Skocz do zawartości

badanie poj. przyst. do przewozu materiałów niebezpiecznych


pan siara
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Od lat stacje przeprowadzają badania dodatkowe pojazdów przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych. Polega ono na, no właśnie na czym? Otóż Na sprawdzeniu plomb i sterty papierków, czyli na czymś co bez trudu w czasie kontroli drogowej mogą sprawdzić niestrudzeni inspektorzy ITD i policjanci. Dlaczego wciąga się w to diagnostów? Proszę o komentarz, bo może ja to źle rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale moim skromnym zdaniem cała trudność badania pojazdu z ADR polega na skrupulatnym sprawdzeniu stanu tech. prawie śruba po śrubie z użyciem całej swojej wiedzy techn. ( żeby nie odbiło się czkawką po kolejnej wywrotce np. cysterny ), a dodatkowe wyposażenie takiego pojazdu nie może być problemem bo albo to ma albo nie, oczywiście z działem 9 ADR trzeba się zapoznać ale to tylko rozwlekłe 22 str.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to znaczy, że te do przewozu materiałów niebezpiecznych sprawdzasz śruba po śrubie a resztę ciężarówek olewasz?!! a do drugiego kolegi , jesli nie wiesz jakie plomby to chyba nie robisz takich badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziennik ustaw 193 poz.1617 z 2002 mówi o wymaganiach pojazdu .

Obiło mi się o uszy że tak , a klasyfikuje się go jako materiały zakaźne .Nie jestem pewien .(może fekalia tak się klasyfikuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód asenizacyjny służy głównie do przewozu fekali (po to stwożony) i wydaje mi się że ma coś wspólnego z materiałami zakaźnymi . W końcu woźi po ulicach fekalia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd asenizacyjny podlega dozorowi przez TDT nie jako do przewozu materiałów niebezpiecznych, ale jako zbiornik ciśnieniowy.

Podczas wizyty na skp panowie z TDT niby przypadkiem zapytali "czy na waszej stacji nie przeprowadza się badań pojazdów asenizacyjnych" i wtedy mnie oświecili.

Od tego czasu każdy pojazd asenizacyjny kierujemy do TDT. Oczywiście odbywa się to z wielkimi zgrzytami, ale każdy przywozi protokół z badania TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd asenizacyjny podlega dozorowi przez TDT nie jako do przewozu materiałów niebezpiecznych, ale jako zbiornik ciśnieniowy.

 

Sami nie wpadlibyśmy na to chyba. Po mieście jeżdżą ciśnieniowe bomby pełne g..na.

Normalnie horror :mrgreen:

I smieszno i straszno, ale faktycznie podpada to pod przepisy Dz. U. 2002 nr120_1021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem poruszający się po drodze samochód asenizacyjny i był oznaczony z bokku zbiornika nalepka materiały zakaźne a z przodu i z tyłu tablice żółte -czy to nadgorliwość ? A co do zbiornkia to faky podlego pod TDT

( pytałem specjalistów od ARD i zdania są podzielone)

 

[ Dodano: 27-09-2005, 14:34 ]

Panowie z okręgowych , jak jest w końcu z pojazdami asenizacyjnymi ?

Czy tak jak pisał pan andmat ? Na pewno były u was takie pojazdy i czy możecie się podzielić informacją jak je rejestrowaliście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Widocznie pojazd przewożił materiały zakażne np ze szpitala sklasyfikowane w klasie 6,2 zgodnie z zasadami znakowania powinien miec na pomarańczowej tablicy numer un materiału i kod zagrożenia oraz rablice 6,2 z drugiej strony czy pojazd ten spełnał wymogi techniczne ADR????

 

DGSA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Sporo czasu minęło i jakoś nikt się nie wypowiedział .

Jest informacja dotycząca pojazdów asenizacyjnych na stronie PISKP ale jest tylko dla wtajemniczonych , może ktoś taki jest i podzieli się wiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pismo które otrzymałem z PISKP ,podaje że dozór cystern paliwowych przeprowadza się

co dwa lata. Ostatnio przyjechał Jelcz i miał wystawione dokumenty na 3lata , a cysterny

na podwoziu STAR 266 przeprowadza się próbę ciśnieniową co roku i wystawia dokumenty.

Jak to w końcu jest :shock:

 

[ Dodano: 09-11-2005, 13:45 ]

kolego Janko wysłałem na twoją pocztę informację o poj.asenizacyjnych ,ale widzę że do dnia dzisiejszego nie odebrałeś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd asenizacyjny wozi odpady niebezpieczne. Więc powinien podlegać ADR - i kropka. To co wozi to odpady lub ścieki skażone biologicznie. Tylko dlatego , że koszt modernizacji takiego auta jest zbyt duży , nie podlega pod ADR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pojazd asenizacyjny powinien spełniać wymagania techniczna dla danego pojazdu plus wymagania

w sprawie pojazdów asenizacyjnych dz.u. nr. 193,poz.1617 z 2002r.

Mile widziane nalepki nr.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pojazdy asenizacyjne pieszczotliwie zwane coca-cola powinny podlegać pod DT ponieważ:

 

(Dz. U. Nr 193 poz.1617 z dnia 22 listopada 2002 r.)

§ 7. Przy opróżnianiu zbiornika w pojazdach asenizacyjnych ciśnienie panujące w tym zbiorniku nie może przekraczać ciśnienia wynoszącego 0,6 MPa.

Czyli panuje tutaj jakieś ciśnienie tj.do 0,6MPa

 

(Dz. U. Nr 120 poz.1021 z dnia 29 lipca 2002 r.)

§ 1. Dozorowi technicznemu podlegają następujące rodzaje urządzeń technicznych:

1) urządzenia ciśnieniowe, w których znajdują się ciecze lub gazy pod ciśnieniem różnym od atmosferycznego:

g) zbiorniki, w tym cysterny, do przewozu materiałów nie zaliczonych jako niebezpieczne, które są pod ciśnieniem napełniane, opróżniane lub przewożone, dla których iloczyn nadciśnienia i pojemności jest większy niż 50 barów x dm3, a nadciśnienie jest wyższe niż 0,5 bara,

 

tutaj też występuje ciśnienie różne od atmosferycznego

 

Myślę, że powinny być sprawdzane przez DT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ich w kamasze :lol: ale to tylko wojsko.Tu wszystko jest dziwne, nikt nie może pojąć iż przepisy wojskowe powinny być identyczne jak cywilne w stosunku do transportu, SKP i WDT, ADR. Takie ich głupie gadanie nie mają wytycznych - od kogo skoro nikt się na tym nie zna, tylko osoby zainteresowane, które są na dole. Góra nic nie robi ku temu aby jakoś przepisy były spójne. A jak powstaje rozporządzenie MON to jak jest problem to "nie dotyczy wojska". Śmieszne, jak mam problem w pracy lub w firmie to go rozwiązuję, a nie chowam łba w piasek, ponieważ możesz zostać wyru......y nie wiedząc przez kogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pracowalem na stacji wojskowej która, miała uprawnienia równierz do kontroli pojazdów cywilnych jako diagnosta przez 10 lat i i w stosunku do pojazdów ascenizacyjnych wojskowych kierowałem sie zawsze

takimi samyni wymaganiami jak do pojazdów cywilnych to jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury

z dnia 12 listopada 2002r. (Dz. U. Nr. 193, poz. 1617).

Dziennik ten określa wszystkie warunki dla pojazdów ascenizacyjnych w związku z tym po co ta bezowocna dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.