Skocz do zawartości

TACHOGRAFY


Nowicjusz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się skonsultować z kolegami czy na dzień dzisiejszy nadal obowiązuje ROZPORZĄDZENIA RADY (EWG) NR 3820/85 co do tacha :?

A pytanie moje brzmi: od jakiej DMC pojazd musi mieć tacho i od jakiej daty pierwszej rejestracji :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • zjc

    7

  • wolf

    16

  • JANUSZ60

    6

  • danielg539

    6

Top Posters In This Topic

Z punktu widzenia SKP tacho nas interesuje jeśli jest zamontowane to ma posiadać legalizację.Obowiązek posiadania jest Autobus na 100 km i Pojazdy ADR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek.g ma rację jeśli chodzi o tacho z punktu SKP.

Jeśli zaś chodzi o tacho to musi być jeśli pojazd (lub zestaw) przekracza DMC > 3,5t, wtedy podlega pod czas pracy kierowcy. Oczywiści od tego są wyjątki ale to w rozporządzeniu EWG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiści od tego są wyjątki ale to w rozporządzeniu EWG.

Ale czy te rozporządzenie co podałem jest aktualne czy jest coś nowszego. Nie chodzi mi z punktu SKP ale po to by się douczyć troszke :) Wiedzy nigdy za dużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja niedawno czytałem takie pisemko że tacho nas nie interesuje, niech się martwi kierowca jak go przyskrzyni Inspekcja lub Policja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to jest aktualne i kilka innych powiązanych z nim.

A co do tacha wg warunków technicznych wszystkie urządzenia w pojeździe powinny być sprawne. A potwierdzeniem sprawności tacha jest aktualna tabliczka pomiarowa (po staremu legalizacja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tacha wg warunków technicznych wszystkie urządzenia w pojeździe powinny być sprawne. A potwierdzeniem sprawności tacha jest aktualna tabliczka pomiarowa (po staremu legalizacja).

No to wytłumacz mi dlaczego nie interesuje nas legalizacja gaśnicy tylko czy jest w pojezdzie ? A tacho też jest i czy ja mam naruszać blombę żeby sprawdzić czy jest ważna legalizacja,bo niekture firmy wklejają naklejkę w środku ? :mad:

Przeczytaj post Autobusy do 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo na to jest przepis

 

Zgodnie z Dz.U 243.poz2442\2004 Prawo o miarach jest zapis

Kto wbrew przepisom ustawy - wprowadza do obrotu lub uzytkowania ,stosuje bądż przechowuje w stanie gotowości do uzycia przyrządy pomiarowe ,podlegające prawnej kontroli metrologicznej ,bez wymaganych dowodów tej kontroli lub nie spełniające wymagań

oraz uzytkuje przyrządy pomiarowe w dziedzinach o któryh mowa w art.8ust.1 tego rozporządzenia niezgodnie z warunkami włąsciwego ich stosowania -podlega karze grzywny .

Na ten temat wypowiedziało sie Ministerstwo Infrastruktury ,ITS - jeżeli tachograf jest w pojeżdzie musi być zalegalizowany -powołujemy sie na powyższe rozp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten temat wypowiedziało sie Ministerstwo Infrastruktury ,ITS - jeżeli tachograf jest w pojeżdzie musi być zalegalizowany -powołujemy sie na powyższe rozp.

Zgadzam się ,musi być zalegalizowany, ale niech tym martwi się właściciel pojazdu a nie diagnosta.

Dbanie o terminy legalizacji spoczywają na właścicielach danych urządzeń. Diagnosta sprawdza czy jest tachogra zamontowany pojeździe , ale nie ma prawa naruszyć plomby i otworzyć tacho żeby sprawdzić termin legalizacji.

To samo z gaśnicą czy mamy ją urzyć , czyli naruszyć plombę żeby sprawdzić czy jest sprawna?

Czytałem pismo na tym forum , bodajrze MI że diagnosta nie ma obowiązku sprawdzania tachografu i może ktoś to wrzuci na potwierdzenie mojego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie ma prawa naruszyć plomby i otworzyć tacho żeby sprawdzić termin legalizacji.

