to "nie dotyczy wojska". Śmieszne, jak mam problem w pracy lub w firmie to go rozwiązuję, a nie chowam łba w piasek, ponieważ możesz zostać wyru......y nie wiedząc przez kogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 26 Styczeń 2006 Share Napisano 26 Styczeń 2006 Pracowalem na stacji wojskowej która, miała uprawnienia równierz do kontroli pojazdów cywilnych jako diagnosta przez 10 lat i i w stosunku do pojazdów ascenizacyjnych wojskowych kierowałem sie zawsze takimi samyni wymaganiami jak do pojazdów cywilnych to jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. (Dz. U. Nr. 193, poz. 1617). Dziennik ten określa wszystkie warunki dla pojazdów ascenizacyjnych w związku z tym po co ta bezowocna dyskusja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.