:shock:

 

A po co chcesz naruszać plomby??? Stare analogowe tacho otwiera się (żeby włożyć tarczkę też trzeba i nie ma tam żadnej plomby) i on korpusie jest wyklejka a elektroniki mają wyklejki w kabinie od strony kierowcy (słupek, podstawa siedzenia, szyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasuj ma całkowitą rację jakie plomby ty chcesz naruszać i po co?

Sprawdzasz tabliczkę pomiarową i dajesz pieczątkę na tarczce z adnotacją czemu otwierałeś. Ja piszę datę i godzinę otwarcia tachografu i powód otwarcia w moim przypadku BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzasz tabliczkę pomiarową i dajesz pieczątkę na tarczce z adnotacją czemu otwierałeś. Ja piszę datę i godzinę otwarcia tachografu i powód otwarcia w moim przypadku BT.

Z tą pieczątką to muszę przyznać rację,nie pomyślałem o takim rozwiązaniu :mad:

Ale co do tego że diagnosta nie ma obowiązku sprawdzania tachografu na BT to będę się upierał.

Dzisiaj znalazłem pismo wydane przez ITS wyjaśniające kwestie Tacha,jest tam napisane że diagnosta nie musi sprawdzać tachograu,pismo podparte jest paragrafami i Dz. Ustaw.

Wydrukowałem to kiedyś z naszego forum, lecz nie umiem zeskanować i wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znalazłem pismo wydane przez ITS

 

TO pismo?

 

Trochę stare ale pisze w nim, że jeśli jest tacho wymagamy legalizacji, jeśli nie ma to nas to nie interesuje.

 

No chyba, że masz nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to pismo.

Przecież jest tam napisane Cyt. "że egzekwowanie ww. przepisów o wyposażeniu i użytkowaniu urządzenia rejestrującego - tachografu sam. należy do obowiązków organów ruchu drogowego: Policji,Inspekcji Transportu Drogowego, a nie stacji kontroli pojazdów"

To ja już niewiem o co tu chodzi :o

Albo nie umiem czytać , albo czytam i nie rozumiem tego prawniczego bełkotu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest tam napisane

 

Przypominamy jednocześnie, że w przypadku, gdy urządzenie rejestrujące - tachograf jest zamontowany w pojeździe przedstawionym do badania technicznego, wymaga sie jego legalizacji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My nie sprawdzamy tachografu tylko stwierdzamy czy jest zalegalizowane i tyle, jeżeli nie ma zewnętrznych danych potwierdzających legalizację a wklejka znajduje się wewnątrz i trzeba dokonać otwarcia aby ją zobaczyć to działamy tak jak było opisane powyżej (pieczątka, data, godzina, podpis na tarczce) i wszyscy śpią snem spokojnym. Tak jak z taksometrem, kierowca ma dokument, że urządzenie jest zalegalizowane i nie musisz nic otwierać i szukać. Chyba, że jesteś bardzo dociekliwy to możesz posprawdzać czy są nienaruszone plomby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to pismo.

Przecież jest tam napisane Cyt. "że egzekwowanie ww. przepisów o wyposażeniu i użytkowaniu urządzenia rejestrującego - tachografu sam. należy do obowiązków organów ruchu drogowego: Policji,Inspekcji Transportu Drogowego, a nie stacji kontroli pojazdów"

To ja już niewiem o co tu chodzi :o

Albo nie umiem czytać , albo czytam i nie rozumiem tego prawniczego bełkotu :razz:

 

To co cytujesz odnosi się do stosowania przepisów odnośnie czasów pracy kierowcy - czyli wymagalności tachografu.

A SKP jeśli ma tachograf ma mieć zalegalizowany, jeśli nie ma tachografu to nie ma - i wszystko gra. Przeczytaj to jeszcze raz uważnie a wszystko Ci się wyjaśni. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o tachografy było wałkowane u mnie na egzaminie , wielu się na nim "przewiozło"- tzn. kombinowali ze sprawdzeniem sprawności , czytaniem wydruków itp. a odpowiedzią zadowalającą egzaminatora było - sprawdzenie zaświadczenia o legalizacji i przeglądzie z ważną datą ( okres ważności 2 lata ) , nalepka na słupku lub szybie oraz optyczne sprawdzenie czy nie jest uszkodzony tzn. czy nie ma pęknięć obudowy lub innych uszkodzeń mechanicznych . To wszystko co interesuje diagnostę w dniu BT.

Wydruki , tarczki wykresowe , czasy pracy itp. to zostawiamy dla " misiaków" a i " krokodyle " będą wiedziały co z tym zrobić. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..............................

odpowiedzią zadowalającą egzaminatora było - sprawdzenie zaświadczenia o legalizacji i przeglądzie z ważną datą ( okres ważności 2 lata ) , nalepka na słupku lub szybie oraz optyczne sprawdzenie czy nie jest uszkodzony tzn. czy nie ma pęknięć obudowy lub innych uszkodzeń mechanicznych . :-D

 

:shock::shock::shock:

Egzaminator też miał szeroką wiedzę na temat tacho.

Tachograf nie ma zaświadczenia - jest tylko tabliczka pomiarowa.

Miejsce umieszczenia tabliczki pomiarowej wynika z zatwierdzenia typu wydanego przez GUM dla danego typu tachografu. Generalnie są trzy miejsca naklejania tabliczki pomiarowej: w wewnętrznej obudowie tachografu, na fotelu kierowcy lub na ramie drzwi kierowcy.

Ponadto my nie jesteśmy od sprawdzania tego czy dany tachograf jest sprawny - od tego są serwisy tachografów, my sprawdzamy tylko czy jest zalegalizowany (czytaj sprawny).

Wg zakresu BT powinniśmy jeszcze sprawdzić rozmiar opon tylko jak skoro na tabliczce pomiarowej jest podany obwód koła???

Także interesuje nas tylko tabliczka, a czy np. pęknięcie szybki tacha lub obudowy eliminuje go z eksploatacji to jest rola serwisów tachografów i miśków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Witam po raz pierwszy :) ...wpadłem na to forum przy okazji przeszukiwania neta w temacie tacho

 

Mam taki dylemacik . gdzie nikt od 2 lat nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi (wysyłaliśmy nawet pisma do KG policji, IDT a nawet ministerstwa - same ogólnikowe odpowiedzi :( )

 

Prowadzę firmę - pomoc drogową.

 

Rzecz dot. holownika - jest to wg dow. rej. pojazd specjalny DMC 6,5 T - oczywiście zamontowane tacho fabrycznie - i nadal nie wiem czy muszę go używać /i "legalizować" ??/

 

Dodam ,że auto jest od 8 lat w PL - przez 7 lat bez najmniejszych problemów przechodziło badania okresowe - w tym roku Pan Diagnosta nie podbił nam przeglądu booo...tacho nie miało legalizacji !

 

Opinie innych ludzi z branży są sprzeczne - jednak większość twierdzi , że jako pojazd specjalny nie mamy obowiązku używania tego urządzenia (również wg przepisów EU)

 

Z góry dziękuję za rzeczowe informacje :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orjętuję to diagnostę nie interesuje legalizacja tacho :x

Może sprawdzić jak OC, i przypomnieć w drodze dobrej woli że jest nie ważne :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoc drogowa jest zwolniona z rozporządzenia o czasie pracy kierowców lecz tylko podczas wykonywania czynnosci , czytaj przewozu jako pomoc drogowa, i o ile mnie pamięc nia myli to z ograniczeniem odległości w km.dokładnie sprawdze w poniedzialek.

Tak wiec powinna miec tacho i legalizację , taki jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoc drogowa jest zwolniona z rozporządzenia o czasie pracy kierowców lecz tylko podczas wykonywania czynnosci , czytaj przewozu jako pomoc drogowa, i o ile mnie pamięc nia myli to z ograniczeniem odległości w km.dokładnie sprawdze w poniedzialek.

Tak wiec powinna miec tacho i legalizację , taki jest moje zdanie.

Ale czy to problem diagnosty :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.